بازدید 4271

50 درصد بیمارستان‌های دولتی در برابر زلزله آسیب‌پذیرند

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله آسیب‌پذیر هستند و در چند سال گذشته تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی شده‌اند،‌ گفت:‌ تاب‌آوری بیمارستان‌ها باید بیش از مقاوم‌سازی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 17 September 2019

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با اشاره به اینکه 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله آسیب‌پذیر هستند و در چند سال گذشته تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی شده‌اند،‌ گفت:‌ تاب‌آوری بیمارستان‌ها باید بیش از مقاوم‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، احسان اثنی‌عشری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس که پرسید چند درصد از بیمارستان‌های کشور مقاوم هستند، گفت: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت و درمان برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها صورت گرفته است به طوری که در این سه سال بررسی‌های عمومی صورت گرفت اما مشخص شد که میزان قابل توجهی از بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله به شدت آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: پس از این ارزیابی‌ها مشخص شد که بیمارستان‌ها بر اثر زلزله آسیب زیادی خواهند دید به طوری که در ارزیابی دوم مشخص شد تنها 50 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم هستند.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با بیان اینکه این بررسی‌ها مربوط به بیمارستان‌های دولتی است، گفت:‌در این سال‌ها تنها 12 بیمارستان مقاوم‌سازی آنها صورت گرفته است اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که باید به بحث تاب‌آوری اهمیت ویژه‌ای داده شود.

* تاب‌آوری مهم‌تر از مقاوم‌سازی

اثنی‌عشری ادامه داد: بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها موضوعی است که در حال حاضر در تمام دنیا به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. چرا که تاب‌آوری در کنار مقاوم سازی شامل مقاوم‌سازی عناصر غیرسازه‌ای است؛ ما انتظار داریم در هنگام وقوع زلزله و پس از آن سازه‌ها ریزش نکند و بعد از وقوع سانحه بیمارستان‌ها بتوانند خدمات رسانی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بحث بهداشت و خدمات رسانی بیمارستان‌ها یک موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: در کنار مقاوم سازی و تاب‌آوری بیمارستان‌ها ارتقا دانش مهندسان و مشاوران بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در کنفرانسی که هفتم و هشتم مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد از اساتید دانشگاه و سخنرانان خارجی دعوت شده تا در پنل‌ها حضور یابند و مطالب خود را در میزگردها با تعاملی که با ذینفعان در ساخت بیمارستان‌ها در دستگاه‌های دولتی حضور دارند در میان بگذارند.

نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران با بیان اینکه استفاده از تکنولوژیهای نوین برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها بسیار مهم است،‌گفت:‌ باید به این سمت حرکت کنیم که بیمارستان‌ها به گونه‌ای اهدا و یا مقاوم سازی و تاب‌آوری شوند که بعد از وقوع زلزله بیمارستان‌ها به خدمات خود ادامه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر