بازدید 3487
۲

تاکسی‌های اینترنتی فرسوده از رده خارج می‌شوند

کد خبر: ۹۲۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲ 01 October 2019

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی‌های اینترنتی با سن فرسودگی بیش از ۱۰ سال از چرخه حمل و نقل عمومی حذف می‌شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علیرضا قنادان درباره نحوه نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی اظهارداشت: شرکت‌های مسافربری اینترنتی شرکت‌های خصوصی مستقل محسوب می‌شوند، ولی هفته گذشته ضوابط حمل و نقلِ شرکت‌هایی که ذیل قانون نظام صنفی فعالیت می‌کنند و از اتحادیه‌ها برای فعالیت در حوزه و حمل و نقل هوشمند مجوز دریافت کرده‌اند، تعیین شد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل درون شهری برخی ضوابط حمل و نقل عمومی وجود دارد که این ضوابط شامل شرایطی برای خودرو، راننده و نحوه فعالیت است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ضوابط حمل و نقل در قالب یک دستورالعمل ملی به مسافربر‌های اینترنتی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: درضمن نظارت براینکه آیا ضوابط ابلاغی توسط شرکت‌های حمل و نقل هوشمند رعایت می‌شود یا خیر بر عهده شهرداری‌ها است.

قنادان بیان داشت: بنابراین شهرداری‌ها ناظر بر اجرای رعایت ضوابط ملی حوزه حمل و نقل هوشمند توسط این شرکت‌ها هستند، اطلاعات تمامی ناوگان حمل و نقل هوشمند هم باید در سامانه ملی «سما» ثبت شود. نظارت شهرداری بر کنترل ضوابط از طریق همین سامانه اعمال می‌شود.

قنادان با بیان اینکه خودرو‌های شرکت‌های اینترنتی به دو ناوگان مجزای پرتردد و معمولی تقسیم بندی می‌شوند، تصریح کرد: ضوابط ناوگان پرتردد دقیقاً مشابه خودرو‌های حمل و نقل عمومی است؛ انجام معاینه فنی باید دوبار در سال انجام شود و سن فرسودگی کمتر از ۱۰ سال باشد. البته برای سن فرسودگی کمتر از ۱۰ سال یک مهلت زمانی سه ساله در نظرگرفته شده است تا طی این مدت شرکت‌ها قادر به کاهش تعداد خودرو‌هایی با بیش از ۱۰ سال سن باشند.

وی با بیان اینکه برای رانندگان باید موضوع عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد لحاظ شود، تأکید کرد: همچنین بیمه این دسته از افراد باید مشابه بیمه آژانس‌ها باشد.

قنادان عنوان کرد: با ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در قالب دستورالعمل ابلاغی، این تاکسی‌ها به عنوان یکی از مد‌های حمل و نقل عمومی به رسمیت شناخته خواهند شد و در چارچوب و ظرفیت تعیین شده توسط شورای ترافیک تهران و شورای اسلامی شهر تهران به مسافربر‌های اینترنتی تسهیلاتی اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در مورد وضعیت طرح ترافیک مسافربر‌های اینترنتی پس از ابلاغ این ضوابط گفت: درحال حاضر استفاده از طرح ترافیک برای مسافربر‌های اینترنتی مشابه برخورداری آژانس‌ها از یک‌سری تخفیفات خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
پژو 405 ده سال کارکرده رو میگذارن کنار بجاش 405 صفر کیلومتر میدن به رانندگان تاکسی. کیفیت خودروها هم که روز به روز پائین تر میره. لابد انتظار بهبود وضع آلودگی هوا رو هم دارن.
خوب از سر بدبختی و نداری میرن تاکسی اینترنتی کار میکنن اگه میتونستن‌ ماشین عوض کنن که وضعشون خوب بود و تن به این کار نکبت نمیدادن هرچی قانونه برا آدم بدبخته ، هی قانون وضع نیکنن بدبخت بدبخت تر بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار