بازدید 7264

اولین عامل مرگ و میر در ایران

کد خبر: ۹۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 29 September 2019

معاون فنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه روز جهانی قلب، یادآور رعایت اصول سبک زندگی سالم است، گفت: رتبه اول مرگ و میر در ایران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب و افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به کنترل بروز و شیوع آن اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر هاشمی همزمان با روز جهانی قلب با بیان اینکه روز جهانی قلب با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به تهدید بیماری‌های قلبی و اهمیت تغییر سبک زندگی برای داشتن قلب سالم نکات و اصول سلامتی مطرح شده است، اظهار کرد: در همین راستا اتحادیه جهانی قلب روز 29 سپتامبر مصادف با 7 مهر ماه را به عنوان روز جهانی قلب برای افزایش آگاهی جهانیان در خصوص بیماری‌های قلبی عروقی تعیین کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اکثر کشورها و بویژه جوامعی نظیر ایران به دلیل عدم رعایت اصول سبک زندگی سالم، سکته‌های قلبی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر مردم شناخته می‌شود، اظهار کرد: با افزایش آمار سکته‌های قلبی در کشور، وزارت بهداشت در قالب یک برنامه جامع اقدامات کنترلی و پیشگیرانه‌ای در بروز این حادثه و متعاقب آن بیماری‌های جانبی دیگر آغاز کرد.

معاون فنی حوزه درمان با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی، بیماری‌های قلبی رتبه اول عامل مرگ در یک سوم کل مرگ و میرها در جهان را به خود اختصاص می دهد، اظهار کرد: همچنین رتبه اول مرگ و میر در ایران مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است. در این راستا هدف اصلی از اجرای برنامه مدیریت سکته حاد قلبی با کد 247 وزارت بهداشت، کوتاه کردن زمان ارائه خدمت از طریق مدیریت زمان و اصلاح فرایندهای اولیه در جهت افزایش دسترسی به درمان قطعی در بیماران است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این برنامه در پیشگیری میزان مرگ و میر و جلوگیری از عواقب بعدی سکته های قلبی، خاطرنشان کرد: زمان یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و ارائه خدمات درمانی مناسب به افراد دچار سکته‌های قلبی است. به همین دلیل با اعلام کد مربوطه از سوی مرکز اورژانس به بیمارستان و آماده بودن بیمارستان قبل از ورود بیمار و حضور متخصص و فوق تخصص قلب و عروق بر بالین بیمار می‌توان در چند سال آینده شاهد نتایج مثبتی بود.

دکتر هاشمی با اشاره به نحوه اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: در گام اول، برنامه 247 در پنج بیمارستان امام حسین(ع)، شهید مدرس، بقیه‌الله ، قلب جماران و شهید لواسانی به‌عنوان بیمارستان‌های مجری این طرح اجرا شد و طی آن در سال گذشته 1526 بیمار با کد 247 به بیمارستان های مذکور منتقل شدند و از این تعداد برای 1462 نفر استنت (( PPCI تعبیه شد.

معاون فنی حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه ضمن گرامیداشت روز جهانی قلب، یادآور شد: با اجرای برنامه مدیریت سکته حاد قلبی با کد 247، برنامه مدیریت سکته حاد مغزی نیز با کد 724 در بیمارستان های شهدای تجریش، لقمان و امام حسین (ع) آغاز شده و یقینا اجرای موفق این برنامه‌ها و فعالیت‌ها منوط به افزایش اگاهی عمومی و توجه مردم به سلامت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان