بازدید 5731
۴

عراق سکوی پرتاب برای حمله و تجاوز نیست

کد خبر: ۹۲۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 26 September 2019

رئیس جمهور عراق با هشداردهی نسبت به خطر بروز یک جنگ جدید در خاورمیانه تأکید کرد که عراق نباید از سوی کشورهای همسایه خود به یک تعارض پرهزینه دیگر کشیده شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نسبت به خطرات بروز یک جنگ جدید در خاورمیانه هشدار داد و تأکید کرد که عراق نباید از سوی کشورهای همسایه ای که خواهان جنگ هستند، به درون یک تعارض پرهزینه دیگر کشیده شود.

با آنکه برهم صالح در این سخنرانی با خوش بینی در مورد «آینده نویدبخش» عراق سخن گفت، اما در مورد بازیگران منطقه ای که با استفاده از عراق به عنوان یک میدان نبرد خواهان حل و فصل تعارضات خود هستند، اظهار داشت که مردم عراق به اندازه کافی شاهد خونریزی بوده اند.

صالح در سخنرانی خود گفت: «ما نمی خواهیم کشورمان بخشی از یک تعارض بین المللی یا منطقه ای باشد و همچنین نمی خواهیم کشور ما برای تسویه حسابهای منطقه ای و بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. مردم ما بهای سنگینی برای جنگها و مناقشه پرداخته اند».

وی در ادامه افزود: «عراق سکوی پرتاب برای هرگونه حمله و تجاوز از سوی کشورهای همسایه نخواهد بود. ما به اندازه کافی شاهد جنگ بوده ایم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
منظور از همسایه ایران است
یعنی حیف اینهمه کمک که به اینها کردیم
این آقا یادش رفته داعش وهابی در حال تخریب کامل عراق بود. بهتر است همسایگان را به صراحت تفکیک کند.
متوجه هستيد ، منظورش ايران است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار