بازدید 13041
پیمانه اقتصادی؛

قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران متری ۳۰ میلیون/ با ده بانک بزرگ جهان و ارزش خالص دارایی آن‌ها آشنا شوید/ افت ۱۰۰ تومانی دلار در هفته‌ای که گذشت/ خروج دلار برای واردات بیش از ۴۳ تن پازل به کشور

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت برنج، شکر و گوشت گوساله در مردادماه، قیمت سکه چهارم مهر ۹۸، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، بانک مرکزی اطلاعات خرید و فروش سکه و ارز در سال ۹۷ را بدهد، تنها کالا‌های اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، تولید خودروی انگلیس رشد کرد و افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار + پیش بینی بازار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 27 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت برنج، شکر و گوشت گوساله در مردادماه، قیمت سکه چهارم مهر ۹۸، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، بانک مرکزی اطلاعات خرید و فروش سکه و ارز در سال ۹۷ را بدهد، تنها کالا‌های اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، تولید خودروی انگلیس رشد کرد و افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار + پیش بینی بازار را در بر دارد.

قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران متری ۳۰ میلیون

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان، در پاسخ به این که آیا اظهارات و ادعای نایب رئیس اتحادیه املاک مبنی بر سود 200 درصدی سازندگان مسکن تا چه حد به واقعیت نزدیک است، گفت: مطرح کردن این موضوع که سازندگان دنبال سود 200 درصدی هستند، دور از ذهن و باور است. وی با بیان اینکه باید از اشخاصی که این موضوع را مطرح می‌کنند، پرسید که استدلال آنها در این خصوص چیست، اظهار داشت: درست است که تورم داریم و مسکن هم با کمبود عرضه مواجه است و تقاضای مؤثر در بازار زیاد است، اما سود 200 درصدی از بابت ساخت مسکن برای سازندگان به هیچ‌وجه درست نیست. محتشم ادامه داد: این تحلیل‌ها غیرکارشناسی است و باید پرسید چگونه این سود 200 درصدی محاسبه شده است. 

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با بیان اینکه این تحلیل که ساخت یک متر آپارتمان در تهران 2 میلیون تومان است و فروش آن آپارتمان 12 میلیون تومان، پس سازندگان در هر متر 10 میلیون تومان سود می‌کنند درست نیست، افزود: بیشترین سهم ساخت و ساز مربوط به زمین است، چون وقتی قیمت یک متر آپارتمان در شمال تهران 40 میلیون تومان است، قیمت هر متر زمین در همان نقاط 60 میلیون تومان معامله می‌شود. به نقل از فارس، حسن محتشم  ادامه داد: اگر محاسبات سازندگان را مقایسه کنیم، نشان می‌دهد که قیمت تمام شده مسکن در شمال تهران با محاسبه قیمت زمین هر متر 30 میلیون تومان است و قیمت آپارتمان 40 میلیون تومان، حال سودی که یک سازنده از ساخت مسکن در سه سال می‌برد، متری 10 میلیون تومان می‌شود، پس سود 200 درصدی یک مطلب کاملاً غیرکارشناسی است.

کاهش قیمت برنج، شکر و گوشت گوساله در مردادماه

وزارت صنعت، معدن و تجارت در بررسی قیمت کالاهای اساسی و مهم در مرداد ماه امسال از کاهش نرخ برنج، شکر، گوشت گوساله نسبت به تیرماه خبر داد که این کاهش قیمت از هفت دهم درصد تا ۴.۸ درصد در نوسان است. بر این اساس، هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با افت ۲.۶ درصد، برنج طارم اعلا با افت ۲.۳ درصد، برنج هاشمی (داخلی) درجه یک با افت ۲.۷ درصد، شکر سفید (فله) با افت دو دهم درصد، شکر بسته بندی ۹۰۰ گرمی با کاهش ۴.۸ درصد، هرکیلو گرم گوشت گوساله با کاهش ۱.۹ درصد و گوشت گوسفندی (مخلوط) در هرکیلو گرم مرداد ماه امسال نسبت به تیر ۱.۸ درصد افزایش داشت.

قیمت سکه ۴ مهر ۹۸

روز پنجشنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید،  به ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۴۰ هزار تومان بود.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

روز گذشته در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5.3 دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت 1508 دلار و 90 سنت به فروش رفت. رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت طلا تحت تاثیر افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش به دلیل کاهش‌های متوالی جلسات گذشته، بیشتر شد، اما  بالا رفتن ارزش دلار مانع از افزایش بیشتر قیمت فلز زرد شد. روز چهارشنبه قیمت طلا 2 درصد کاهش داشت و دلیل این کاهش مشخص نبودن سیاست‌های تجاری بین چین و آمریکا بود. FXTM تحلیل‌گر ارشد در این باره گفت:«آنچه روی قیمت طلا موثر است ارزش دلار است. مردم دلار را به عنوان نخستین هدف سرمایه‌گذاری سالم فرض می‌کنند که این مسأله توانسته تا حدودی روی سرمایه‌گذاری طلا تأثیر بگذارد.»

همچنین دیروز ارزش دلار به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید. روز گذشته، ارزش فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 33.6 دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته 314 دلار با افزایش همراه شد. طلا دیروز در کمترین زمان 1504 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان 1511 دلار و 60 سنت به فروش رفت. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره با افزایش 9 سنتی به قیمت 17 دلار و 96 سنت به فروش رفت. فلزات گرانبهای پلادیوم و پالادیوم افزایش‌هایی به ترتیب 7 و 16 دلار را تجربه کردند.

بانک مرکزی اطلاعات خرید و فروش سکه و ارز در سال 97 را بدهد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از معاون اقتصادی بانک مرکزی خواست تا این بانک اطلاعات قیمت روز سکه و ارز در سال 97 اعم از خرید و فروش را در اختیار سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی قرار دهد.

تنها کالاهای اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنها کالاهای اساسی و ضروری مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شوند، گفت: این کالاها مشمول قیمت‌گذاری هستند. به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: تامین کالاها را شامل دو بخش دانست و گفت: بخشی از کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی که همان ارز دولتی است تأمین می شوند، این کالاها در واقع کالاهای ضروری و اساسی کشور هستند که مشمول قیمت‌گذاری می شوند و قیمت آن‌ها هم جهش خاصی نداشته است و تامین بخشی دیگر از کالاها هم با ارز نیمایی انجام می پذیرد. قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی بخش غالب تثبیت و آرامش بازار را متأثر از تثبیت نرخ ارز دانست و افزود: همانطور که به تناسب قیمت کالاها با افزایش نرخ ارز بالا رفت، به تناسب دارد پایین می آید و اگر قیمت کالاها را مورد رصد قرار دهیم یا قیمت ها ثبیت شده است یا با کاهش قیمت ها مواجه هستیم. مدرس خیابانی با بیان اینکه به عنوان نمونه در یخچال و فریزر با کاهش ۱۵ درصدی قیمت مواجه هستیم، افزود: قیمت کالاهای اساسی نیز از یک ثبات و آرامش در قیمت ها مواجه است.

با ده بانک بزرگ جهان و ارزش خالص دارایی آن‌ها آشنا شوید

نشریه بنکر امسال نیز به مانند سال های گذشته رتبه بندی بزرگترین بانک های جهان را اعلام کرد که بر این اساس، چهار بانک بزرگ اول جهان همگی چینی هستند. با این حال طبق اعلام این نشریه هنوز بانک‌های آمریکایی در کسب سود از همتایان چینی خود جلوتر هستند و این بدان معناست که آن ها بهره وری بیشتری از دارایی‌های خود دارند. در سال ۲۰۱۸ صنعت بانکداری در جهان ۱.۳ تریلیون دلار سودآوری خالص داشته است. تا پایان سال ۲۰۱۸، بانک‌های آمریکایی ۴۰۳ میلیارد دلار سودآوری خالص داشته‌اند که این رقم برای چین ۳۳۳ میلیارد دلار و برای اتحادیه اروپا ۱۹۸ میلیارد دلار بوده است.

در ادامه با ده بانک بزرگ جهان آشنا می‌شوید؛

۱-بانک آی سی بی سی چین ICBC

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۳۳۸ میلیارد دلار

۲- بانک ساخت و ساز چین China Construction Bank

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۸۷ میلیارد دلار

۳- بانک کشاورزی چین Agricultural Bank of China

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۴۳ میلیارد دلار

۴- بانک چین Bank of China

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۳۰ میلیارد دلار

۵- بانک جی پی مورگان آمریکا JPMorgan Chase

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۲۰۹ میلیارد دلار

۶- بانک آف آمریکا Bank of America

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۸۹ میلیارد دلار

۷- بانک ولز فارگو آمریکا Wells Fargo

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۶۸ میلیارد دلار

۸- بانک سیتی گروپ آمریکا Citigroup

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۵۸ میلیارد دلار

۹- بانک اچ اس بی سی انگلیس HSBC

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۴۷ میلیارد دلار

۱۰- بانک میتسوبیشی ژاپن Mitsubishi

ارزش خالص دارایی‌ تا پایان سال ۲۰۱۸: ۱۴۶ میلیارد دلار

تولید خودروی انگلیس رشد کرد

در ماه آگوست، تولید خودروی انگلیس با نرخ سالانه ۳.۳ درصدی رشد کرد. این برای اولین بار در ۱۵ ماه اخیر است که تولید خودروی این کشور، با رشد مواجه شده است که علت آن، احتمالا جابه‌جایی تعطیلات تابستانی این شرکت‌ها به ماه آوریل، برای آماده شدن برای ضرب‌العجل اولیه برگزیت بوده است. در ماه آوریل، بی‌ام‌وه، پژو، هوندا و جگوار لندرور همگی کارخانه‌های خود را از چند روز تا چند هفته تعطیل کردند. آنها نگران بودند که خروج انگلستان ز اتحادیه اروپا، که قبلا برای ماه مارس برنامه‌ریزی شده بود، باعث اختلالاتی نظیر تأخیر در رسیدن قطعات خواهد شد. این اقدام آنها باعث شد تا در ماه آوریل تولید خودروسازان با ۴۴.۵ درصد افت روبه رو شود؛ اما با موکول شدن برگزیت به پایان اکتبر، این اقدام خودروسازان بی فایده شد. در ماه آگوست، با بازگشت به کار کارخانجات، تولید خودروسازان جهش کرد و با ۳.۳ درصد رشد به ۹۲۱۵۸ خودرو رسید. 

افزایش ۲۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار + پیش بینی بازار

برومند چهارآیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است. او ازدیاد تقاضا در برابر کاهش عرضه را دلیل اصلی نوسان ۲۵۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته در هفته اول مهر قیمت مرغ به سبب کاهش تقاضا افت چشمگیری داشت در حالی که امسال به سبب ازدیاد تقاضا و کاهش عرضه قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شده است. چهارآیین بیان کرد: تا پایان شهریور مرغداران به سبب افت شدید قیمت اقدام به عرضه مرغ با وزن ۲ کیلو تا ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم در بازار کردند و هم اکنون تعادل عرضه و افت جوجه ریزی در ۴۵ روز گذشته نوساناتی را در بازار به همراه داشته است. عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا و تعدیل مجری مرغ‌های در حال پرورش پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در روز‌های آتی در دامنه ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۲۵۰ تومان بماند. /باشگاه خبرنگاران جوان

آرامکو در تدارک اعلام رسمی عرضه سهام

شرکت آرامکوی سعودی سرگرم برنامه‌ریزی برای اعلام رسمی آغاز عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت در ماه آینده است. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه که به دلیل محرمانگی موضوع مایل نبودند نامشان فاش شود، نوشت: این شرکت نفتی دولتی قصد دارد تمایل خود برای عرضه سهام را حدود ۲۰ اکتبر اعلام کند. یکی از این منابع آگاه اظهار کرد: عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو در بازار عربستان سعودی تا اوایل نوامبر انجام خواهد گرفت اما زمان آن هنوز نهایی نشده است.

خروج دلار برای واردات بیش از ۴۳ تن پازل به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۴۳ تن پازل از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم پازل به کشور، ۲۱۵ هزارو ۸۹۰ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۷ میلیون و ۳۱۲ هزارو ۵۰۰ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که این حجم از پازل ۶ کشور از جمله آلمان و چین و ترکیه وارد ایران شده است.
 
تلاش رقبای تجاری ایران برای کسب جایگاه اول صادرات به عراق
 
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ایران جایگاه اول صادرات به عراق را دارد، گفت: رقبای ما تلاش دارند تا این جایگاه را از ما بگیرند؛ بنابراین باید سعی کرد تا از طریق صادرات محصولات مختلف این جایگاه را حفظ کنیم.

افت ۱۰۰ تومانی دلار در هفته‌ای که گذشت

بازار ارز در هفته ای که گذشت در مجموع روند با ثبات و به سمت کاهش نرخ را پشت سر گذاشت. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا روز گذشته در صرافی های مجاز سطح کشور به نرخ 11250 تومان از مردم خریداری و به قیمت 11350 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به پنجشبه هفته قبل، 100 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات دیروز، به نرخ 12550 تومان خریداری شد و به قیمت 12650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به یک هقته قبل، 100 تومان ارزان تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
بورس نفس های اخرشومیکشه ودیگه ازدستکاری وعددیازی هم کاری برنمیاد
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
آب را بریز همونجایی که می سوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
بزودی مشخص میشه کی ابوکجابایدبریزه خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
در جواب چارک میرزا : . زمینی بخوری که حض کنی بیچاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
نابود بشه این بورس که مردم را به خاک سیاه نشانده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
اتحادیه اروپاهشدار داد درصورت برداشتن گام چهارم ایران انها ازبرجام خارج خواهندشد و این یعنی پایان رسمی برجام
واقعا واردات پازل آن هم در چنین شرایطی ضروری است؟
آیا تولید کنندگان توانایی تولید چنین چیزی ندارند؟
وزارت صمت مقصر اصلی چنین سوء مدیریت هاست. باید قبل از واردات اقلام غیر حیاتی اینچنینی در یک سامانه ای با حضور تولید کنندگان درخواست های تاجرین و الزامات ایشان مطرح گردد، در صورتی که امکان ساخت در کشور نبود با رعایت اولویت و نیاز در برنامه واردات قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
مافیای واردات خیلی قوی است.
آیا از «سامانه جامع تجارت» انتظار بیشتری هم می شود داشت؟
از طریق همین سامانه کلاهبرداری ارزی که شد. حالا هم مجوز واردات پازل می دهد.
فردا در این دنیای وانفسا نگوئید چرا دسته کلنک، میخ، سیخ، و ... مجوز گرفت و با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شد؟
به قول شاعره معاصر:
در این دنیای وانفسا صدایِ خوش نمی ماند
در این دنیا که چندی نیست، کسی دلخوش نمی ماند
جالبه که بانک ملی ایران که ارزشمندترین بانک جهان اسلام بود در این لیست نیست !!!!

خاوری چکار کرده با این بانک به ظاهر اسلامی ملی !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
دوست عزیز اینجا عددها به میلیارد دلاره نه میلیون ریال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
هموطن بزرگوار
سرمایه بانک ملی ایران در سال ۱۳۸۵ بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بوده. به دلار آنزمان که حدود ۸۰۰ تومن بوده اگر حساب کنیم سر به فلک میکشه. شوخی نیست
تمرکز زدایی از شعارهای اوایل انقلاب بود

چرا به شهرها و استانهای دیگر هرگز توجه نشد که شاهد مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ و مشکلات اینچنینی نباشیم ؟؟؟؟

مسئولان در تهران جا خوش کرده اند و گاه به گاهی به اسم سفرهای استانی اما در واقع به جهت هواخوری سفرهایی به چند شهر خوش آب و هوا انجام میدهند

اینجوری کشور آباد نخواهد شد. از این هم بدتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
اگر همه شرایط واقعی اعم از تجمیع امکانات در تهران ومهاجرت به تهران وعدم تولید مسکن مطابق
با نیاز وتورم و شرایط خاص اقتصادی وسیاسی ووو..
را در نظر بگیریم در آینده نه چندان دور باید منتظر
سونامی دیگری در مسکن باشیم
با يك حساب سرانگشتي با قيمت زمين و ساخت هر متر، قيمت تمام شده هر متر در شمال تهران زير ١٥ ميليون تومن درمي آد نه ٣٠ ميليون.
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
حاجی توی هر متر زمین میشه فقط ۳ متر بنا ساخت و بیشتر از ان موجوز نمی دند پس زمین کار شد ۲۰ میلیون تومان در شمال تهران هم کسی مسکن مهر نمی سازد و مسکن ها امکاناتی همچون متریال خارجی،استخر و چیلر دارند که الان ساخت چنین مسکنی حدود ۱۰ میلیون تومان در متر هزینه دارد فقط سرشکن چیلر روی مسکن ۱ میلیون تومان به ازای هر متر است پس برادر راجع به چیزی که نمی دانی اظهار نظر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
کلنگی تو منطقه یک از متری 70 میلیونه تا 120 میلیون اونم تو فرعی . کجایی خوش خیال ؟
ادعای ساخت مسکن حتی متری 2 میلیون تومان کاملاً دروغ است و ساخت مسکن حداکثر با بهترین مصالح و لوازم 1 میلیون تومان است. خود سازندگاندگان با همکاری املاکی های کلاش اقدام به افزایش قیمت زمین نمودند درحالیکه هیچ توجیهی برای این افزایشهای چند برابری جز بدست آوردن سودهای بادآورده وجود نداشت! قطعاً اگر خریداری برای قیمتهای تخیلی فعلی پیدا شود که پیدا نخواهد شد، فروشندگان بیش از 5 تا 7 برابر سود نصیب شان خواهد شد که چینین چیزی محال است و مسکن تنها با واقعی شدن قیمت و سقوط آزاد قیمت رنگ رونق را خواهید دید. در غیر این صورت خواب سرمایه و قدمت و هزینه های جانبی ملک تنها ضررهای هنگفت برای صاحبان خواهد داشت تا مجبور به بفروش به قیمت واقعی نمایند. با توجیهات این فرد مشتری برای قیمتهای تخیلی پیدا نخواهد شد.
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
خوب عزیزم برو بساز برو توش مشگل مملکت ما این است که هر کی راجع به هر چیزی بر اساس رویا هایش نظر می دهد در این فضا هزینه ساخت مسکن می شود یک میلیون تومان و پراید می شود ۵ میلیون تومان برادر باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
رضا!
حداکثر هزینه ساخت رو کارشناس گفتن 1 میلیون تومانه وگرنه تو واقعیت خیلی کمتر از این قیمت در میاد بشرطی که تو رؤیا سیر نکنی و الکی قیمتهای تخیلی برای خرید زمین و ساخت ندی! همین قیمتهای رؤیای امثال تو باعث شده هیچ وقت نتونید ملکتونو بفروشید و رو دستتون باد کنه و ضرر ببینید. با این ترفندها نمی تونید ملکهاتونو با قیمت توهمی و رؤیایی بفرشید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
رضا!
از آذر 96 که یهو و بدون هیچ منطقی قیمتها رو 3 برابر کشیدید بالا که مردمو سرکیسه کنید معلوم بود در رؤیا فرو رفتید و حالا حالاها بیرون نخواهید اومد تا اینکه ضررهای سرسام آور شماها رو از رؤیا بیرون بیاره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
رضا!
اگر حاضر باشی ملکتو قیمتگذاری می کنیم و قیمت واقعی با سودشو بهت اعلام می کنیم که قطعاً قیمت واقعیش حتی یک بیستم این قیمتهای توهمی هم نمیشه!
اگر تو رؤیا نیستی اعلام آمادگی کن!
علی
| Germany |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
برادر رضا ظاهرا از مواد توهم زا استفاده می کنی که یا دنبال ساخت آپارتمان متری یک میلیون تومان هستی یا اینکه فکر می کنی صاحبان املاک در کشوری که قیمت مسکن در آن ۲۰ ساله ۱۲۰ برابر شده ضرر می کنند
از آذر 96 به اینطرف با افزایشهای غیر منطقی و چندین برابری قیمت مسکن تلاش کردید ذهن خریداران مسکن را شستشو نمایئد که قیمتهای خیالی و توهمی قیمتهای بسیار مناسبی برای خرید مسکن است و بجای جذب مشتری و خریدار تعاد اندکی را هم که در دوره رکود وجود داشت از دست دادید! الان معلوم نیست به چه امیدی منتظر هستید تا خریداران این قیمتهای تخیلی را قبول کرده و بریزند و بخرند و جیب شما طماعان را پر از پول بادآورده کنند!؟
مشتری برای قیمتهای تخیلی وجود نخواهد داشت چه باور کنید و چه باور نکنید. می تواند تنها به داشتن چهاردیواری های ساخته شده از سنگ و گل دلتان را خوش نمایید و این واقعیت را بفهمید که خریدار عقل و شعور دارد و قیمت واقعی مسکن را می داند!
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
عزیز مطابق توهمات شما برای املاک سازندگان مشتری نیست شما چرا بالا پایین می پری؟برادر نازنین در این مملکت روزی ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول بی پشتوانه جدید چاپ می شود که سهم شما نیست ولی مطمئن باش صاحبانش ان را در بالش نمی گزارند و با ان کالای سرمایه ای می خرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
رضا!
اگه تونستی ملکتو با قیمت توهمیت بفروش ! اگه کسی خرید اونموعق معلوم میشه کی تو توهمه!
قیمت واقعی مسکن حداکثر یک پنجاهم این قیمتهای تخیلی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
با این حساب پراید نایلون و حلبی و مقوا هم باید یک پنجاهم 40 میلیون فعلی باشه یعنی 800 هزار تومن اونم در جاییکه در زمان تدبیر جونت یک کیلو زرررررررررشک سیاه شده یک میلیون و دویست هزار تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
به نظر من یک صدم
قیمت مسکن حداکثر متری 50 هزار تومان است نه بیشتر و بیشتر از آن نمی توانید بفروشید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
خخخخخخخخخخخخخخخخ یعنی یک پراید بدی یک ویلای 1000 متری تو فرمانیه جاش بگیری !!!! چه میکنه مواد صنعتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
16:26!
در مقابل قیمتهای توهمی ملک متری 50 هزار تومان خیلی قیمت بالائی هم است!
قطعاً کسی با قیمت توهمی خونه نمی خره حتی ویلای 1000 متری تو فرمانیه رو!
این قیمتهای نجومی و خیالی ساخت دست املاکی های کلاشه برای بدست آوردن سودهای باد آورده هیچ کس نباید ریالی این کلاشان بدهد مخصوصاً خریداران که اینها هیچ کاری حز گران کردن الکی کاری برای آنها انجام نمی دهند. اینکار باعث میشه این کلاشان زودتر در حجره هایشان را بسته و بدنبال کار آبرومند بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
مرگ بر کلاشان
100 تومممن؟! بچه ها بدویید بریم هر چی دوست داریم بخریم، دلار 100 تا تک تومن ارزون شده...برید خودتون رو مسخره کنید
اگر خودکشی هم بکنید بازهم کسی با قیمتهای نجومی توهمی خونه نخواهد خرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
عراقیها میریزن همه رو میخرن غصه نخور . حتی دینار اونا شده 4 برابر در برابر ریال تدبیر ما
ایکاش انالیز قیمت تمام شده مسکن چاپ می کردند تا ماهیت دلالانی که نا جوانمردانه موجب افزایش قیمت مسکن شده است بر همگان بر ملا میشد دلال اسم خودش را مهندس گذاشته و نایب ریس هیت مدیره شده بنده مهندسم و اعتراف می کنم تحت هیچ شرایطی قیمت تمام شده مسکن بیش از چهار میلیون تومان نیست چرا بخاطر منافع شخصی و یا صنفی دروغ می گویید امید که سایت ها هم مطلب غیر کارشناسی چاپ نکنند بنده مسکن دارم و پایان عمرم هست و نیازی به مسکن تا اخر عمر ندارم ولی بین خود و خدای خود این جوانان بدبخت با این گزافه گویی چه خاکی برسر کنند همت و اراده سایت ها می تواند مشتی محکم بر دهان یاوه گویان بزند تا بی خود قیمت ها بالا نبرند و در شرایط فعلی قیمت ها باید بطور متوسط یک دوم کاهش یابد بازهم سود کلانی سازندگان می برند
اولا حاجي خودتي دوما معلومه كه دلالي. براي يك زمين ٢٥٠ متري با ٥ واحد ١٥٠ متري، حساب كني زير ١٥ ميليون درمي آد. البته معمولي و متوسط نه لاچري
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
برادر نمی دانم سواد ریاضی نداری یا حال محاسبه نداری با همین محاسبه خودت توی یک زمین 250 متری قرار 750 متر بنا بسازند که می شود همان 3 متر بنا در هر متر زمینی که من گفتم زمین هم در منطقه 1 بین 60 تا 100 میلیون تومان به ازای هر متر است که اگر همان متری 60 میلیون تومان را هم در نظر بگیری فقط سرشکن زمین می شود 20 میلیون تومان حالا تو چطور می خواهی در انجا آپارتمان لاکچری امکانات دار بسازی متری 15 میلیون تومان؟فراموش نکن ما راجع به ساخت مسکن در منطقه 1 صحبت می کنیم و نه مسکن مهر
کی برای واردات پازل ارز اختصاص داده؟
واقعا این استدلال مسکن ما را کشته ،،،،،،وقتی می گویند خانه به قیمت تمام سده با سود ۱۰درصد با تعیین قیمت مصالح کار برده شده در ان توسط کا سنا دادکستری باید باشد ،،،،،،خجالت نمی کشید افتخار،می کنید متری ۱۰ میلیون سود ،،،یعنی چهار موزاییک ۳۰ میلیون ،،،،،،،،بعله خیلی سود ۱۰۰۰در صدی می برود ،،،بی انصاف هها
اگر فرمایشات اقای محتشم راحمل بر صحت کنیم که با توجه به تجربه اندک اینجانب در حوزه ساخت که جای تامل دارد برای یک قطعه زمین 200 متر که حدود150 متر در 4 طبقه روی پیلوت مجوز می دهند می شود600 متر که در 10 میلیون تومان ضرب شود 6 میلیارد سود خالص است کجا می شود چنین ثروتی در بازه زمانی حداکثر 4 سال بدست اورد متاسفانه نبود مالیات وقوانین ضابطه مند این اشفتگی راایجاد کرده
جناب اقای محتشم چرا انبوه ساز باید متری 10 میلیون تومان روی هر متر زمین استفاده کند بعبارتی برای یک زمین 200 متر که 750 متر بنا می دهند 7/5 میلیارد بنا به فرمایش خودتان استفاده کند واقعا این از خواسته های مردم بود یا شما مسئولین نما ها به اینجا رساندید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار