بازدید 4188

سندی برای تلفات جانی حملات شیمیایی بدست نیامد

کد خبر: ۹۲۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 27 September 2019

نماینده ویژه آمریکا برای ائتلاف جهانی علیه داعش بامداد جمعه گفت: واشنگتن هیچ سندی مبنی بر تلفات جانی ناشی از حمله شیمیایی خردادماه در سوریه پیدا نکرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای ناسیونال، جیمز جفری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که تعدادی از افراد در این حملات زخمی شده اند، اما سندی برای کشته شدن مردم در حملات شیمیایی بدست نیامده است.

وی در حالی این خبر را اعلام کرد که پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا ، حملات شیمیایی شهر ادلب را بهانه جدید برای تحت فشار قرار دادن و تحریم بیشتر سوریه دانست.

پمپئو روز پنجشنبه با بیان اینکه فشارها به سوریه ادامه خواهد یافت، گفت: واشنگتن برای تحقیقات بیشتر در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه ۴.۵ میلیون دلار اختصاص داده است.

وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حملات ماه مه (خرداد) در حمله به شهر ادلب از گاز کلر استفاده کرده است.

واشنگتن پیشتر دو بار در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در واکنش به آنچه «اطلاعات تایید شده مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی» عنوان شده بود به خاک سوریه حمله کرد. ارتش آمریکا آوریل ۲۰۱۷ در واکنش به «حمله شیمایی ارتش سوریه به خان شیخون» با شلیک ۵۹ موشک کروز«تاماهاوک»، پایگاه هوایی الشعیرات واقع در استان حمص سوریه را هدف حمله قرار داد.

این حملات درست یکسال بعد و این بار با همراهی دو کشور بریتانیا، فرانسه تکرار شد که بهانه اصلی آن حمله شیمیایی به دوما واقع در غوطه شرقی بود. در این حمله بیش از یکصد موشک به سوی سوریه شلیک شد و سه نقطه عمده از خاک این کشور از جمله یک مرکز تحقیقاتی در نزدیکی دمشق و زرادخانه شیمیایی ارتش سوریه در حمص هدف قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی