بازدید 12804
وزیر انرژی سعودی:

تولید نفت آرامکو به حالت طبیعی خود بازگشت

کد خبر: ۹۲۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 17 September 2019
وزیر انرژی عربستان سعودی در یک نشست خبری ادعا کرد که تولید نفت شرکت آرامکو به حالت عادی و طبیعی خود بازگشته است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در یک نشست خبری ادعا کرد که وضعیت تولید نفت این کشور به حالت سابق خود بازگشت.

وی با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکو که باعث توقف ۵۰ درصدی تولید نفت عربستان شده بود، مدعی شد که وضعیت تولید اکنون حالت عادی خود را سیر می‌کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی که کشورش بیش از چهار سال در حال حملات مستمر به مردم و زیرساخت‌های یمن است، اظهار داشت که حملات مکرر به تاسیسات نفتی، اقتصاد جهان را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: اطفای حریق ناشی از حملات صورت گرفته علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص، حدود هفت ساعت به طول انجامید.

وزیر انرژی عربستان گفت که «تاکنون نتوانسته‌ایم مشخص کنیم که چه کسانی طراح و مجری عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق بوده‌اند».

نیرو‌های یمنی شنبه گذشته با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد، دو پالایشگاه «خریص» و «بقیق» شرکت آرامکو را که از بزرگترین شرکت نفتی جهان محسوب می‌شود، هدف قرار دادند.

مقامات آمریکایی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند، این در حالی است که ارتش یمن مسئولیت این حمله را پذیرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان