بازدید 4076

انگلیس تا آخر اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

کد خبر: ۹۲۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 30 September 2019
به گزارش خبرگزاری رویترز، ساجد جاوید گفت: ما بدون شک تا تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه) از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم، اما امیدوارم که این جدایی با توافق همراه باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر دارایی انگلیس ادامه داد: اگر نتوانیم به یک توافق برسیم، فکر می‌کنم بهتر است که در هر صورتی خارج شویم و این کار را بدون توافق انجام دهیم. این موضوع ایده‌آلی نیست، اما بسیار مهم و ضروری است.

تأکید وزیر دارایی انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، آنهم با یا بدون توافق، در حالی است که به موجب قانونی که پارلمان این کشور تصویب کرده، دولت موظف است در صورت عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا، درخواست تمدید مهلت برگزیت را ارائه کند.

جاوید از پاسخ صریح به این که با وجود چنین قانونی، چطور دولت می‌خواهد تصمیمش مبنی بر ترک قطعی اتحادیه در ۳۱ اکتبر را عملی کند، امتناع کرد.

وی بدون ارائه هیچ گونه توضیحی در این باره گفت: «قانونی که پارلمان از تصویب گذرانده، کار‌ها را سخت‌تر می‌کند، اما ما شفاف گفته‌ایم که سیاست ما ذره‌ای تغییر نخواهد کرد و روز ۳۱ اکتبر اتحادیه را ترک خواهیم کرد.»

وزیر دارایی انگلیس در حالی این اظهارات را مطرح کرد که احزاب سیاسی مخالف دولت قصد دارند در روز‌های آینده، لایحه عدم صلاحیت دولت جانسون را در پارلمان به جریان بیندازند. مقامات ارشد حزب ملی اسکاتلند در روز‌های گذشته برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به حمایت از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین و تشکیل دولت موقت، چراغ سبز نشان داده اند.

کوربین نیز روز گذشته (یکشنبه) در گفت: وگو با رسانه‌ها اعلام کرد؛ هر لحظه شانس سقوط دولت جانسون بیشتر و تشکیل دولت موقت به رهبری او افزایش می‌یابد. وی افزود: دولت محافظه کار جانسون اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان را در اختیار ندارد و اعتبار خود را از دست داده است.

دولت جانسون هفته گذشته در پی رأی دیوان عالی انگلیس مبنی بر غیر قانونی بودن تعلیق پارلمان، شکست سنگینی را متحمل شد. نخست وزیر انگلیس از ۱۰ سپتامبر گذشته پارلمان را به مدت پنج هفته تعلیق کرده بود. منتقدان می‌گویند؛ او قصد داشت بدون مزاحمت پارلمان، انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند.

انگلیس حدود یک ماه دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. جانسون می‌گوید؛ هدف او برگزیت بی توافق نیست، اما اگر این اتفاق هم بیفتد، دولت او همه اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر