بازدید 4909
۱

هشدار مهم در مورد استفاده از ادویه های فله ای

کد خبر: ۹۲۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 27 September 2019

ادویه های فله ای آغشته به انواع آلودگی های میکروبی و رنگ های غیر خوراکی مضر برای انسان هستند.

به گزارش فارس، درراستای توجه به سلامت مواد غذایی و در نتیجه سلامت آحاد جامعه، مردم از خرید ادویه های فله ای خودداری کنند. لازم است هموطنان هوشیار باشند و از ادویه‌جاتی که به صورت فله ای به فروش می‌رسد خریداری نکنند.

رئیس اداره نظارت بر عرضه فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه طی آزمایش هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی وآشامیدنی معاونت غذا و دارو بر روی برخی از نمونه های ادویه های فله ای نمونه برداری شده انجام شده مشخص شده است ادویه ها از یک مرکز دارای رنگ های مصنوعی غیر خوراکی، و آغشته به فضولات حیواناتی مانند موش و گربه بوده است.

حجت اله کمکی افزود: همچنین ادویه های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه و... دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این ادویه ها از پودر نان خشک و انواع رنگ‌های مصنوعی و غیر خوراکی استفاده شده است ادامه داد: از تعداد ۱۸ نوع مواد اولیه مشکوک و محصولات تولیدی موجود در یک کارگاه نمونه برداری بعمل آمد که نتایج آن شامل ۳۰برگ نتایج آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی این معاونت مبنی بر آلودگی‌های میکروبی ادویه جات و مواد اولیه آن‌ها و استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است و لازم است که شهروندان در هنگام خرید این موضوع را مدنظر قرار داده و به سلامت خود و خانواده هایشان بیشتر دقت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترو بخدا اینقدر مبلغ این شرکتهای بسته بندی بی مسولیت نباشید که تنها با یک سلفون کشیدن روی همان محصولات فله ای بدون هیچ کار خاصی به دو سه برابر قیمت میفروشند. پسته بسته بندی خریدم و در کنار بادام فله ای قرار دادم. یکماه سر نزدم. پسته داخل پاکت بازنشده پروانه انداخته بود و بادام در پاکت باز در کنارش سالم تر مانده بود. اینه کیفیت بسته بندی و مواد غذایی در آن !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس