بازدید 6362

واکنش موسوی به اتهامات بن‌سلمان علیه ایران

کد خبر: ۹۲۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 30 September 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تنها راه خروج عربستان از این بحران، پذیرش آتش بس و پایان محاصره یمن است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس موسوی در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به اتهامات بن سلمان علیه ایران گفت: آنچه یمنی‌ها انجام دادند عمل دفاعی است. ما از دفاع مشروع دولت قانونی یمن حمایت می‌کنیم و اتهاماتی که به ایران می‌زنند پایه درستی ندارد.

وی درباره طرح صلح هرمز نیز گفت: جزییات طرح ایران در سازمان ملل به زودی اعلام خواهد شد که شامل هشت کشور یعنی کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ایران و عراق است.

موسوی اضافه کرد: رئیس جمهور کشورمان در آمریکا جلسات مفیدی برای تشریح طرح ابتکار صلح هرمز به منظور امنیت خلیج فارس برگزار کرد.

واکنش اروپا در مقابل اقدامات جبرانی ما مردود است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر اروپا بخواهد در برابر اقدامات جبرانی ما واکنش نشان دهد مردود است.

سیدعباس موسوی همچنین با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیز روز مولوی افزود: مهمترین تحول هفته‌های اخیر برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل است که هیات ایرانی حضور پررنگی داشت و رئیس جمهور دیدار‌های پرباری داشتند و طرح صلح هرمز را ارائه و با ۱۵ تن از سران کشور‌ها و اندیشمندان دیدار کردند.

وی ادامه داد: اقای ظریف نیز روز‌های کاری بسیار فشرده‌ای داشتند و با ۲۲ وزیر خارجه و ۷ تن از مقامات سازمان ملل دیدار و گفتگو کردند. ایشان علاوه بر همراهی با رئیس جمهور در نشست‌های جانبی شرکت داشتند و ۸ مصاحبه و ۱۰ دیدار با نخبگان سیاست خارجی برگزار کردند.

موسوی افزود: آقای ظریف امروز در معیت رئیس جمهور راهی ارمنستان خواهد شد و این سفر علاوه بر شرکت در کنفرانس اوراسیا، دو جانبه نیز تلقی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تهدید اروپا به خروج از برجام گفت: من از تهدید اطلاعی ندارم، اما امکان استفاده آن‌ها از سازوکار ماشه غیرقانونی است و ما اقدامات جبرانی را پیش بینی کرده بودیم و اگر بخواهند در برابر اقدامات جبرانی ما واکنش نشان دهند مردود است.

وی در خصوص طرح عمران خان برای میانجی گری تصریح کرد: ما از همه اقدامات برای کاهش تنش استقبال و از آقای عمران خان تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکره با امریکا گفت: هرگونه مذاکره با آمریکا وابسته به بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: تماس‌های تلفنی ظریف با اعضای کنگره در مورد موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار