بازدید 2246
۱

مایک پمپئو: ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان است!

در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با منتفی دانستن نقش نیروهای مردمی یمن در این حمله مدعی شد که ایران مسئول این حمله های پهپادی است!
کد خبر: ۹۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۶ 15 September 2019

وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی تازه ایران را به حمله علیه تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد!

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه جروزالم پست، در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با منتفی دانستن نقش نیروهای مردمی یمن در این حمله مدعی شد که ایران مسئول این حمله های پهپادی است!

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که ایران درگیر یک «دیپلماسی دروغین» شده است!

پمپئو در یک پیام توئیتری با اشاره به رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و طرح ادعایی پوچ نوشت: «در حالی که روحانی و ظریف وانمود می کنند به دیپلماسی متعهد هستند، تهران تقریباً در ۱۰۰ حمله به عربستان سعودی نقش داشته است، در میانه تمام فراخوانها برای تنش زدایی، ایران هم اکنون به حمله ای بی سابقه علیه منبع انرژی جهان دست زده است».

این در حالی است که ساعاتی پیش «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در واکنش به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان اعلام کرد که این کشور مایل و همچنین قادر است که به این حملات پهپادی پاسخ دهد!

گفتنی است در پی این حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگه غیر ایران هم مسئول است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان