بازدید 9241
۲

نامه جمعی از سهامداران بازار پایه به سازمان بورس

کد خبر: ۹۲۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 22 September 2019

جمعی از سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس طی نامه‌ای خطاب به سازمان بورس خواستار اصلاح دستورالعمل جدید این بازار شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، جمعی از سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس در اعتراض به دستورالعمل جدید این بازار جلوی سازمان بورس اوراق بهادار تجمع کردند و طی نامه‌ای به مدیران سازمان بورس درخواست و پیشنهادات خود را در خصوص اعمال اصلاحات جدید در این بازار ارائه دادند.

بر این اساس مهمترین خواسته معترضان بازار پایه در قالب ۵ بند شامل این موارد اعلام شد:

۱. همه روزه هفته معامله انجام پذیرد.

۲. حراج در تمام روز‌های هفته وجود داشته باشد.

۳. دامنه نوسان روزانه وجود داشته باشد. (حدود ۵ درصد یا بالاتر)

۴. درصد نرخ نوسان روزانه (لزوماً ۵ درصد) افزایش پیدا کند.

۵. نقدشوندگی در بازار پایه وجود داشته باشد و از صف‌های فروش جلوگیری شود.

ذکر این نکته ضروری است که مدیران سازمان بورس که تجمع اعتراض‌آمیز امروز حضو رداشتند قول مساعد را به سهامداران و معامله‌گران بازار پایه فرابورس جهت برگزاری جلسه اصلاحی در هیئت مدیره فرابورس برای روز دوشنبه همین هفته دادند.

این در شرایطی است که به تازگی معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران نیز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده، می‌توانیم پس از بازخورد گرفتن از اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه، باتوجه به ظرفیت‌های این دستورالعمل به سازمان بورس پیشنهاد دهیم که تعداد حراج‌های پایانی بیشتر شود و در این راستا تلاشمان این است که رضایت سهامدارن بازار پایه را جلب کنیم.

گفتنی است تجمع اعتراضی سهامداران بازار پایه فرابورس در خصوص دستورالعمل جدید این بازار در حالی امروز انجام و نامه اعتراضی آن‌ها تقدیم مدیران سازمان بورس اوراق بهادار شد که پیش از تدوین نهایی و اعمال این دستورالعمل شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به این که تغییرات بازار پایه نباید به اعتماد و شفافیت بازار سرمایه لطمه بزند، گفت: تأکید وزیر اقتصاد از ابتدای ماجرای بازار پایه بر رضایت سهامداران بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲
با سلام و تشکر از اینکه موضوع تغییر یک شبه قوانین در بورس (( تغییر قوانین بازار پایه بورس )) بالاخره خبری شد و بالاخره میخوان نسبت به بی کفایتی مدیران بورسی واکنشی نشون بدن خداروشکرررر بورس از سال گذشته به شکل بسیار خوبی رشد داشته و پول بسیار زیادی واردش شده که این موضوع کمک بزرگی به صنایع و تولید کشور میکنه و بالاخره پول های سرگردان داره وارد مسیر اصلی خودش میشه ، حالا اومدن با یک قانون بدون در نظر گرفتن ضرر و زیان فعالان بازار پایه بورس اعم از حقیقی و حقوقی ( بالغ بر 180 شرکت در بازار پایه قرار دارند ) تمام بازار رو بهم ریختن به اسم جلوگیری از ضرر سهامداران و کاهش ریسک معاملات یعنی باید بازار پویا تر و بهتر بشه خوب این خوبه ولی باید ازشون بپرسید چرا بهتر نشد و تقریبا تمامی فعالان این بازار بیشتر از 40 درصد سرمایه هاشون از بین رفت ( اینجوری میخواین مردم بیایند تو بورس سرمایه بخوابونند) خواهش میکنم اینو منتشر کنین و پیگیر بشین سرمایه من و تعداد زیادی از فعالین بورس و بازار پایه در حال از بین رفته نه میتونم سهامم رو بفروشم و بهتره بگم اصلا خریداری نداره و هرروز فقط دارم آب شدن سرمایه ام رو میبینم . سپاسگزارم
این آقای هامونی و شاپور محمدی با یک تصمیم آنی و من درآوردی و اجرا به بدترین شکل ممکن، با ابلاغ ضوابط جدید، سهامداران خرد رو زمین گیر و دست کم 50% متضرر کرده که هیچ، بازار رو کاملا قفل کرده . به طوریکه یک سهامدار حتی با 50% ضرر هم نمی تونه سهام خودش رو بفروشه و از بازار خارج بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار