بازدید 5282

راهکار پیشنهادی نقوی حسینی برای گران نکردن نان

کد خبر: ۹۲۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 27 September 2019

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا گران شدن نان را به ضرر مردم دانست و گفت: نان یک کالای استراتژیک است و افزایش قیمت آن بر روی بقیه کلاها تاثیر گذار است.

به گزارش «تابناک»، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: گران شدن نان به ضرر مردم است.

وی در ادامه افزود: نان یکی از کالاهای استراتژیک بوده و تقریبا پر مصرف ترین غذای سفره ایرانی است بنابراین هر نوع تغییر در سیاست گذاری و قیمت‌گذاری راجع به نان به سفره همه خانواده‌های ایرانی بر می‌گردد و تاثیرگذار است.

نقوی تبعات افزایش قیمت نان را همانند قیمت بنزین دانست و گفت: همانطور که بنزین تغییر قیمت می‌دهد روی همه کالاها و همه ابعاد زندگی مردم تاثیر گذار است افزایش قیمت نان هم قطعاً روی همه ابعاد خانواده ها تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره هزینه‌های نان برای مردم عنوان کرد: گرچه مصرف روزانه نان در خانواده‌ها ارزش پولی کمی داشته اما چون مستمر و روزانه است بنابراین اثر خیلی زیادی دارد.

وی درهمین رابطه ادامه داد: نانواها معتقدند بیمه و مزد کارگر سه برابر شده، پول آب و برق ۵ برابر شده، عوارض و اجاره بهای مغازه ها گران شده اما الان قیمتش ثابت مانده، این شرایط برای نانوایان سخت و بد است.

نقوی حسینی گران کردن نان را مصداق درآوردن پول از جیب مردم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم هزینه‌ نان را بردوش نانوا بزاریم آن هم ضرر می کند بنابراین دولت در این زمینه باید مدیریت داشته و تصمیم استراتژیک بگیرد.

نماینده مردم دشت ورامین ادامه داد: اگر دولت بخواهد قیمت نان را افزایش دهد باید یارانه اش را به مردم و اگر قرار نیست قیمت نان را افزایش دهد یارانه اش را به نانواها پرداخت کند، به نظر ما بهترین روش پرداخت یارانه به نانوا است؛ مردم نان را با قیمت ثابت دریافت و نانوا هزینه‌هایش را پرداخت می‌کند.

وی گران کردن نان به طور یکطرفه توسط دولت را برای مردم زیان بار دانست و بیان داشت: این روند تأثیر زیادی روی بقیه کالاها گذاشته و سبد خانوار گران می‌شود و اگر با فشار و زور قیمت را ثابت نگه دارد و نانواها ورشکست می‌شوند.

نقوی حسینی به تدبیر بیشتر دولت دراین باره اشاره و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر کند یارانه مذکور را به نانوایان پرداخت کند از قیمت ثابت نان برخوردار شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی