بازدید 6324
۸
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بی‌اعتنایی بورس به تحریم بانک مرکزی/ سبزپوشی پس از ریزش ۱۲ هزار واحدی نماگر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۳۵۴۵ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 21 September 2019
بی‌اعتنایی بورس به تحریم بانک مرکزی/ سبزپوشی پس از ریزش ۱۲ واحدی نماگر
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۳۵۴۵ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۲۹۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به رقم ۳ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۵۳ واحدی معادل ۱.۲۱ درصد به رقم ۸۰ هزار و ۱۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۱۹ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد، عدد ۸۵ هزار و ۷۶۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۱۷ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد به رقم ۵۷ هزار و ۴۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۲۸ واحد افزایش معادل ۱.۴۳ درصد را رقم زد و به سطح ۳۴۲ هزار و ۶۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۰۷ واحد افزایش معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۲۱۷ هزار و ۳۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۱۷۷ واحد افزایش معادل ۱.۰۴ درصد همراه بود و عدد ۶۰۲ هزار و ۴۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بی‌اعتنایی بورس به تحریم بانک مرکزی/ سبزپوشی پس از ریزش ۱۲ هزار واحدی نماگر
 

بیشتر بخوانید

 
محمدمهدی بحرالعلوم مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار تابتاک اقتصادی؛ با اشاره به تحریم بانک مرکزی ایران گفت: عملاً عملیات بانکی با اروپا و آمریکا نداریم که تحریم اضافه بانکی آن را تحت تاثیر قرار دهد. محمدمهدی بحرالعلوم مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن وی با اشاره به تحریم بانک مرکزی ایران گفت: عملاً عملیات بانکی با اروپا و آمریکا نداریم که تحریم اضافه بانکی آن را تحت تاثیر قرار دهد. 
 
بحر العلوم در ادامه با بیان اینکه به صنعت بانکداری و نماد‌های این گروه بسیار خوشبین هستم، ادامه داد: صنعت بانکداری طی روز‌ها و هفته‌های اخیر نقدینگی بسیار خوبی را جذب کرده و سیاست‌های کلان دولت و وزارت اقتصاد نیز در جهت حمایت از بانک‌ها برای رشد اقتصادی است و مباحثی در خصوص بازگشت اضافه برداشت از بانک‌ها و همچنین تهاتر مالیات آنان با بدهی دولتی در جریان است و دولت پیگیر این است که اجازه خروج منابع از بانک‌ها را ندهد.

به گزارش نبض بورس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۵۵۴.۳ میلیارد تومان بوده که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴ میلیارد و ۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۷۲ هزار و ۸۰۸ نوبت معاملاتی بود.

در فرابورس نیز با رشد ۶۶ واحدی آیفکس به ارتفاع ۳۹۵۲ واحدی بازگشت، ارزش معاملات در فرابورس ۸۱۷.۳ میلیارد تومان و حجم معاملات بیش از یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون برگه سهم گزارش شد.

رفت و آمد‌های بازار

نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه، کاشی پارس (کپارس)، کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا (خکمک) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند و نماد واسپاری ملت (ولملت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. متوقف شد.

نماد معاملاتی شرکت سیمان تهران (ستران ۱) و لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت)، حق تقدم استفاده نشده شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح)، حق تقدم استفاده نشده شرکت پارس دارو (دپارسح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
فردا پایین می اید شما هر وقت گفتید بالا رفته ریزش کرد چشم شوری دارید ها!!!!!!
شاخص بوری ایران تا آخر سال به مرز 1 میلیون خواهد رسید
خونه و ماشین و دلار و سکه رو هرچه سریع تر بفروشید بیارید تو بورس و پولتون چند برابر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
شب دراز است وقلندربیدار !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مگر شما وظیفه دارید مردم وپول دار کنید بذار تو ملک و سکه ودلار شون باشن این همه تو این سالها استفاده کردن بزار حالا ضرر کنن ما که تو بورس داریم حا لشو میبریم . بزار فردا مسکن و نصف قیمت بفروشن بیان سهام سه چهار برابری بخرن . یادتون همینا دو روز پیش میگفتن کار بورس تموم منفی شد و دیگه مثبت نمی شه واسه اینکه بنده خدا ها هنوز فکر میکنن مسکن و ماشینو ارز و کالا بالا میره بابا والا راه اقتصاد عوض شده البته زمان کم کم بارشد بورس شمارا از خواب بیدار میکنه انوقت حتی یک سهام همه برای خرید پیدا نمی کنید یاد این جمله من باشید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
من همینکار را کردم همه را به باد دادم
بورس های کل منطقه ودنیا متاثرا بحران جهانی انرژی و احتمال شروع جنگ درمنطقه خاورمیانه نزولی شده بورس ایران همچنان رکورد میزنه ! دستکاری ازاین تابلوتر؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
بزودی ۶۰۰۰۰۰ تایی میشود تا تحریم ها اصلا اثری نداشته باشد
... وقتی که کل صنعت خوابیده و همه یبیکار هستند از زونق اقتصادی و تولید و بالا رفتن ارزش پول سخن میگویند....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل