بازدید 2692

موافقت حماس با طرح گروه‌های فلسطینی برای تحقق آشتی ملی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت بی‌قید و شرط جنبش متبوعش با طرح ابتکار گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین و تحقق آشتی و وحدت ملی را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ 26 September 2019

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت بی‌قید و شرط جنبش متبوعش با طرح ابتکار گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین و تحقق آشتی و وحدت ملی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئتی از گروه‌های فلسطینی امروز (پنج‌شنبه) با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در دفترش در شهر غزه دیدار کرد.

هنیه در این دیدار اعلام کرد که جنبش متبوعش با طرح صادقانه گروه‌های فلسطینی برای تحقق آشتی ملی موافق است.

وی اشاره کرد که موافقت جنبش متبوعش با این طرح کاملا غیرمشروط و به منظور تقدیر از مسؤولیت پذیری گروه‌های فلسطینی به منظور پیشبرد آشتی ملی است.

رهبر حماس تصریح کرد که به رغم برخی ملاحظات در مورد برخی بندهای این طرح، حماس با آن موافقت کرده است.

طرح ابتکاری گروه‌های فلسطینی شامل تشکیل دولت وحدت ملی نهایتا تا پایان سال جاری میلادی، یکپارچه سازی قوانین انتخابی نهادهای فلسطینی، ازسرگیری نشست‌های کمیته مسؤول برگزاری انتخابات شورای ملی و برگزاری انتخابات جامع تا اوایل سال آینده میلادی است.

این طرح را گروه‌های جهاد اسلامی، جبهه خلق و دموکراتیک برای آزادی فلسطین، حزب خلق، جنبش ابتکار ملی، فدا، جبهه خلق فرماندهی کل و جنبش صاعقه ارائه داده‌اند.

اسماعیل هنیه خاطرنشان کرد که جنبش متبوعش تمامی امکانات و توانمندی‌های خود را برای اجرای این طرح در اختیار گروه‌های فلسطینی قرار خواهد داد.

هنیه از گروه‌های فلسطینی به خاطر ارائه این طرح و حرص و پافشاری بر تحقق آشتی ملی تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود که این طرح در لحظه‌ای مهم و حساس ارائه شده و مبتنی بر دیدگاه‌های مشترک بین گروه‌های فلسطینی است.

هنیه اظهار کرد که جنبش حماس این طرح را از طریق یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی خود در غزه دریافت کرده و آن را به طور کامل و دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

در همین راستا، خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی موافقت جنبش حماس با طرح ابتکاری گروه‌های فلسطینی را ستود.

البطش به عنوان سخنگوی گروه‌های ارائه دهنده این طرح از جنبش فتح و در راس آن محمود عباس خواست موافقت خود را با این طرح برای تحقق آشتی و وحدت ملی اعلام کند.

وی افزود که موافقت با این طرح، به ملت فلسطین این امکان را می‌دهد که یکپارچه و دست در دست هم با معامله قرن و چالش‌های پیش روی مساله فلسطین مقابله کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی