بازدید 16418
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: بودجه جاری سال ۹۹ بدون منابع نفتی/ شش ماه از وعده بانک مرکزی گذشت؛ از بازار متشکل ارزی خبری نیست/ بازگشت مسکن به کانال ۱۲ میلیون/ چرا قیمت زعفران نصف شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دماسنج بازار سرمایه ۳۱۲ هزار واحدی شد، واکنش شاخص‌های وال استریت به احتمال استیضاح ترامپ، نوسان اندک دلار در روز‌های ابتدایی پاییز، مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت، خودرو‌های وارداتی در یک قدمی متروکه شدن، رویترز: بعید است سهام آرامکو امسال عرضه شود و نرخ جدید نان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 25 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دماسنج بازار سرمایه ۳۱۲ هزار واحدی شد، واکنش شاخص‌های وال استریت به احتمال استیضاح ترامپ، نوسان اندک دلار در روز‌های ابتدایی پاییز، مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت، خودرو‌های وارداتی در یک قدمی متروکه شدن، رویترز: بعید است سهام آرامکو امسال عرضه شود و نرخ جدید نان را در بر دارد.

دماسنج بازار سرمایه ۳۱۲ هزار واحدی شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۷۳۵ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی ـ ارزشی)، با افزایش ۱۹۷ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۸۳ هزار و ۹۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۳۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۲۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۹ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۷۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۷۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد همراه بود و عدد ۶۳۵ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

نوبخت: بودجه جاری سال 99 بدون منابع نفتی/

واکنش شاخص‌های وال استریت به احتمال استیضاح ترامپ

در معاملات روز سه‌شنبه (سه‌شنبه شب به وقت تهران) پس از این که نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام نمود، بیانیه‌ای در مورد احتمال استیضاح ترامپ ایراد خواهد کرد، شاخص‌های وال‌استریت رشد اولیه خود را از دست داده و به شدت سقوط کردند. تا ساعت ۲۱:۱۲ به وقت تهران، میانگین صنعتی داوجونز، که در ابتدای معاملات بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود، تمام سود خود را از دست داد و ۲۱۲ واحد یا ۰.۸ درصد سقوط کرد. اس‌اندپی ۱.۱ درصد سقوط کرد و نزدک ۱.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. 

رشد اندک سهام آسیایی

روز سه‌شنبه، پس از این که داده‌های اقتصادی ضعیف اروپا وحشت از کند شدن اقتصاد جهانی را تشدید کرد و فشار روانی به سرمایه‌گذاران را بالا برد، سهام آسیایی به سختی رشد کردند. طبق داده‌های آی‌اچ‌اس‌مارکیت، در این ماه، فعالیت‌های تولیدی آلمان به پایین‌ترین سطح خود از بحرانی مالی جهان تا کنون افت کرده است. همچنین پس از این که به دنبال مذاکرات تجاری این هفته، تاجران چینی ده کشتی دانه سویا از آمریکا خریداری کردند، سرمایه‌گذاران با امیدواری بیشتری تحولات جنگ تجاری چین و آمریکا را دنبال می‌کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، تنها ۰.۰۵ درصد بالا آمد و نیکی ژاپن ۰.۰۹ درصد رشد کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۲۸ درصد بالا رفت و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد رشد کرد.  ای‌اس‌اکس استرالیا کاملا بدون تغییر ماند و کوسپی کره‌جنوبی توانست ۰.۴۵ درصد بالا برود. در بازار ارز، دلار دوباره اندکی در برابر ین ژاپن رشد کرد و به نرخ ۱۰۷.۶۲ درصد رسید. 

نوبخت: بودجه جاری سال ۹۹ بدون منابع نفتی

محمدباقر نوبخت پس از جلسه شورای بودجه، با بیان اینکه، بودجه جاری سال آینده بدون وابستگی به منابع نفتی تامین خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری انجام شده، منابع نفتی فقط به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت و بدین ترتیب واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای دولت به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تبدیل خواهد شد. وی با اشاره به الزامات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: برای جایگزین کردن منابع نفتی سه پیشنهاد ارائه شده که یکی از آنها حذف یارانه پنهان عامل‌های انرژی است، منبع دوم منابع درآمدهای مالیاتی است، اما نه به معنای اینکه ما بخواهیم ضرایب مالیات‌های موجود را افزایش دهیم بلکه حتی با توجه به شرایط موجود قرار شده است تا ضرایب بنگاه‌های تولیدی را کاهش دهیم. بنابراین درآمدهای مالیاتی از تعیین پایه‌های مالیاتی جدید همچون مالیات بر عایدی سرمایه و حذف معافیت‌های بی مورد که نیازی به وجود آنها در شرایط جنگ اقتصادی نیست، تامین خواهد شد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تصویب بخشنامه بودجه سال ۹۹ در جلسه اخیر شورای اقتصاد، افزود: بودجه سال ۹۹ کاملاً متفاوت از بودجه سنوات گذشته خواهد بود.

نوسان اندک دلار در روزهای ابتدایی پاییز

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته و همچنین هر اسکناس یورو، به نرخ ۱۲۵۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۲۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

شش ماه از وعده بانک مرکزی گذشت؛ از بازار متشکل ارزی خبری نیست

وعده راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از سال گذشته از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی داده شد و در ابتدا گفته شد که این بازار از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ با ثبت‌نام بانک‌ها و صرافی‌ها آغاز به کار خواهد کرد. هرچند فرآیند ثبت‌نام بانک‌ها و صرافی‌ها از همان زمان آغاز شد، در مسیر اجرایی این بازار، مشکلاتی به وجود آمد که سبب شد با گذشت شش ماه از سال هنوز این بازار  رسما آغاز به کار نکرده باشد. به نقل از ایسنا؛ این در حالی است که در اوایل تابستان، مسئولان بازار متشکل ارزی از آغاز فاز آزمایشی فعالیت این بازار خبر داده بودند و پس از آن نیز بانک مرکزی خبر از راه‌اندازی این بازار همزمان با عید قربان داد، اما باز هم این وعده عملی نشد تا آغاز به کار این بازار به تأخیر بیفتد.

مقاومت طلای جهانی در برابر کاهش قیمت

قیمت طلا پس از این که روز دوشنبه تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و تنش‌ها در خاورمیانه به بالاترین حد در بیش از دو هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۵۲۱ دلار و ۲۴ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۵۲۶ دلار و ۸۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۵۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

خودروهای وارداتی در یک قدمی متروکه شدن

گمرک در شرایطی خواستار تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دپویی از سوی هیأت دولت شد، که در صورت عدم تمدید مجوز ترخیص، طبق قانون تمامی خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده خواهد شد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این زمینه مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک نیز از احتمال متروکه شدن خودروهای موجود در گمرک خبر داده بود. اما جمال ارونقی، معاون فنی گمرک هم در گفت‌وگو با شبکه خبر تاکید کرد که به جز خودروهای ترخیص شده در حال حاضر تعداد هزار و ۴۸ دستگاه به‌رغم دریافت پروانه الکتریکی نتوانستند از درهای خروج گمرک خارج شوند. وی ادامه داده که در کنار این تعداد خودرو که توانسته‌اند پروانه الکتریکی دریافت کنند، تعداد ۳۴۰ دستگاه خودرو در شرایطی که به گمرک اظهار شده‌اند پرونده الکترونیکی ندارند.  ارونقی در ادامه به دو پیشنهاد گمرک در ارتباط با خودروهای مانده در کف گمرک اشاره می‌کند و می‌گوید: دو پیشنهاد از سوی گمرک در این ارتباط به وزارت اقتصاد و به دنبال آن به هیأت دولت ارائه شده است.

پیشنهاد اول گمرک به این صورت است که آن بخش از خودروهایی که در حال حاضر پروانه الکترونیکی دریافت کرده‌اند، بتوانند بر اساس مصوبه پیشین هیأت دولت ترخیص شوند. پیشنهاد دوم گمرک نیز این است که برای آن دسته از خودروهایی که به گمرک اظهار شده‌اند اما نتوانسته‌اند مراحل گوناگون تشریفات گمرکی را طی کنند، این امکان فراهم شود تا این بخش از خودروها نیز شرایط خروج از گمرک را پیدا کنند. چنانچه این دو پیشنهاد عملیاتی نشود و هیأت دولت همچنان از اظهارنظر در این ارتباط خودداری کند، مسئولان گمرک چاره‌ای ندارند، جز اینکه با عمل به قانون، لیست خودروهای ترخیص نشده را در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار دهند.

رویترز: بعید است سهام آرامکو امسال عرضه شود

رویترز: دو منبع آگاه نزدیک به هیأت مدیره آرامکو اعلام کرده‌اند که پس از حمله یمنی‌ها به تأسیسات این شرکت در البقیق والخریص بعید است، امسال سهام آرامکو عرضه شود. عرضه اولیه سهام آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شوند ستون اصلی اجرای اصلاحات اقتصادی عربستان و فاصله گرفتن این کشور از درآمدهای نفتی است. آرامکو هنوز درباره این مسأله اظهار نظر نکرده است. به گفته این منابع آگاه پیش از حمله یمن قرار بود اوایل نوامبر سال جاری یک درصد سهام آرامکو در بورس عربستان عرضه شود که نخستین بخش از عرضه 5 درصدی سهام این شرکت بود. عربستان امیدوار بود بتواند از محل عرضه 5 درصد سهام آرامکو 100 میلیارد دلار سرمایه به دست آورد.

سبوس ده هزار ریال قیمت گذاری شد

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت جدید سبوس امده است: با توجه به جلسه ۹۸.۶.۱۷ معاون اول رئیس جمهور با وزاری جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت و دستور ایشان مبنی بر تغییر نرخ سبوس با پیش بینی یارانه مربوطه و در راستای حمایت از تولید داخل نرخ عرضه سبوس درب کارخانه در سراسر کشور ده هزار ریال در سراسر کشور از ابتدای مهرماه سال جاری تعیین شد.

نرخ جدید نان اعلام شد

در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران؛ یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، قیمت نان را در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، به شرح زیر اعلام کرد؛

بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. وی اظهار کرد: وزن چانه برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است. صادقی در ادامه قیمت‌های جدید برای نانوایی‌های آزادپز را نیز بدین شرح اعلام کرد: قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد ۱۲۳۰تومانی به قیمت ۱۵۰۰ تومان، سنگک با آرد ۱۱۷۰تومانی به نرخ ۱۸۰۰ تومان، تافتون با آرد ۱۲۰۰ تومانی به قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد ۱۲۰۰ تومانی به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری ۵۸۰ گرم، سنگک ۶۵۰ گرم، تافتون گرم۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم است. صادقی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت‌های جدید نانوایی‌های آزادپز با قیمت گندم ۹۰۰ تومانی محاسبه شده است. وی همچنین تاکید کرد: نرخ‌های جدید به منظور ساماندهی قیمت نان بوده که طی سال‌های گذشته با کم کردن چانه یا با عنوان افزودنی‌ها، قیمت آن را تغییر داده‌اند.

بازگشت مسکن به کانال ۱۲ میلیون

دومین ماه کاهشی برای قیمت مسکن در پایتخت رقم خورد. با کاهش مجدد قیمت اسمی مسکن برای دومین ماه پیاپی، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت. بازار معاملات خرید و فروش مسکن شهریور ماه امسال و در ادامه ریزش قیمت مسکن در مردادماه امسال برای دومین بار پس از گذشت ۴۵ ماه، کاهش قیمت اسمی مسکن را در شهر تهران تجربه کرد. بررسی‌های دنیای‌اقتصاد براساس تازه‌ترین آمار منتشرشده درباره وضعیت و تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران که روز گذشته از سوی دفتر اقتصاد مسکن منتشر شد، نشان می‌دهد میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران شهریور ماه امسال با ۶/ ۱درصد کاهش نسبت به میانگین قیمت مسکن در مردادماه از ۱۳ میلیون و ۱۸۰هزار تومان در میانه تابستان به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، کاهش یافت. مردادماه نیز برای اولین بار بعد از گذشت ۴۵ ماه، قیمت اسمی مسکن با کاهش ۳ درصدی تورم ماهانه آپارتمان‌های مسکونی ریزش کرد. میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در حالی برای دومین ماه پی‌درپی کاهشی شده است که در عین حال شیب کاهش ماهانه قیمت مسکن نسبت به مردادماه کمتر شده و از افت ۳ درصدی تورم ماهانه به کاهش ۶/ ۱ درصدی رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده تغییر در سرعت کاهش قیمت مسکن در شهر تهران است؛ هر چند انتظارات کاهشی قیمت همچنان در بازار مسکن پایتخت از سوی طیف متقاضیان خرید آپارتمان تداوم دارد.

چرا قیمت زعفران نصف شد؟

قیمت هرکیلوگرم زعفران که آبان ماه سال گذشته بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود، به دلایلی از جمله کاهش تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: کاهش صادرات، کاهش تقاضا در بازار داخلی و جهانی، افزایش سطح زیرکشت، عرضه زعفران با قیمت پایین در بورس کالای ایران، عدم امکان نقل  و انتقال پول از عوامل کاهش قیمت محصول زعفران به نصف است. وی اظهار داشت: براساس آمارها در مردادماه امسال هر کیلوگرم زعفران با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۱۱میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شد که با ورود بورس کالا و عرضه ۴۰ تن زعفران به قیمت کیلویی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان قیمت این محصول در بازار شکسته شد. میری نتیجه این اقدام بورس کالا را ضرر برای کشاورزان و تجار دانست و افزود: چنین  اقداماتی در بازار جهانی این محصول نیز تاثیرگذار است تا جایی که موجب کاهش قیمت محصول فروخته شد و یا مرجوع شدن آنها می‌شود. نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش صادرات زعفران سختگیری بانک مرکزی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات این محصول است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
آقای نوبخت اقتصاد کشور را نابودید کردید....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
یک چیزی بدتر از نابودی.
...تا الان که دوسال از ارز ۴۲۰۰ گذشته هنوز هم اصرار بر ادامه ان دارند.
ارز ۴۲۰۰ را اصلاح کنند نصفی از کسری مالی شان درست میشود منتهی چرا اصلاح نمی کنند ارز ۴۲۰۰ را الله اعلم.
دارو که گران شده
لبنیات ۲.۵ برابر شده
گوشت هم ۳ برابر را رد کرده
بعد ادعا میکنند ارز هم ۴۲۰۰ است!!!!قیمتهای گوشت با ارز ۴۲۰۰ باید کیلویی ۴۲۰۰۰ هزار تومان باشد نه ۹۰۰۰۰ تومان ارز نیمایی و ۱۳۰۰۰۰ تومان ارز ازاد در قصابی ها
برنج هم گران شده ....
بورس اماده سقوط تاریخی والبته مستمر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
امیدوارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بابا تحلیلگر))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
باشه)
مگر زور تحریم فروش نفت باعث شود تا مجبور به اصلاح ساختار بودجه و حذف درامد نفت از ردیف بودجه جاری شوند و بفهمند باید به اندازه دخل خرج کرد چه دخل کم و چه دخل زیاد و جناب نوبخت شما باید این کار را از سال 92 می کردید نه الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بودجه بدون نفت یعنی بودجه با جیب مردم در ضمن تحت هر شرایطی خرج های خود را برای جبران کمبود بودجه کم نمی کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ادامه چاپ اسکناس بدون پشتوانه.
خلاصه اش این است
شاخص‌های وال‌استریت رشد اولیه خود را از دست داده و به شدت سقوط کردند. تا ساعت ۲۱:۱۲ به وقت تهران، میانگین صنعتی داوجونز، که در ابتدای معاملات بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود، تمام سود خود را از دست داد و ۲۱۲ واحد یا ۰.۸ درصد سقوط کرد

برای بورس داوجونز بخاطر فقط ۲۱۲ واحد کاهش ازعبارت «بشدت سقوط کرد» استفاده میکنند ولی وقتی بورس ایران تنها دریک روز ۸۰۰۰ واحدسقوط میکند شتر دیدی ندیدی !!! صداوسیما درمواقع سقوط بورس بدون اشاره به عبارت«کاهش» فقط تیتررمیزنند درپایان معاملات امروز بورس شاخص کل به فلان میزان رسید !!!! اما اگربورس مثلا ۸۰۰۰ واحد رشد بکنه گوش فلک راکرمیکنند !!! این مصداق رعایت عدالت وبیطرفی رسانه ها درانعکاس اخبار هست !!!
دولت هرکجا دست گذاشت رکود ایجاد کرد....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دقیقا
خودروهای خارجی را به مردم غالب کرد و بعد یک دفعه قیمت خودرو را کشاندند پایین
مالیات بر عایدی سرمایه؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟ دولت چه خوابی برای سرمایه های مردم دیده؟؟؟....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
یعنی ملاکان بزرگ ایرانی که در کالیفرنیا زندگی می کنن و نیازی بکار در خودشون نمی بینن مجبورن درصدی از درآمدشون از اجاره املاکشون را به دولت ایران مالیات بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دولت به دنبال جبران کاهش درآمد نفت است
چرا فاز بیخود میدهید که مسکن ارزان شده ؟
واقعیت اینست :
خرید و فروش رکود شدید داشته و معامله نمیشود.
تمام متریال در 2 ماه گذشته همچون 14 ماه گذشته رو به بالا بوده از سیمان و آجر بگیرید تا سینک و شیرآلات و سیم و لامپ......
پس چرا باید بیاد پایین.
داستان اصلی اینه که وقتی بازار راکد هست ...فروشنده نمیفروشد و خریدارد هم نمیخرد.
چی میشه ؟ ...داد و ستد نمیشود ....تو این بازار تک و توک پول لازم پیدا میشه که ملکشو زیر قیمت میزاره و میفروشد. این به معنی ارزان شدن نیست.
ارزان شدن یعنی اینکه معامله رونق داشته باشد و همه قیمتها پایین باشد ...
مثل محدود کردن داد و ستد در ارز ...که بصورت مصنوعی دلار پایین نگه داشته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
دقیقا
افراد سرمایه گذار در مسکن برای جلوگیری از بی ابرو شدن موعد سررسید تعهداتشان مسکنهایشان را مجبور میشوند زیر
قیمت بفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
مگر چند درصد از قیمت مسکن قیمت اجناس بکار رفته در آن میباشد ؟ شما فکر کن اصلا متری 4 میلیون اجناس و ساخت و ... تمام شود ، چرا متری 15 میلیون و 20 میلیون فروش برود ؟ چرا قیمت زمین اینقدر گران حساب شود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ناشناس 15:34 چون زمین را نمی توان تولید کرد و محدود است
جبران عدم خام فروشی از جیب مردم . واقعا خیلی هنرمندین ... کشوری با این همه سرمایه های طبیعی و انسانی رو با جیب مردم بینوا اداره می کنید. دست مریزاد
با سلام. متاسفانه این طرح هم مثل اکثر طرحهای دیگه به شکل نااقص و با هزینه از جیب مردم محکوم به شکست است و بجز خالی کردن جیب مردم و گسترش فقر چیز دیگری عاید مردم نخواهد شد تا حالا که نفت بود ( بغییر از این دوسال تحریم )وضع کشور به این شکل هست وای بحال اینکه نفت بخواهد حذف شود...
مسکن ۱.۶ درصد پائین آمده!!! این مقدار میشه کاهش و سقوط قیمت؟؟؟که آنهم به خاطر رکود بوده و با اولین رونق
۲۰۰ درصد رشد میکنه!!حتما"بعدش میگن رشد قیمت با شیب
ملایم
زعفران ۱۱میلیون و ۵۰۰ بوده شده ۹ میلیون و ۲۰۰ این میشه نصفه قیمت؟
ما که تا بحال یک تحلیل از تابناک ندیدم که پیش بینی هایش درست از آب درآمده باشد
سلام تابناک همین دیروز چند تا خبر در مورد نان منتشر کردی بالاخره گران شد یا نه بعد ساماندهی یعنی چی مگر مسولیت نگفتند امسال گران نمی‌شود پس چی شد ؟
آقای نوبخت با این گرانی و تورم و فشار روی مردم برداشتن یا آنها به اصطلاح پنهان و مالیات چه معنی جز فشار بیشتر بر مردم دارد ؟
فکر کنم میخوان به جای پول نفت از مالیات پزشکا بودجه رو تامین کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
پروانه پزشکی پزشکان فراری از مالیات را باطل کنید.مگر خون پزشکان رنگین‌تر از کارمند و کارگر است؟
رونق در مسکن زمانی اتفاق می افتد که در برابر افزایشهای چندین برابری کاهشهای چندین برابری اتفاق می افتد. این کاهشها مشتری جذب نخواهد کرد و فقط واقعی شدن قیمت مسکن امکان ورود مشتری را فراهم می کند و بس.
قیمت واقعی مسکن یک پنجاهم قیمتهای تخیلیه!
هزينه هاي بودجه بدون نفت روي دوش مردم است پول برق براي تابستان بنده درست 4 برابر سال قبل امده است خروجي از مرز 15 برابر شده است همه خدمات دولتي گران ميشوند مردم با اين ركو دچكار خواهند كرد درامدها پايين مخارج كمر شكن
انوقت که نفت داشتیم برای ملت چه کاری کردند که حالا بکنند ...
میری نتیجه این اقدام بورس کالا را ضرر برای کشاورزان و تجار دانست و...
کاش یکی از این آقا میپرسید برای کشاورز یا دلال....
چون ورود بورس به فروش زعفران فقط دست دلال را کوتاه میکند
چقدر خوب
سلام اگر به بازار زعفران بها داده شود و صادرات آن تسهیل گردد این محصول مثل نفت ارز آوری دارد واقعا در شرایط فعلی قیمت زعفران خیلی پایین آمده چه جوری کشاورز بخاد درراستای شعار رونق تولید گام برداره وقتی مسئولین با سیاست های غلط باعث پایین آمدن قیمت زعفران شده اند زعفرانکاری با این قیمت هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد خواهشا مراتب به گوش مسئولین ذیربط صادرات رسانده شود
متاسفانه گرانى مسكن به ساير شهرها ، الخصوص شمال كشور سرايت كرده، آپارتمان تا مترى ٢٠ ميليون و زمين براى ويلا تا ٥ ميليون گران شده، تازه كسى فروشنده نيست، ميگن بالاتر ميره
بدون پول نفت یعنی مالیات سنگین و بدیختی بیشتر مردم
نظارت نیست من بربری را الان ۵۰۰گرانتر می خرم لواش ۱۴۰ گرم است. صادقی در ادامه قیمت‌های جدید برای نانوایی‌های آزادپز را نیز بدین شرح اعلام کرد: قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد ۱۲۳۰تومانی به قیمت ۱۵۰۰ تومان
...زعفران کار بدبخت شده کجاست یه مسعول که بداد کشاورز برسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار