بازدید 3745
۲

حمله کالدرون به فدراسیون: اگر قرارباشد بیرون زمین ببازم، درایران نمی‌مانم

کد خبر: ۹۲۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 25 September 2019

گابریل کالدرون، سرمربی تیم پرسپولیس گفت: اجازه دهند همه چیز در زمین مشخص شود، نه بیرون که اگر این روند ادامه پیدا کند، من می‌روم.

به گزارش تابناک ورزشی، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان اصفهان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید بازی برای هر دو تیم مهم است، دو تیم مدعی که متأسفانه استراحت ما دو روز کمتر بوده است. ما یک بازی فوق‌العاده سنگین را در دربی پشت سرگذاشتیم تا حدی که میزان دوندگی‌مان حتی از لیگ قهرمانی اروپا نیز بیشتر بود. بازیکنان ما حتی بیشتر از نفرات یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن دویدند به خاطر همین ما دو روز ریکاوری داشتیم و امیدوارم بتوانیم فردا یک نتیجه خوب کسب کنیم.

معیار‌ها عادلانه نیست، کمیته انضباطی عادلانه‌تر تصمیم بگیرد
وی در مورد احضار تعدادی از بازیکنان تیمش به کمیته انضباطی به خاطر اتفاقات دربی ۹۰ عنوان کرد: بله، واقعاً از این احضار‌ها متعجب شدم. امیدوارم در آینده کمیته انضباطی به خاطر فوتبال ایران عادلانه‌تر تصمیم بگیرد، چون وظیفه آنهاست، اما می‌بینیم معیار‌ها برای تمام تیم‌ها یکسان نیست. علیرضا بیرانوند به خاطر یک حرکت یک جلسه محروم می‌شود و ما اعلام می‌کنیم برای این تصمیم احترام قائلیم، اما هواداران تراکتور را به خاطر همه‌ی اتفاقاتی که در تبریز رقم زدند محروم کردند! بعد هم بلافاصله آن‌ها را بخشیدند که خیلی عجیب بود! در دربی هم دیدید فرشاد احمدزاده به خاطر هول دادن بازیکنان حریف محروم شد، اما همین حرکت را شماره ۱۱ آن‌ها روی کنعانی‌زادگان انجام داد و احضار نشد یا اینکه شماره پنج آن‌ها وقتی از داور کارت زرد گرفت او را تشویق کرد و برایش کف زد، اما او هم جریمه نشد. این معیار‌ها عادلانه نیست.

می‌خواهم چه ببازیم، چه ببریم همه‌ اتفاقات در زمین رخ دهد
سرمربی پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: خوشحالم در ایران، هستم، چون اینجا را خانه خودم می‌بینم. واقعاً مردم رفتار خیلی خوبی با من دارند. آینده فوتبال ایران را روشن می‌بینم، اما به شرطی که همه دست به دست هم دهیم تا عدالت رعایت شود. من می‌خواهم چه ببازیم، چه ببریم همه‌ی اتفاقات در زمین رخ دهد و اجازه دهند تیم ما بتواند بعد از سه سال قهرمانی برای سال چهارم نیز مدعی باشد. در بازی با تراکتورسازی تیمم باخت، اما هیچ صحبتی نکردم و شکست را خیلی راحت پذیرفتم. من دنبال بازی جوانمردانه در زمین فوتبال هستم. اگر در آینده شاهد این ناعدالتی‌ها باشیم و سعی کنند علیه ما خارج از زمین تصمیم بگیرند، شرایط را تحمل نخواهم کرد.

اگر ببینم قرار است بیرون زمین همه چیز مشخص شود در ایران نمی‌مانم
این مربی آرژانتینی ادامه داد: در حالی که به شخصه همیشه به شاگردانم گفته‌ام در داخل زمین ممکن است داور اشتباه کند و این خیلی عادی است، اما وقتی بازیکن‌مان را بعد از بازی محروم می‌کنند توجهی به خطا‌های بازیکنان شماره ۱۱ و پنج استقلال ندارند، این یعنی اینکه می‌خواهند مانع پیروزی ما باشند. من هر حرفی که می‌زنم مسئولیت آن را می‌پذیرم. هر جایی که مربی بوده‌ام، چنین شرایطی را ندیده‌ام. چنانچه ببینم در آینده همه چیز در زمین مشخص نمی‌شود و به دنبال این هستند که از بیرون شرایط را برای ما تغییر دهند در ایران نخواهم ماند.

به بازیکنانم می‌گویم اگر داور دچار اشتباه شد بی‌جهت به او اعتراض نکنید
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ممکن است بازی فردای پرسپولیس با سپاهان حواشی مثل دیدار با استقلال و تراکتور برای آن‌ها داشته باشد، گفت: بله، به حساسیت این بازی آگاهم، اما من فوتبال جوانمردانه را دوست دارم و اعتقادم این است که هر نتیجه‌ای که در زمین رقم می‌خورد باید در همین زمین اتفاق بیفتد نه از بیرون شرایطی را به وجود بیاورند. همیشه به بازیکنانم می‌گویم اگر داور دچار اشتباه شد بی‌جهت به او اعتراض نکنید، چرا که در این صورت تمرکز خودتان به‌هم می‌خورد. تصمیم داور تغییری نمی‌کند و ما هم باید روی ادامه بازی تمرکز کنیم. نمونه این در دربی هم رخ داد، وقتی داور پنالتی اشتباه برای‌مان گرفت بازیکنان ما خیلی اعتراض نکردند و به تصمیم او احترام گذاشتند.

باید مسئولیت‌پذیر باشیم تا اینکه مدام از شرایط اعلام نارضایتی کنیم
کالدرون همچنین در ارتباط با اینکه صحبت‌های او علیه وزارت ورزش حواشی برایش به همراه داشته است و آیا مستنداتی در مورد ادعا‌های قبلش علیه وزارت ورزش دارد یا خیر، خاطر نشان کرد: من علیه وزارت ورزش حرفی نزدم! فقط گفتم حریف ما هفت بازیکن خریده است در حالی که ما چنین شرایطی نداشتیم. فکر نکنم مورد خاصی باشد. نظر من این است که باید مسئولیت‌پذیر باشیم تا اینکه مدام از شرایط اعلام نارضایتی کنیم. حرف‌هایی هم که زدم همه واقعیت داشت و نیازی به مستندات نیست. مشخص است آن‌ها چه بازیکنانی با چه قیمتی خریدند و ما چه بازیکنانی را با چه رقمی. این یک حقیقت است. حرف من این است اگر آن‌ها همه‌ خرید‌های خود را انجام می‌دهند و مهاجم گرانقیمت می‌خرند پس دیگر شکایت نکنند. گریه نکنند که چرا فلان تیم به این شکل است یا هر مسئله دیگری. نیایند در بازی به بازیکن ما سنگ بزنند که حتی ممکن بود او کشته شود و با این شکل بازی را تعطیل کنند. جلوی داور بازیکن ما را هول می‌دهند، جلوی داور برای او دست می‌زنند، اما هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. با زانو به گیج‌گاه بازیکن ما می‌زنند. حرکتی که ممکن است موجب مرگ بازیکن شود، کمک داور هم صحنه را می‌بیند، ولی اتفاقی نمی‌افتد. محرومیت‌ها برای فرشاد احمدزاده است نه برای بازیکن حریف!

چرا برای همه تیم‌ها عدالت یکسان نیست؟!
وی در این باره افزود: وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد گریه نکنند و بگویند که ما سه بازیکنان‌مان را در دربی نداشتیم و از شرایط مدام شکایت نکنند، در حالی که آن‌ها مهاجم گرانقیمت خریده‌اند، اما ما مهاجم ارزان. ما فقط می‌خواهیم نتیجه در زمین مسابقه رقم بخورد و عدالت اجرا شود. چرا برای تمام تیم‌ها عدالت یکسان نیست؟ تیم ما سه قهرمانی کسب کرده و اجازه دهند برای چهارمین قهرمانی رقابت کنیم. اجازه دهند همه چیز در زمین مشخص شود، نه بیرون که اگر این روند ادامه پیدا کند، من می‌روم. من دنبال بازی جوانمردانه هستم و این مسئله به فوتبال ایران کمک می‌کند. شما کشور بزرگی هستید با مردمان بزرگ و از همه‌ی شما می‌خواهم کمک کنید تا عدالت و بازی جوانمردانه در فوتبال ایران رعایت شود و بدین وسیله پیشرفت کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با اینکه دوست داشتنیه و مربی کاربلدیه ولی نرسیده اینم یاد گرفته خخخ خخخ
نگران نباش سه چار سال برانکو بود سه چار سالم به تو اوانس میدن کجا میری جا به این خوبی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس