17010بازدید
نظر نمایندگان درباره تعطیلی روز شنبه؛
ساماندهی تعطیلات، موضوعی است که از زمان مجلس ششم تا کنون مطرح بوده، ولی به دلایل گوناگون، هنوز تعیین تکلیف نشده است. تعطیلات نوروزی، تغییر برخی تعطیلات مذهبی و برخی موارد دیگر، بار‌ها در مجلس درباره آن بحث شده است، به گونه‌ای که سال گذشته نیز بر سر تعطیلی روز آغاز امامت امام زمان جنجال‌هایی در مجلس به پا شد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 19 September 2019

پژمانفر: تعطیلی شنبه از نظر شرعی مشکل دارد/ سالک: مراودات مالی بهانه است؛ برخی به دنبال غربگرایی هستندساماندهی تعطیلات موضوعی است که از زمان مجلس ششم تا کنون مطرح بوده، ولی به دلایل گوناگون، هنوز تعیین تکلیف نشده است. تعطیلات نوروزی، تغییر برخی تعطیلات مذهبی و برخی موارد دیگر، بار‌ها در مجلس درباره آن بحث شده است، به گونه‌ای که سال گذشته نیز بر سر تعطیلی روز آغاز امامت امام زمان جنجال‌هایی در مجلس به پا شد.

به گزارش «تابناک»؛ اما یکی از جنجالی‌ترین موضوعات، تعطیلی روز شنبه است. اعضای اتاق بازرگانی می گویند، به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه، بسیاری از مراودات جهانی به خاطر تعطیلی چهار روز در هفته از بین رفته است، ولی اگر روز شنبه جایگزین پنجشبنه شود، عملا یک روز از تعطیلی‌ها کاسته می شود.

این در حالی است که مجلس ضرر‌های تعطیلی روز‌های شنبه را بسیار بیشتر از منافع عمومی می‌داند، به گونه ای که نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره این موضوع می گوید: تعطیلی روز شنبه، تعطیلی نیست که مسلمانان روی آن اتفاق نظر داشته باشند، چون این بار منفی در کشور‌های اسلامی دارد.

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، از نظر دینی تعطیلی روز شنبه به صلاح کشور نیست، حال آنکه تعطیلات در بسیاری کشور‌های اسلامی از جمله کشور‌های منطقه، روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل هستند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به ترکیه اشاره کرد که تعطیلات خود را با کشور‌های اروپایی منطبق کرده است.

با این حال برخی نمایندگان بر این باورند که تعطیلی‌های روز شنبه، نوعی غرب‌گرایی است. احمد سالک، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره گفته است: تعطیلی شنبه، نوعی تقلید از غرب است و آنچه برای ما مهم است اینکه مجموعه ارزش‌های کشور باید به حد کافی مورد احترام باشند.

وی گفت: بهانه افراد برای تعطیلی شنبه، مسائل اقتصادی و مالی است. اگر این‌ها بخواهند می‌توانند مراودات خود را در همان سه روز که تعطیل نیست، انجام دهند. از آن گذشته، تجار کشور‌های دیگر در صورت تعامل، حاضرند در روز‌های تعطیل هم کار خود را انجام دهند.

اما یک نگاه دیگر نیز کاملا اقتصادی است. طرفداران این طرح اعتقاد دارند با افزایش تعطیلات پایان هفته به تولید ناخالص کشور زیان زیادی وارد می‌شود. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، میزان خسارت وارده به تولید در ازای هر روز تعطیل، بستگی به ساختار اقتصادی هر کشور دارد.

حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی، مربوط به هتل داری و گردشگری و رستوران داری است که در صورت افزایش تعطیلات این بخش می‌تواند فعال تر شده و سهم بیشتری از تولید داشته باشد.

اما علی کرد، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید، در شرایط تحریم، تعطیلی یک روز بیشتر به نفع اقتصاد نیست و مردم و مسئولان باید هر چه بیشتر از همه زمان ها برای کار و تولید بهره گیرند. هرچه روز‌های کاری در ایران بیشتر باشد، به نفع مردم، اقتصاد و تولید است؛ بنابراین، باید سعی کنیم با بیشترین توان برای تولید کشور تلاش کنیم تا بتوانیم در اوضاع کنونی از سد تحریم‌ها بگذریم.

به این حال نمایندگان مجلس راهکار ساماندهی تعطیلات رسمی را در رسیدن به یک اجماع عمومی و تأمین نظر علما و نخبگان دانسته اند؛ البته علما هم نظراتی در این باره دارند. گویا برای دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته ابعاد مختلف مانند بهره وری نیروی کار، کاهش هزینه‌های آلودگی و توزیع یکنواختی جعرافیایی و مهم‌تر از همه رونق گردشگری به دقت بررسی می شود.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۶
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
یعنی اگر روز ولادت یا شهادت امامان هم به شنبه افتاد نباید شنبه رو تعطیل کرد؟
پاسخ ها
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
سلام
گرفتی ما رو با این پرسش؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
با این حال سادیسمی که تو داری تعطیل کنند که پاچه کسی را نگیری مستحب هم هست
sam
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
به خاطرهمین تفکرات است که وضع اقتصادمان به این حالت زاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
نه عزیز فکر نکن این حرفها از روی مدیریته..این حرفها مثل آدمیه که دمپایی پاشه ولی میگه کراوات میخوام بزنم...اینا اگر برنامه ای برای اقتصاد داشته باشن در سه روز کاری هم میتونن..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
الان که همه میگن ما مبادله ای نداریم پس چه ضرورتی داره که شنبه را تعطیل کنند. حرف پژمانفر درسته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
حال اقتصاد اون شبی زار شد که برای برجام رقصیدید حالا که صنایع تعطیل شده و دنبال تعطیلی کشاورزی هستند بهتره ۷ روز را تعطیل کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلی شنبه ار نظر شرعی مشکل دارد! اگر مخالف هستی بگو مخالفم چرا از دین مایه می‌گذاری؟ اینجور اظهار فضل‌ها موجب وهن دین می‌باشد.
پاسخ ها
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
سلام
شاید اگه میپرسیدید "چه اشکال شرعی ای دارد" ، و جواب میگرفتید، اطلاعات بهتری از دین پیدا میکردید و خودتون باز دچار پیشداوری نبودید
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
ایران در جهان تنها کشوریست که شنبه ها تعطیل رسمی نیست. حتی عربستان وهابی و تمام کشورهای اسلامی روز جمعه و شنبه و یا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. تقریبا تمامی شرکتها و بانکهای اروپایی شنبه و یکشنبه تعطیلند. حماقت بعضیها یکی دو تا که نیست. استدلال اینها این است که شنبه روز تعطیل یهودی هاست. اگر اینها حساب دین یهود را از صهیونیزم جدا میدانند، پس این مقاومتهای مشکلزا برای کشور چیست؟ دین یهودی از ادیان رسمی کشور بوده و در جنگ تحمیلی به مردم ایران عده ای از آنها شهید شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
خودشان از تمام مظاهر غرب استفاده می کنند حالا تعطیلی روز شنبه را غرب زدگی می دانند.
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
سلام
یه کم مباحث رو با هم قاطی کردید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
دیالوگها و نظرات این نمایندگان نخبه!! واقعا شنیدینیه و گویای اساس تصمیمهایی است که مسبب شرایط مملکتند!
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اینها از کجا رای میارن؟؟؟؟
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
یه دلیل منطقی بیارید مشکل شرعی چی داره قرار نیست آمریکا هرکاری انجام بده ما بگیم ما نباید اونو انجام بدیم به قوه عقل اگه دارین رجوع کنین
پاسخ ها
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
سلام
یکی از بزرگترین دلایل شرعیش اینه که از نظر اسلام، پذیرفتن فرهنگ غیر مسلمین (با مباحث مربوطه اش) حرام هستش
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اگه قراره علما نظر بدن جناب پژمانفر کجای فقه تشریف دارن که میگن از نظر شرعی اشکال داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
هر دو تعطیلی بده و خسارت برای جامعه اسلامی که باید کوشا باشه. و شعارش و سرلوحش مبازه با فقره
آیا روز 5 شنبه روایت داره تعطیل باید باشه
اصلا جفتش غلطه
ما در کجای شرع و دین داریم بجز جمعه تعطیل باشه
اصلا میخای 5 شنبه و جمعه و شنبه و یکشنبه رو هم تعطیل کنید که دیگه جای هیچ شبهه نباشه
واقعا دست مریزاد
پاسخ ها
هرمز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی دو روز در هفته بخاطر روایات و... نیست بلکه بخاطر بهره وری بیشتر و ایجاد نشاط در جامعه و حمایت از خانواده و... هست مسائل را با هم قاطی نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
برده داری مدرن
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
جمعه و شنبه بنظرم منطقی تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی شنبه و یکشنبه خیلی بهتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
"اگر این‌ها بخواهند می‌توانند مراودات خود را در همان سه روز که تعطیل نیست انجام دهند."
آخه این چه استدلالی است. چند نفر را زندان کردند و گفتند فقط سه روز در هفته می تونید بیرون زندان باشید. اعتراض کردند که چرا؟ گفتند: "اگر این‌ها بخواهند می‌توانند مراودات خود را در همان سه روز که زندان نیستند انجام دهند."
پاسخ ها
عماد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
این چه تمثیلیه دوست من؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
یکی نیست بگه مگه تو فقیه هستی که می گی تعطیلات شنبه مشکل شرعی داره ؟
پاسخ ها
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
نه فقیه نیست ولی اونایی که تعطیلی شنبه رو مطرح میکنن هم پورفسور نیستن ..میخواهند تعطیلی شون با بچه هاشون تو اروپا مچ بشه
ناشناس
|
Hungary
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
چه مشکل شرعی داره. جمعه تعطیل. شنبه هم اونهاییکه می خوان تعطیل کنند. البته به جای پنج شنبه که بعضی ها تعطیلند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلات بیشتر تا حدی به نفع اقتصاد کشور است زیرا باعث افزایش بازدهی میشود بایستی بازدهی ضرب در زمان کاری بیشینه شود نه فقط زمان کاری. بهتر است شنبه هم تعطیل شود تا به نوعی مراودات با جهان بهبود یابد.
ناامید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
برا حل مشکلات مردم عینک بدبینی و جناحی رو برداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
ما فقط جمعه ها تعطیل هستیم.فقط برخی از تهرانیها پنجشنبه را تعطیل و به شمال میروند.پس به کل ایران تعمیم ندهید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
الان برای پایتخت نشین 5شنبه تعطیل است اما شهرستانها خیر. ینی یک شرکت مهم دولتی یا خصوصی یا وزارتخانه در تهران 5شنبه تعطیل باشه به اقتصاد لطمه نمیزنه اما در فلان بخش دورافتاده اگر 5شنبه تعطیل باشه لطمه میزند . تبعیض تا این حد است .
شما اگر راست میگویید همان 5 شنبه برای ما تعطیل بکنید بازی شنبه یا 5 شنبه چیه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
واقعا همه مردم موندن این چه جور تصمیم گیری و عدالت اجتماعی هست که چند سالیه داره اجرا میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
وقتی بسیاری از کشورهای اسلامی به جای جمعه روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند ما چرا به خودمان ضربه اقتصادی می‌زنیم؟ عملاً فقط از دوشنبه تا چهارشنبه یعنی فقط ۳ روز را برای تعامل اقتصادی با دیگر کشورها را داریم.
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
کدام ضربه اقتصادی؟؟ آقایان اگر سه روز درهفته هم کار اقتصادی بکنند ، کلاهمون رو باید بندازیم بالا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
كلاً هر كاري كه مي كنيم شرعاً مشكل پيدا مي كند . گردشگري ، رفتن به ورزشگاه ، اب بازي ، خنديدن ، كنسرت ، تعطيلي شنبه ، كار كردن خانم ها ، اصولاً نفس كشيدن خانم ها ، پيدا بودن دو عدد تار مو ، ... ! البته بايد مراقب احساسات جنابان هم باشيم كه يك وقت جريحه دار نشود . تنها چيزي كه موجبات ناراحتي نمي شود گريه و زارى است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
کاش می شد هزار مثبت دهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مرحبا ، گل گفتی ، اصلا بهتره خانما از اینها جدا بشن تا با خیال راحت زندگی کنند
بانام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اینکه تعاریف کردید و گفتید نظر نخبگان را خواستید خوبه
بانام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
خدا را شکر انقدر مجتهد داریم که همه صاحبنظر
شهباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
هر چیزی رو‌نباید با ارزش‌ها گره زد که نشه تصمیم درستی اخذ کرد مسئله ساده است ما پنج شنبه و‌جمعه تعطیلیم دنیا شنبه یکشنبه .در این صورت عملا مراودات بین المللی ما ۴روز تعطیل خواهد بود و عملا سیستم مالی ناکارآمد ما ناکارامدتر خواهد شد لذا تعطیلی شنبه گزینه بهتری خواهد بود و باتوجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر کار و تلاش هم گزینه ارزشی ار قلمداد می‌شود
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
متاسفانه نمایندگان از یک روز تعطیلی بیشتر صحبت کردند که این اصلاً نظر بخش خصوصی نیست. آنها میگویند بجای تعطیلی پنجشنبه روز شنبه را تعطیل کنید با این وجود تعطیلی اضافه نداریم که به اقتصاد کشور لطمه بزند و اینکه مسئله را به شرع مقدس اسلام ربط میدهند مانند زمانیست که برای اولین بار ساعت را در تابستان یک ساعت جلو کشیدند و افرادی بودند که میگفتند این کار حکومت دست بردن در کار خداست و حرام است و سعی میکردند با همان ساعت قدیم کار کنند. این نمایندگان بجای جواب مسئله سعی کردند صورت مسئله را تغییر دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
نمایندگان مجلس به تنها چیزی که فکر نمیکنند منافع ملی مملکت است مگر نمیگویند ساعت کاری کارکنان دولت بیست دقیقه است بانکداری نیز الکترونیکی گردیده و یا از طریق خوپرداز انجام میشو د بخش خصوصی که برنامه برای کار خودش دارد هزینه های دولت کاش خواهد یافت مگر در تهران تعطیلات دوروز نیست همین مورد را برای کل کشور بسط دهند نماینده های مجلس پنج شنبه و جمعه در مجلس هستند ؟وزارتخانه ها و ادارات کل ستادی ......در تهران ایا کار میکنند حکایت مملکت ما یک بام و دو هواست در دنیا چه کار میکنند ما هم الگو بگیریم
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
مشکل شرعی بهانه است.برخی به بهانه مبارزه با غربگرایی قصد دارند مراودات مالی و شرکتهای تولیدی که با دنیا در تعامل هستند دچار مشکل کنند.تعطیلی روز جمعه مورد وثوق تمام مسلمانان است‌ و در ان هیچ جای بحثی نیست. روزهای دیگر هفته مشکلی ندارد و اقایان مطالعاتشان را بیشتر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
ترکیه شنبه و یکشنبه تعطیله.
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اولا تجار خارجی هیچوقت شنبه ها کار نمیکنند . دوما از نظر شرعی لطف کنید سند موثق ارائه دهید سوما با این کار یک روز ارتباط اقتصادی و حتی سیاسی ما با جهان بیشتر میشود و این کمک به تولید و تجارت با اقتصاد جهانی میشود . تعطیلی شنبه مفیدتر از تعطیلی پنجشنبه است که چهار روز این ارتباطات قطع میگردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
میگه بقیه دنیا بیان واسه ما یه روز بیشتر کار کنن !!!!

ـ واقعا تعطیلی روز شنبه چه اشکال دینی و شرعی داره ؟!؟!؟ یکی از این علما تشریح کنن که ما طرفداران تعطیلی روز شنبه قانع بشیم .... آقا اکثریت مردم تعطیلی روز شنبه رو میخوان که با بقیه دنیا هماهنگتر باشیم حالا شما اسمش رو میزاری غرب زدگی یا هر پرت و پلای دیگه ای ، به خودت مربوطه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
واقعا همینطوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
جل الخالق...تعطیلی شنبه از نظر دینی به صلاح کشور نیست؟؟این یعنی چی دقیقا؟؟؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
انصافا خدا خنده‌ش می‌گیره وقتی این استدلال‌ها رو در مورد دینش می‌شنوه.
"برن تو همون ۳ روز غیر تعطیل کار کنن" از زبان یه نماینده‌ی مجلس یعنی "مردم، شما برای ما مهم نیستین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
ترکیه خودش را کشت و همجوره قوانین اروپا را قبول کرد تا به اتحادیه بپیوندد ولی ......
یک شهروند خیییلی عادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
جناب سالک تا عزیزانی همچون شما با این حجم دانش سر کار هستند ما نیازی به کسی نداریم که با این دیدگاه های متفکرانه کشور رو صدها سال به عقب برگردونن . شما هنوز نمیدونید دوره ی جزیره ای فکر کردن گذشته . ما در دنیایی با مراودات بالا و به روز و ساعت زندگی میکنیم که هر لحظه دور بودن از بازارهای مالی صدها میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر میزنند . برای خودمان متاسفیم که سکان را دست شماها سپردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
کجای شرع نوشته اشکال دارد شما که برا همه چی حکم شرعی درست میکنید اسم شنبه را بزارید جمعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
از اقاي سالك سوال بفرماييد چين و روسيه چه روز هايي تعطيل هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلی روز شنبه غرب گرایی است ولی آقازاده های همشون کشته مرده زندگی در غربن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اینا نماینده های مردم هستند؟!!!! خدا به داد ملت برسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
چه استدالالی :(
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
توجیحات این افراد نشون میده کمترین درکی از اقتصاد جهانی ندارن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
از آنجا که مراودات یین للمللی ما یسیار زیاد و رو به افزایش نیز هست، مهمترین مشکل ما، تعطیلی شنبه است!!!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اولا در اروپا و کانادا و آمریکا شنبه ها اکثر بانکها باز هستند ولی مراودات مالی اینترانتی مثل تراکشن ها تا دوشنبه معطل می مانند. دوما ایران اصولا مراوداتی فعلا با غرب ندارد . همه چیز تحریم است. بعد هم تعطیلی یکشنبه مهمتر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
خاک بر سر ما با نمایندگانمان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
چراخاک برسرشما مگرشما به ایشان رای دادید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
؟؟؟؟
سید جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
حالا که غربی ها غربگرایان داخلی را هم تحویل نمی گیرند، عجیب است که هنوز آنها به دنبال نزدیکی به آنها هستند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
کجای شرع و به کدام دلیل گفته حرام؟ کلا این اقایون مخالفند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اقای سالک که نظر می دهد تعطیلی شنبه خوب نیست. غم نان نداره و لی مردم و دولت دارند
ناشناس
|
Qatar
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اين شرع اسلامى فقط مربوط به شيعيان است يا اسلام در كل ؟
بيشتر كشورهاى عربى و اسلامى شنبه ها تعطلند
ناشناس
|
Austria
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلی روز شنبه خلاف شرع است !!!!!!!!!!!!!!!!
اکثر دلایل موافقین تعطیلی شنبه اقتصادی است و اگر بخواهند در همان سه روز هم کارشان را انجام میدهند !!!!!!!!!!!!!
آخر کدام عقلی این حرف ها را میپذیرد
این حرف ها مثل این است که فردی در عصر ما بگوید زمین مسطح است و کروی نیست.
واقعا اینها نماینده هستند ؟!
مردم نان نمیتوانند بخرند و آقایان حقوق میلیونی میگیرد خلاف شرع نیست!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بهترین راه حل اینه به جمعه بگیم چهارشنبه و شنبه بگیم پنج شنبه و الی آخر
یعنی یک روز جمعه(یک شنبه) رو تعطیل کنند ولی چهارشنبه(جمعه) بریم سر کار
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
من هنوز این حرفا رو هضم نکردم؛ نمایندگان مجلس رو ما انتخاب کردیم یا این که به تقاص گناهانمون اونا نماینده‌هامون شدن؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بحث های اسکولاستیک مسئولان کشور مشمئز کننده است پایین ترین مراودات جهانی با 200 کشور دنیا داریم آنوقت یک روز هفته را باعث عقب افتادگی در روابط با دنیا بهانه می کنند از طرفی عده ای هم بدون حداقل عقلانیت شرع را توجیه گر ندانم کاریهای غیر قابل فهم خود بهانه می کنند این گروه ها بابت لاطائلات خود حقوق و شانیت و مدیر بودن را بر در آمدهای ناچیز کشور تحمیل می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلی شنبه هیچ اشکال شرعی ندارد بلکه جهت تعامل اقتصادی با دنیای خارج نیاز وضروری است بنابراین فکر بعضی اشخاص هست که اشکال شرعی دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اینها که اکثرا" در توهم توطئه هستند !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
قابل توجه غربگرا هايي كه خواستار تعطيلي شنبه هستند . اقاي سالك راست ميگه . در شرق جمعه ها تعطيله ميرن نماز جمعه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
شما رشد منفي ٧ درصدي رو اسمش رو ميذاري اقتصاد ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
طبق شرع : هر آنچه که عرف باشد و به شرع و دین خسارت نزند با شرع مغایرت نداشته و پذیرفتنی است

بعضی ها به اسلام و کشور همزمان ضربه میزنند.

فیلم مامولک را تقریبا همه علما بلا اشکال دانستند اما بخاطر معدود مراجع تندرو و متعصب اکرانش متوقف شد.

اسلام از خودی های بیسواد بیش از دشمنانش آسیب دیده.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اینم دغدغه آقایان ! هماهنگ شدن با جهان نه بعنوان تقلید که برای استفاده کشور و پیشرفتش رو خلاف شرع میدونن ! با این تفکر باید هم ملت به نان شبشون محتاج بمونن ، یکی نیست بگه فرستادن فرزندانتون با پول همین مملکت غربگرایی حساب نمیشه؟ یا نه اونا ژن خوب دارن فرق داره براشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
در کجای شرع راجع به تعطیلات نوشته شده.مثلا آیا 13 فروردین یا 12 فروردین در شرع نوشته شده؟
محمد
|
Oman
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
با سلام به عنوان کسی که سالهاست در در کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس زندگی می کنم متاسفانه منطق نمایندگان مجلس را به جا نمی دانم چرا که مثلا امارات بیش از 14 سال است که بجای تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه ، روزهای جمعه و شنبه را تعطیل کرده که عملا فعالیت های تجاری در شنبه ها برقرار است در عمان و قطر هم وضع بر همین منوال است و اینکه این تعطیلی غیر شرعی است با هیچ معیار و ملاکی سازگار نیست.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلی پنجشنبه تقلید از کجاست؟؟؟ عرب ها؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تاز زمانی که مسئولین کشور در جهت خلاف رودخانه جهانی حرکت کنند کشور و مردم و ایران عزیز هر روز عقب و عقب تر میرود و دیگران هر روز جلو میزنند
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
وای وای شنبه ها رو تعطیل نکنید خشم خدا گریبان کشور رو میگیره و همه به دوزخ میریم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
فقط جمعه باید تعطیل باشه. بقیه روزها باید کار باشه ولی ساعت کاری را کم کنند و بازده کاری را بیشتر.
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
نام گذاری روزهای هفته قراردادی است شنبه و یکشنبه و جمعه هیچ فرقی ندارند مثل همه دنیا کارمان را خوب انجام بدهیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
تعطیلات روزشنبه به طور آزمایشی برای مدت یک یا دو سال اجرا شود چنانچه تاثیر مثبت در اقتصاد و زندگی مردم داشت ،تداوم یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
تاثیر مثبت در اقتصاد کشور رو برا چی میخای؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بابا هدر سایت رو درست کنین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
ساعات کاری را در روزهای ایام هفته کاهش دهید ، و روزهای پنجشبه را تا ساعت ۱۲ تعیین کنید ،و تنها روز جمعه را تعطیل نمایید ، ساعات کاری از هشت صبح تا دو بعد از ظهر ،و روز پنجشنبه از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ، ساعات کاری در هفته میشود ۳۴ ساعت ،که ۲ ساعت در روز هم صرف رفت ،و برگشت میشود که میشود ۱۲ ساعت ،که برای کارکنان میشود ۴۶ ساعت ، ،،،
جناب
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
امثال جناب سالک اگر واقعا ضد غرب هستند ؟
چرا از تمام مواهب تکنولوژی غربی استفاده میکنند ؟
چرا کار منطقی و به جای ، تعطیلی شنبه ها که تمام کشورهای مسلمان برای تطبیق و هماهنگی ، فعالیت های بانکی جهانی اقدام کرده اند
را نمی گذارید عملی گردد ؟
تا کی باید اسیر این توجیهات غیر علمی و ریا کارانه و مضر و خسارات بار باشیم ؟
بس کنید دیگر .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
هم ما هم خود سالک می داند چگونه به مجلس رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
بهترین راه برای بهره وری تعطیل کردن مجلس در 4 روز در هفته هست.
چون چیزی جز هزینه آب و برق و گاز و نسکافه و قند و چای و آب معدنی و حقوق مفت و پیاده روی روی اعصاب مردم و دولت و چای لیوانی برای رئیس مجلس و ...شعار دادن و هوارکشیدن وسط صحن و گلابی و خربزه خوری و و ...چیزی نداره
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
از قدیم گفتند . نرود میخ اهنین در سنگ . دسته اول : یکوقت کسی نمی فهمد میشود با استدلال انرا قانع کرد . دسته دوم : ولی امان از روزی جماعتی خودشان را به نفعمی بزنند
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
اینجور چیزها باید به همه پرسی گذاشته بشه و یک نماینده حق نداره نظرات خودش را تحمیل کنه و داستانسرایی کنه
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
شما اصلا در کجای اقتصاد جا داری که نظر می دی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
در بخش چاپش
ناشناس جدید
|
United States
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
یعنی یه تکان اساسی این مجلس میخوادآقایان هرجاکم میارندوهنگ میکننداز شرع مایه میزارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
این مجلس نباشه برای کشور بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی روز شنبه، تعطیلی نیست که مسلمانان روی آن اتفاق نظر داشته باشند !

این چه حرف و استدلالی آخه ؟! از کجا در آورده اینو ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی روز شنبه، تعطیلی نیست که مسلمانان روی آن اتفاق نظر داشته باشند !

این چه حرف و استدلالی آخه ؟! از کجا در آورده اینو ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
این مجلس فقط به درد تصمیماتی از این دست می خورد.
ناشناس
|
Czech Republic
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی یوم السبت (همان شنبه خودمان) در قران ذکر شده است. و قران تأیید کرده که خداوند در دین یهود نظرش بر تعطیلی شنبه بوده است که قوم یهود آنرا رعایت نکرده بودند. هر چند کتاب مقدس یهودیان تحریف شده است اما تعطیلی روز شنبه و اراده خداوند بر تعطیل بودن برخی امور در این روز در دین یهود کاملا مورد تأیید قران می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
خوب آقایون اتاق بازرگانی پنج‌ شنبه جمعه ها برن سرکار، که مراوداتشون با جهان عقب جلو نشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
سلام تعطیلی وجود ندارد هفته ای ۴۴ساعت می باید کار کرد حالا شنبه باشد یا پنجشنبه استراحت کارگران وکارمندان پس کار در ۵ روز انجام می شود کما اینکه سود حاصله عدم مصرف انرژی با تغییر ساعت کار ازروزپنچشنبه به ایام هفته چقدر است برای کارگران فرقی نمی کند ۴۴ساعت باید کار کنند که کار می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
از نطر شرعی اگر شنبه تعطیل باشه امکان برای حضور در نماز جمعه نیز بیشتر خواهد بود هر چند پنج شنبه هم عملا تعطیل محسوب می گردد فعلا. اما تعطیلات مناسبتی باید کاملا جمع شود و مراسمات آن مناسبت در جمعه یا شنبه گرامی داشته شود.
چون بظور میانگین ما در هفته الان دو روز تعطیلی داریم و در آن صورت سه روز خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
برای اینکه پژمانفر و سالک راحت شوند پیشنهاد می‌کنم کلاً روز شنبه را از تقویم حذف کنیم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
خب خدا رو شکر ! همه ملت های مسلمان از جمله جنوب خلیج فارس و ترکیه و مالزی و ... میرن جهنننننم ! ما میریم بهشت.
ممنون از هوشیاری و دقت نظر مسئولین !
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
فعلاً همه جا داره تعطیل میشه زیاد مهم نیست بحث و نظر فایده نداره کلاً اونا بایدبیان پنجشنبه و جمعه رو تعطیل کنن چرا ما این کار و انجام بدیم یخورده فشار بیاریم به غرب حله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
با این تصمیم گیرندگان باید به حال این مملکت خون گریه کرد وقتی تمام دنیا دو روز در هفته تعطیلند وقتی تحقیقات نشان داده بابت هرساعت اضفه تر از 39 ساعت کار یک درصد بهره وری کاهش می یابد وقتی ساعت کاری مفید در ایران زیر یک ساعت است وقتی تمام درامد کشور در کلان شهرها جمع شده و می توان با گردشگری ابن درامد را در کل کشور توزبع کرد و دهها منفعت دیگر از دو روز تعطیلی که این نمابنده ها فکرشان نمی رسد مجلس بیکار و بی مصرف و تنبل و .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اینان نمایندگان ملت نیستندچ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اشكال شرعي !!!! غرب گرايي !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اشتباهی به 20.17منفی دادم
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
جناب سالک شما در تراز مجلس فعلی هم نیستی اینقدر کار شکنی نکن ما می دانیم چگونه به مجلس رفتی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
من از سخنان مخالف.تعطیلی شنبه توسط نماینده مردم لرزیدم خدا آورا به راه راست هدایت کند ۰
ایرانی
|
United States
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اون نماینده رو دقیقا ما انتخاب کردیم که خیلی راحت میگه میتونن تو روزهای غیر تعطیل کار کنن و اصلا در نظر نمیگیره بابا جان هر روز با روز دیگه متفاوت هست یعنی من یه کاری داشته باشم که بخواد پنجشنبه انجام بشه باید 4 روز کاری صبر کنم زیان این ناخیر رو اوشون میده یا از جیب ملت بزرگوار برمیداره از طرفی اون یکی نماینده میگه باید کل هفته رو کار کنیم خودشون و همکاراشون نصف هفته رو وسط روز کاری روی صندلی کار خوابن و این میشه نتیجه قانون گذاری شون واقعا بهره وری میفهمن چیه یا فقط با عرض پوزش پر کاری میفهمن چند تا کشور وجود داره که بهره وری رو مدنظر قرار میدن و پیشرفت چشمگیری داشتن واقعا من نمیفهمم چرا منطق اینقدر سخته واسه اینها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
تعطیلی شنبه ازلحاظ اقتصادی به نفع کشوراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
کاش نخبگان مجلس بفهمند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
ما چقدر غرب گرا هستیم. من فکر این طرز تفکر خارج از نعادل این نماینده ها براشون نون یا قدرت زیادی می یاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
مگه ما یهودی هستیم که میخواهیم شنبه ها رو تعطیل باشیم
سيد عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
متاسفانه وقتي صحبت از بهره وري مياد فقط فشارش به بخش خصوصي - تجار و كارگران مياد . بخش دولتي كه راحت بودجه ميگيره - حقوق ميده و امكاناتش رو روز به روز زيادتر ميكنه .
آقايان اگر از كم كردن تعطيلات ميگن روزهاي پنج شنبه مثل بخش خصوصي بيان سركار و بخصوص مجلس تعطيلي هاش رو كم كنه و بيشتر فعاليت كنه و پنج شنبه ها هم جلسه داشته باشه .
مرگ خوبه مال همسايه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مملکت کلا تعطیله اینها سرچی دارند بحث می کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
تعطیلی شنبه مال دین یهوده
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
مگر ما چه قدر با دنیا تعامل داریم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
با این استدلال ها کرک و پرم ریخت واقعا
کوه رو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
داداش فکر نان باش خربزه اب است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
این سالک و پژمانفر و امثالهم چیزی که برایشان مهم نیست منافع ملی است اینم یکی روش .
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
کردستان سوریه اعتراضات لبنان آمدنیوز روح الله زم fatf آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده