بازدید 4785

باید اقتصاد پایدار در کنار امنیت پایدار دیده شود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس از مسئولان امر خواست تا در کنار امنیت به اقتصاد و اشتغال مردم توجه کنند.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 19 September 2019

یحیی کمالی پور در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان ضمن تبیین اهداف نظام جمهوری اسلامی و مسئولان در خدمت به مردم گفت: بدون تردید لازمه حیات بشریت در امنیت پایدار خلاصه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تاثیرات مثبت اقتصاد بر تامین امنیت پایدار افزود: فرهنگ غنی، اقتصاد پایدار و جامعه عاری از خشونت تحقق پیدا نمی‌کند مگر این‌که امنیت داشته باشیم و در مقابل اگر محرومیت باشد امنیت نیز به وجود نخواهد آمد. اگر از دیدگاه و منظر مردم به مقوله امنیت نگاه کنیم ملاحظه می‌شود هر جا کار را به مردم سپردیم توفیق حاصل کردیم و در غیر اینصورت شکست خوردیم.

وی برگزاری گردهمایی علماء و سران طوایف در تامین امنیت پایدار را بارقه امید برای کسانی دانست که شاهد سختی های و محرومیت های جنوب بوده اند و تصریح کرد: گردهمایی علماء و سران طوایف برای کسانی‌که در جنوب و شرق کرمان در بخش های مختلف تجربه کسب کردند و روزهای سختی را همراه مردم پشت سر گذاشتند بارقه امیدی است که می‌تواند دستاوردهای ماندگاری به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر چه گوشه‌هایی از محرومیت مردم جنوب به نمایش گذاشته شده و جمع قابل و اثرگذاری حضور دارند، انتظار است رهاورد این نشست، توجه به توسعه و اقتصاد مردم باشد.

وی با بیان بخشی از محرومیت‌ها و اقدامات انجام شده در جنوب کرمان اظهار کرد: نمی توانیم از علما، مردم و ریش سفیدان تامین امنیت پایدار را بخواهیم در حالی که شاهد هستیم مردم هنوز کپرنشین هستند و یا در نقاط مختلف جنوب دانش آموزان زیر سایه درخت درس بخوانند؛ زیرا با این شرایط امنیت تحقق پیدا نمی‌کند و اگر شاهد امنیت نسبی هستیم مرهون نجابت و پایمردی مردم است.

وی با گلایه‌مندی از آن‌چه عدم توسعه متوازن خواند، تصریح کرد: همه اعتقاد داریم هیچ جایی ثروت زیادی جمع نمی‌شود مگر اینکه حقی ضایع شود. امید است رهاورد این همایش این باشد که به داد مردم جنوب برسیم؛ زیرا در بخش امنیت و اقتصاد شرایط خوبی را نداریم و جای دارد بابت تلاش ها و اقدامات صورت گرفته تشکر کنیم ولی هنوز اول راه هستیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم کردن شرایط اولیه زندگی برای مردم در مناطق محروم گفت: اگر اقتصاد و شرایط زندگی مردم فراهم نشود، امنیت پایدار نخواهد شد و یک زندگی آرام، عادی و معمولی مردم می تواند بر امنیت تاثیرگذار باشد.

وی با برشمردن نتایج فراهم نمودن زیرساخت های اقتصادی خانواده ها گفت: اگر به اقتصاد مردم توجه شود نیاز به هیچ نمایشی نخواهد بود و اگر این مهم محقق شود هر خانه ای و تک تک مردم پاپگاه امنیت خواهند بود.

وی از مسئولان امر خواست تا در کنار امنیت به اقتصاد و اشتغال مردم توجه کنند و افزود: توسعه همه جانبه جنوب و شرق استان به عنوان مهمترین ره‌آورد این گردهمایی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار