بازدید 4286
۱

اعلام نتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر زن و ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر مرد هستند.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 30 September 2019
فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش ایرنا بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر زن و ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر مرد هستند.

تمام پذیرفته شدگان برای اطلاع از ثبت نام در کد رشته قبولی باید به سایت دانشگاه و موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها از ۲۰ اسفندماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد که تا ۲۸ شهریورماه ادامه داشت و در این فاصله زمانی ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ نفر ثبت نام کردند.

ظرفیت مورد نظر دانشگاه‌ها برای این دوره‌ها ۵۹۶ هزار نفر اعلام شده بود.

اطلاعیه سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ داوطلبانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند، منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

به عبارت دیگر، این داوطلبان مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند و در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

ثبت‌نام در یکی از کد رشته محل‌ها به منزله انصراف از کد رشته دیگر است.

تمام پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۹۸ دارای مدرک دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی ۳-۳-۶) و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) باشند. بدیهی است در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه خواه در رشته قبولی ثبت‌نام کنند یا نکنند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور انتخاب رشته‌های دوره روزانه نخواهند بود.

با توجه به مصوبه جلسه ۱۲ دی ماه ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرفته‌شدگان لازم است در زمان مراجعه به موسسه محل قبولی، مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هزینه ثبت‌نام در این مرحله به موسسه محل قبولی پرداخت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه ها که سهم فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها است. یک تعداد رشته بی کابرد و دانشگاه های درجه چندم سهم ما.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل