بازدید 5153

واکنش وزیر بهداشت به موضوع «فرار مالیاتی» پزشکان

کد خبر: ۹۲۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 17 September 2019

وزیر بهداشت درباره مباحثی که تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، گفت: همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد، اما نباید به بهانه‌های مختلف پزشکان را بکوبیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور درباره استخدام سه هزار نیروی جدید در سازمان اورژانس کشور گفت: برای رفع کمبود کادر خدماتی اورژانس به ویژه در زمینه تکنیسین‌های اورژانس حدود سه هزار مجوز جدید را در دو نوبت ارائه کرده‌ایم که در نوبت اول ۱۰۰۰ نفر و در نوبت دوم هم دو هزار نفر به کارگیری می‌شوند. با پیوستن این سه هزار نیرو، تعداد نیروهای اورژانس از ۱۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید و امیدواریم کمبود کادر نیروی اورژانس کشور به حداقل برسد.

وی افزود: در عین حال نیازمان به نیروی انسانی با هوشمند‌سازی اورژانس و استفاده از روش‌های تله مدیسین یا کنترل از راه دور و وصل شدن آنها به سامانه‌های هوشمند به حداقل خواهد رسید. از طرفی برای اولین بار در نظر داریم که تکنسین فوریت‌های پزشکی زن را در کشور تربیت کنیم که مجوز این اقدام صادر شده است.

نمکی درباره میزان داروهایی که به کشور وارد می‌شوند، گفت: در حال حاضر سه درصد از داروهایمان وارداتی است. ما با حمایت از تولید داخل، تشویق و ترغیب تولید کننده‌های داخلی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه فعالیت می‌کنند و با استفاده از انتقال دانش فنی، امیدواریم که این سه درصد را در دو سال آینده به یک درصد تقلیل دهیم. تقریباً در همه کشورهای جهان هم شاهدیم که ۱۰۰ درصد نیازهای دارویی‌شان را خودشان تامین نمی‌کنند چراکه این کار مقرون به صرفه نیست.

نمکی تاکید کرد: به هرحال تولیدکنندگان داخلی هم باید بتوانند استانداردهای ما را پاس کنند و در حد استانداردهای جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات داروها را داشته باشند. از طرفی تولیدکنندگان داخل باید ضوابط و استانداردها را رعایت کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بحث مالیات پزشکان، گفت: بارها اعلام کرده‌ام که باید از قانون تمکین کنیم. من همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کرده‌ام. از طرفی بارها عرض کرده‌ام که جامعه پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی همان جامعه پزشکی است که در دوران جنگ و دفاع مقدس وضعیت را اداره کرد و در سیل زلزله و همه سختی‌ها در کنار مردم بوده است. تردید ندارم که همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد. در عین حال باید توجه کرد که درصد عمده فعالیت پزشکی‌مان در بخش دولتی است که در پایان هر ماه ما کل مالیات را از پزشکان کسر می‌کنیم و به حساب دولت می‌ریزیم. در بخش خصوصی هم واقعاً آن ارقام نجومی که برخی اعلام می‌کنند، وجود ندارد، اما این طور هم نیست که بگوییم هیچ گونه فرار مالیاتی وجود ندارد.

نمکی تاکید کرد: ما هم از همکاران طبیب و کادر پزشکی‌مان‌ تقاضا داریم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند و در عین حال از صدا و سیما، رسانه‌ها و غیره هم تقاضا داریم که باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگینی به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰
جالب اینجاست این جماعت زحمتکش کلا تابستون خارج از کشور تشریف دارند . واصلا هم براشون مهم نیست بیمار ازشون وقت قبلی داره ..... منشی خوش صدا زنگ میزنه که دکتر نیست!! وقتتون میفته یه ماه دیگه!!!!!........ کلا هروقت حال کنن میان سرکار، مثلا روزهای تعطیل و بین تعطیل کلا تعطیل هستن و تابستون و عید هم که تعطیل هستن میمونه زمستون و پاییز که اون موقع هم رفتن اسکی ..... اسم بیارم که چندتاشون مالیات نمیدن دفترشونم همشون از ونک به بالاتره جالب اینجاست که کارتخوان دارن ولی منشی خوش صدا میگه دستگاه خرابه نقدی بدین!!!!! چقدر زحمتکش اینا !!!!!!
آقای وزیر بهداشت لطفا توضیح بدهید یک شهرستان با 3 بخش و روستاهای بسیار اطراف در بیمارستان فقط یک پزشک عمومی دارد البته فقط یک بیمارستان دارد این پزشک ناچار است به مراجعین و همچنین بخشها و مجروحین حوادث و تصادفات و بدحال رسیدگی کند آیا این تک پزشک خسته نمی شود ؟ آیا او میتواند به انهمه بیمار رسیدگی کند ؟ ویزیت او حتی یک دقیقه هم طول نمی کشد با این همه همواره دهها نفر در صف اند چرا پزشک یا پزشکان دیگری آنجا حضور ندارند ؟چرا باید یک پزشک خسته همواره دهها بیمار پشت در اتاق معاینه اش به صف باشند و او یک پایش در اتاق معاینه و پای دیگرش در اورژانس برای رسیدگی به بیماران بدحال و اورژانسی و حوادث باشد در شهرستانی که جاده بین المللی دارد و پر رفت و آمد و حادثه خیز است از نظر رانندگی .آقای وزیر بهداشت این شهرستان غیر از پزشک زنان و عمومی که ان هم گاها برای مدتی میروند و کسی جایشان نمی آید هیچ متخصص دیگری ندارد و فاقد سونوگرافی است و ... آقای وزیر بهداشت پزشکان حتی در مطبهای خصوصی زمان لازم برای معاینه یک مریض را رعایت نمی کنند وقت کافی برای شرح حال بیمار و توضیح به بیمار ندارند پزشک کم و بیمار آنقدر زیاد و پزشکان آنقدر خسته اند که نتیجه معلوم است یک پزشک در روز چند بیمار را می تواند ویزیت کند در دنیا چه استانداردی وجود دارد چرا اینجا رعایت نمی شود ؟
دوست بنده روزه خان است و یک ریال هم مالیات نمیدهد و هیچگونه هم امکان ردیابی ندارد...
جناب وزیر
بقیه اقشاری که فرار مالیاتی دارند، ادعای متفاوت بودن با سایر اقشار را ندارند خودشان را زرنگ فرض می کنند واین ترفند را بخشی از ویژگیهای حرفه ای خود می دانند. اگر جامعه پزشکی نیز چنین فکر می کند با شهامت اعلام کند و دیگر ادعای دگراندیشی هم نداشته باشد. با شهامت بگویید که ما نوعی تجارت انجام می دهیم که ویژگیهای خاصی دارد.

کمی از قصورهای رنگارنگ تان شرمنده باشید نه طلبکار!!!!!
آقای وزریر : طبیعی است به هر قیمتی شده از آنها حمایت کنید!
اقای وزیر لابد میدونن که این " درصدی" که میفرماین یعنی 81%
براساس امار ارایه شده درصد پزشکان محترمی که تمکین کرده اند 19%.
با سلام به نظر این جانب بحث گذاشتن دستگاه پوز در مطب پزشکان برای دریافت مالیات یک کار ایده آل نیست چون راههایی دیگر نیز برای گرفتن مالیات وجود دارد به مسئولین مربوطه پیشنهاد می کنم که راههای دریافت مالیات در دیگر کشورها را بررسی کنند در دیگر کشورها هر فرد دارای یک شماره مالیاتی یا Tax number است کار کردن با بانک ها، گرفتن حقوق و ...... ملزم به داشتن شماره مالیاتی می باشد و هرگونه درآمد و سپرده گذاری در بانک ها و گرفتن وام و اعتبار ملزم به داشتن شماره مالیاتی است بنابر این فرار مالیاتی کار مشکلی هست اصولا فردی بدون داشتن شماره مالیاتی قفل است و کاری نمی تواند انجام دهد. افراد در ژولای ( تیرماه) هر سال هر موظف به گزارش مالیاتی خود هستند و بنابراین همه چیز تحت کنترل است. بهتر است به این مورد توجه گردد.
كارمند باماهي سه جهار ميليون حقوق بايد 10درصد درامدش رو ماليات بده. اونوقت آقايان پزشكان حاضر نيستند اينكار را بكنند. واقعا چه جامعه عجيبي هستيم ما.
چرا نرخ دریافت مالیات از مشاغل برمبنای ریسک پذیری نیست ایا عادلانه است که نرح مالیات شخصی یاصنفی که بیشتر ریسک می پذیرد بیشتر از صنفی باشد که راحت درامدهای انچنایی کسب می کنند
باید اینطور بشه.اونطور بشه .رعایت بشه .آقا کار شما انجام دادن این بشه ها است .نه اینکه فقط خواهان باشی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار