بازدید 3028
۲

وزیر دولت صنعاء در خودروی غنیمت گرفته شده از سعودی‌ها

در فیلم‌هایی که رسانه جنگی یمن به عنوان بخشی از عملیات "نصر من الله" منتشر کرده، وزیر دفاع دولت انصارالله یمن نشان داده می‌شود که سوار بر یکی از خودروهای زرهی‌ غنیمت گرفته‌ شده از عربستان است.
کد خبر: ۹۲۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 30 September 2019

در فیلم‌هایی که رسانه جنگی یمن به عنوان بخشی از عملیات "نصر من الله" منتشر کرده، وزیر دفاع دولت انصارالله یمن نشان داده می‌شود که سوار بر یکی از خودروهای زرهی‌ غنیمت گرفته‌ شده از عربستان است.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه تلویزیونی المسیره یمن نوشت، "در حالی که وزیر دفاع عربستان در کاخ‌های این کشور خود را پنهان کرده است و نیروهایی از ساکنان نجد، حجاز و مزدوران یمنی را در محورهای جبهه‌های مختلف به کام مرگ می‌فرستد، رسانه‌ جنگی تصاویری را منتشر کرده که محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن را در اتاق کنترل در حال ارائه نقشه‌ای از این عملیات نشان می‌دهد".

در ویدئوهای منتشر شده، العاطفی در حال رایزنی و تماس با فرماندهان میدانی جهت کسب اطلاعات درباره روند این عملیات است.

همچنین در این فیلم‌ها نشان داده می‌شود که وزیر دفاع پس از اتمام عملیات، در حال بازدید از صحنه عملیات بوده و بر یکی از خودروهای زرهی به غنیمت گرفته شده از عربستان سوار می‌شود.

در این ویدئوها به فرار فرماندهان ارتش عربستان به کمک خودروهای زرهی در ابتدای آغاز درگیری و نیز بهره‌برداری آنها از ‌ده‌ها سربازان مزدور به عنوان سپر انسانی اشاره می‌شود.

مسأله شوک‌آور حضور تعداد زیادی از کودک‌سربازان به اسارت گرفته شده بود که ارتش عربستان از آنها به عنوان مزدورانی بهره‌برداری می‌کرد. بر اساس آمار نهادهای حقوقی، تعداد آنها به هزاران نفر می‌رسد.

سازمان "سام" در گزارشی که در سپتامبر جاری منتشر کرد، آورد: آنچه در مرزها رخ می‌دهد، نقض آشکار و علنی قوانین داخلی و توافقنامه‌های بین‌المللی است که بر اساس آنها استفاده از غیرنظامیان به عنوان مزدور در نبرد با یک کشور در خارج از چارچوب قوانین نظامی داخلی ممنوع است؛ زیرا حقوق آنها به عنوان یک شبه‌نظامی رسمی لحاظ نمی‌شود.

همچنین در این گزارش آمده است، گرچه عربستان آنها را به عنوان سرباز شماره‌گذاری کرده و به برخی از آنها رتبه‌های نظامی مختلفی داده است، اما طبق بررسی‌های میدانی بازرسان "سام" واقعیت بر خلاف این است و نشان می‌دهد که آنها صرفاً سربازان و افسرانی جعلی هستند؛ به ویژه اینکه در صورت فوت در درگیری‌ها، از هیچگونه حقوق دائمی بر اساس این عنوان‌ها برخوردار نیستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رد یاب میگذارند تا کل نقل انتقالات سلاح را پیدا کنند
چگونه این حجم از ادوات به انها رسیده و جابه جا میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار