بازدید 6935

پمپئو در جده: آمریکا در کنار سعودی‌ها می‌ایستد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جده با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰ 19 September 2019

وزیر خارجه دولت ترامپ می‌گوید آمریکا در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که پس از حمله ارتش یمن به تاسیسات شرکت نفتی سعودی آرامکو به عربستان سعودی سفر کرده تا به زعم خود، برای ایجاد ائتلافی علیه ایران تلاش کند، در توئیتی نوشت که واشنگتن در کنار سعودی‌ها خواهد ایستاد.

وی در این توئیت نوشته است: «با ولی‌عهد محمد بن‌سلمان دیدار کردم تا در خصوص حمله بی‌سابقه به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی گفت‌وگو کنیم. آمریکا در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند. رفتار تهدیدآمیز رژیم ایران تحمل نخواهد شد.»

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که پمپئو در تلاش است بابت انفعال آمریکا در برابر حمله به تاسیسات آرامکو از ریاض دلجویی کند.

پس از آنکه بامداد روز شنبه، ۱۰ فروند پهپاد ارتش یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، توانستند آسیب‌های گسترده‌ای به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص وارد کنند، مقامات آمریکایی سعی کردند انگشت اتهام را به سمت تهران بچرخانند. رسانه‌های غربی حتی تلاش کردند از احتمال اقدام نظامی علیه ایران تصویرسازی کنند.

تهران ادعاهای مقامات آمریکایی را رد کرده و در پیامی به طرف آمریکایی هشدار داده که هرگونه تجاوزی را فراتر از منبع آن تجاوز پاسخ خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان