بازدید 4171
۲
آیا فضای فوتبال با این نامه نگاری‏ها تغییر می‏کند؟!

بازی جدید برای تغییر فضای فوتبال ایران

مراكز خريد و هتل هاي مجلل اين جزيره ساليانه گردشگران زيادي را به اين منطقه جذب مي كند از لحاظ ورزش، اين جزيره ميزبان تورنمنت هاي بين المللي زيادي بوده و از اين نظر محل مناسبي براي برگزاري مراسم فوق به شمار مي آيد.
کد خبر: ۹۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۹ 07 April 2010
رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به بن همام پيشنهاد داد مراسم اعطاي جوايز بهترين‌هاي آسيا در سال 2010 امسال در كيش برگزار شود.

به گزارش فارس، در اين نامه كه ديروز به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شده است با توجه محيط طبيعي زيبا و جاذبه هاي توريستي جزيره كيش و همچنين حضور گردشگران جهان در نگين خليج فارس ايران، به بن همام پيشنهاد شد تا مراسم ساليانه انتخاب بهترين هاي آسيا را در جزيره زيباي كيش برگزار كند. متن كامل نامه به شرح زير است:

"جناب آقاي بن همام
رياست محترم كنفدراسيون فوتبال آسيا
با سلام
خرسندم تا بدين وسيله علاقمندي فدراسيون فوتبال ايران به قبول ميزباني مراسم اعطاي جوايز برترين هاي آسيا در سال 2010 را اعلام كنم.
پيشنهاد فدراسيون فوتبال ايران برگزاري مراسم فوق در جزيره كيش است.
جزيره كيش واقع در جنوب ايران منطقه ي زيبا و ديدني است كه يكي از جاذبه هاي توريستي جنوب ايران به حساب مي آيد.
مراكز خريد و هتل هاي مجلل اين جزيره ساليانه گردشگران زيادي را به اين منطقه جذب مي كند از لحاظ ورزش، اين جزيره ميزبان تورنمنت هاي بين المللي زيادي بوده و از اين نظر محل مناسبي براي برگزاري مراسم فوق به شمار مي آيد.
همچنين آب و هواي كيش در ماه نوامبر (اوايل آذر) كه زمان برگزاري مراسم ساليانه اعطاي جوايز بهترين هاي آسياست بسيار معتدل و دلپذير است.
اميدواريم با قبول پيشنهاد فدراسيون فوتبال ايران، جزيره كيش در نوامبر 2010 ميزبان مراسم اعطاي جوايز بهترين هاي آسيا در سال جاري باشد.
علي كفاشيان
رئيس فدراسيون "

وی همچنین در نامه‌اي به دبير كل فيفا نسبت به حذف تيم ملي نوجوانان دختر ايران از المپيك سنگاپور اعتراض كرد. در نامه اي كه رونوشت آن به علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني،اكبر آبادي معاون امور بانوان سازمان تربيت بدني و افشارزاده دبير كل كميته المپيك ارسال شده است، رئيس فدراسيون مراتب اعتراض خود را در نامه اي با سه بند اعلام كرد.

متن كامل نامه به شرح زير است:

"جناب آقاي جرومه والكه
از طرف فدراسيون فوتبال ايران مفتخرم صميمانه ترين تشكرات را از شما به عمل آورم.
عطف به نامه شما مورخ 23 مارس 2010 با توجه به شركت دختران فوتباليست ايران در تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان 2010 كه در سنگاپور برگزار خواهد توجه شما را به موارد زير جلب مي كنم:

1-همانطور كه به خوبي در جريان هستيد فيفا در نشست خود در نشست 2009 فيفا در ناسائو (باهاماس) در 30 و 31 مي 2009 شركت تيم ملي دختران زير 15 سال در بازي هاي المپيك نوجوانان در سنگاپور تاييد كرده و اين تاييديه توسط شما به فدراسيون ما در يك نامه رسمي در تاريخ 25 ژوئن 2009 اعلام شده است. به دليلي كه در بالا اشاره شد، فدراسيون ما تمام تلاش خود را براي آماده سازي يك تيم قوي با جمع آوري و آزمايش هزاران بازيكن از نقاط مختلف كشور براي انتخاب بهترين بازيكنان به منظور حضور در المپيك انجام داد.با توجه به اين موضوع تيم ما اردوهاي تمريني دراز مدتي بدون داشتن تعطيلات را گذرانده است.

2-از طرف ديگر اگر شما موارد مورد نياز يك بازيكن براي انجام يك ديدار رسمي فوتبال را كنترل كنيد در خواهيد يافت كه دختران فوتباليست ايران دقيقا مطابق با قانون 4 قوانين بازي فوتبال هستند به همين دليل در ضميمه اين نامه سي دي هاي عكس و دي وي دي فيلم بازي آنها را براي توجه بيشتر شما ارسال كرده ايم.

3-به علاوه بر اساس قوانين المپيك، ورزش بايد براي همه بدون توجه به جنس و نژاد فراهم شود. در فوتبال روز دنيا بسيار ديده شده كه چندين بازيكن براي محافظت از سر و صورت خود از كلاه و ماسك كه در قانون 4 قوانين بازي فوتبال ذكر شده است استفاده مي كنند اما به آنها اجازه داده مي شود در بازي هاي بين المللي حضور داشته باشند و بازي كنند.
بنابراين از شما سپاسگذار خواهيم بود اگر توضيحات ذكر شده را به همراه عكس ها و فيلم بازي تيم دختران ايران ،بررسي كنيد و اگر شما تجهيزات نامناسبي در لوازم بازي مشاهده كرديد لطفا به ما اطلاع دهيد تا آن را اصلاح كنيم.چون تيم ما به خوبي آماده شده تا در تورنمنت فوتبال المپيك نوجوانان سنگاپور شركت كند و اين مهم در رسانه هاي ما هم منتشر شده است.

در آخر مشتاقانه در انتظار همكاري و مساعدت شما در تاييد شركت تيم مان در تورنمنت فوتبال نوجوانان سنگاپور 2010 هستيم.در اين باره چون اشتياق شركت در رقابتهاي بين المللي به پيشرفت فوتبال بانوان در ايران كمك مي كند و در اين راه بسيار موثر است شركت نكردن تيم هاي بانوان ايران در رقابتهاي بين المللي پيشرفت بانوان ملي پوش ايران را كاهش خواهد داد و اين مغاير با سياستهاي فيفا است .توجه و درك شما مزيد امتنان خواهد بود. "

فدراسيون فوتبال ايران همچنین نسبت به تصميم AFC در اعطاي ميزباني مسابقات قهرماني زير 16 سال آسيا در سال 2010 ازبكستان در نامه رسمي به رئيس كنفدراسيون اعتراض كرد. ميزباني رقابت هاي قهرماني زير 16 سال آسيا در سال 2010 در حالي كه طبق پيش بيني ها و گمانه زني ها و همچنين بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از امكانات سخت افزاري كشورمان به نظر مي رسيد ميزبان اين رقابت ها تهران باشد در يك رويكرد عجيب اين اتفاق نيفتاد تا ازبكستان يكبار ديگر ميزبان اين رقابت ها شد به همين دليل علي كفاشيان در نامه اي به محمدبن همام، اعتراض رسمي فدراسيون فوتبال ايران را اعلام كرد.

به نظر می‏رسد سیل نامه نگاری‏های بین المللی که امروز توسط فدراسیون فوتبال در حالی انجام است برای کاهش فشار از روی این فدراسیون به دلیل اوضاع بحرانی آن در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان، استعفاء سرمربی، مربیان و سرپرست تیم ملی امید و استعفاء مدیر تیم های ملی و بلاتکلیفی این فدراسیون و همچنین ماجرای تراکتورسازی است و بازی جدیدی برای تغییر فضای فوتبال آغاز شده است.

نکته جالب در این نامه نگاری‏ها این است که فدراسیون فوتبال در حالی امروز به فیفا در اعتراض به این ماجرای حجاب بانوان نامه نگاری کرده و طی نامه‏ای فدراسیون بین المللی فوتبال طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان دلایل کنار گذاشتن تیم فوتبال دختران ایران از نخستین دوره بازی های المپیک سنگاپور را اعلام کرده است!

مهر در این باره گزارش داده، مسئولان فدراسیون بین المللی فوتبال چند روز قبل حضور تیم فوتبال بانوان ایران در رقابت های المپیک نوجوانان سنگاپور را خلاف مقررات این فدراسیون عنوان کرده و تیم تایلند را جایگزین تیم ایران در نخستین دوره این رقابت ها کردند.

کمیته ملی المپیک پس از آن به پنج نهاد بین المللی فدراسیون جهانی فوتبال(FIFA)، کمیته بین المللی المپیک(IOC)، شورای المپیک آسیا(OCA)، اتحادیه جهانی کمیته های المپیک (ANOC) و کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) نامه ای ارسال کرد و به موجب آن ضمن اعتراض به حذف سهمیه تیم فوتبال بانوان، خواستار تجدید نظر و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان این ارگان ها شد.

"یروم والکه"، دبیرکل فیفا، روز چهارشنبه در نامه ای خطاب به فدراسیون فوتبال ایران نوشت: ضمن احترام به موضع روشن کمیته ملی المپیک ایران، کمیته اجرایی فیفا چاره ای جز اتخاذ این تصمیم ندارد و بنابراین تیم بانوان ایران قادر به حضور در این مسابقات نیست.

در قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال بخشی وجود دارد که به وضعیت پوششی بازیکنان داخل میدان اشاره شده است. در قانون چهارم آمده است: پوشش بازیکنان فوتبال در داخل میدان نباید به هیچ عنوان دربرگیرنده و ارائه کننده مسائل سیاسی، شخصی و مذهبی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی