بازدید 3819

اخراج ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی از یونان

کد خبر: ۹۲۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 01 October 2019

دولت یونان اعلام کرد که برای کاهش جمعیت فزاینده اردوگاه‌های پناهجویان مجموعه تدابیری را اتخاذ کرده که اخراج ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی تا پایان سال آینده میلادی یکی از این تدابیر است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، دولت یونان اعلام کرد که برای مواجهه با هجوم فزاینده مهاجران غیرقانونی تصمیم دارد که ۱۰ هزار مهاجر را تا پایان سال آینده میلادی از اردوگاه‌های واقع در جزایر این کشور اخراج کرده و هزاران تن دیگر را از این جزایر به سرزمین اصلی یونان منتقل کند.

گفتنی است که این طرحها روز دوشنبه پس از نشستی چهارساعته با حضور وزراء و نخست وزیر یونان اعلام شد؛ یک روز پس از آنکه وقوع آتشی مرگبار در اردوگاه پناهجویان و مهاجران در جزیره لسبوس یونان باعث بروز اعتراضات شد.

در بیانیه دولت یونان آمده است که دولت جدید این کشور قصد دارد ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی را تا پایان سال ۲۰۲۰ به ترکیه بازگرداند. این رقم در مقایسه با ۱۸۰۵ مهاجر اخراج شده در دولت قبلی یونان یک افزایش قابل ملاحظه را نشان می دهد.

دولت یونان پیش از این اعلام کرد که گشت زنی دریایی در دریای اژه را افزایش می دهد و با بستن مراکز پذیرش مهاجران از اعطای پناهندگی خودداری کرده و طرحهایی را برای بازبینی در سیستم پناهجویی مدنظر دارد.

طرح دولت یونان برای توزیع مهاجران و پناهجویان میان اردوگاه‌های ۱۳ منطقه این کشور به ویژه سرزمین اصلی جانشین توافق سال ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا با ترکیه می شود که تازه واردان را تا زمانی که درخواست پناهندگی آنها در دست بررسی است، از خروج از لسبوس و چهار جزیره شرقی دیگر یونان منع می کند.

طبق اعلام مؤسسه خیریه پزشکان بدون مرز، حدود ۲۴ هزار تن از مهاجران و پناجویان در میان پنج اردوگاه واقع در جزایر یونان سرگردان بوده و تحت شرایط «اسف باری» زندگی می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر