بازدید 322741
جزئیاتی از فیلمی که چهره حضرت عباس را نشان می‌دهد؛

نسخه بدون سانسور فیلم رستاخیز در فضای عمومی منتشر شد

کوتاه کردن فیلم باعث شده ریتم اثر بهتر شود و تماشاگر عام ارتباط بهتری با آن برقرار کند؛ اما بعید به نظر می‌رسد سازندگان این فیلم از اینکه تماشاگران فیلم را به این شکل می‌بینند، چندان خوشحال باشند. البته با توجه به اینکه نسخه عرضه شده، عربی است، ممکن است اساساً طیف وسیعی از تماشاگران ایرانی متوجه آن نشوند اما دور از انتظار نیست که به شیوه مرسوم، به سرعت زیرنویس فارسی این فیلم نیز در فضای اینترنت توزیع شود.
کد خبر: ۹۲۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 12 September 2019

نسخه بدون سانسور فیلم رستاخیز در فضای عمومی منتشر شدپس از آنکه نسخه قاچاق فیلم سینمایی رستاخیز، آخرین ساخته احمدرضا درویش در یک کانال یوتیوب منتشر شد، این نسخه به صورت گسترده در برخی کانال‌های اینترنتی ایرانی نیز انتشار یافت؛ نسخه‌ای بدون سانسور که با دوبله عربی این فیلم است و ظاهراً از کشورهای عربی که این فیلم در آنها به نمایش درآمده، قاچاق شده و بدین ترتیب این فیلم پیش از آنکه قانونی در کشور عرضه شود، در معرض دید تماشاگران ایرانی قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ فیلم سینمایی «رستاخیز» آخرین ساخته احمدرضا درویش ـ که از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند ـ پس از یک دوره طولانی توقیف، از ساعاتی پیش در یک کانال عربی یوتیوب منتشر شد و بلافاصله در کانال‌های تلگرامی و دیگر بسترهای مجازی، این نسخه بارگذاری و دسترسی عمومی‌تر برای آن فراهم شده است. نسخه قاچاق منتشر شده از کیفیت بالایی برخوردار است و به زبان عربی دوبله شده و به همین دلیل، احتمال می‌رود از طریق کشورهای عربی که این فیلم در آنجا به نمایش درآمده، این اثر به بیرون درز کرده است.

بر اساس بررسی‌های «تابناک»، این نسخه از رستاخیز با نسخه اولیه که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، تقریباً تطابق دارد و شامل تصویر چهره حضرت عباس (ع) است و از این منظر می‌توان تأیید کرد که نسخه منتشره، نسخه بدون سانسور است که کارگردان در پی اکران عمومی‌اش بود، اما با مخالفت برخی جریان‌ها مواجه شد و در نهایت سازمان سینمایی در اقدامی عجیب ـ که منجر به فروکش کردن اعتراضات سازندگان این فیلم شد ـ 13.5 میلیارد تومان به عنوان خرید بخشی از سهم این فیلم به سازندگانش پرداخت کرد که رقم کلان و بی‌سابقه در تاریخ سینمای ایران بود.

نسخه بدون سانسور فیلم رستاخیز در فضای عمومی منتشر شد

«رستاخیز» به گفته سازندگانش در 250 جلسه فیلمبرداری شده و از جلوه‌های ویژه مناسبی نیز برخوردار است و اکنون نسخه‌ای از آن منتشر شده که قرار بود در اکران عمومی ایران عرضه شود و به جای نسخه 180 دقیقه‌ای جشنواره، نسخه‌ای 158 دقیقه‌ای است. از قضا، کوتاه کردن فیلم باعث شده ریتم اثر بهتر شود و تماشاگر عام ارتباط بهتری با آن برقرار کند، ولی بعید به نظر می‌رسد سازندگان این فیلم از اینکه تماشاگران فیلم را به این شکل می‌بینند، چندان خوشحال باشند.

پیش از این اعلام شده بود قرار است با وجود منتفی بودن اکران داخلی، نسخه فیلم که تاکنون به نمایش درآمده و تصویر چهره حضرت عباس در آن مشخص است، اکران خارجی داشته باشد؛ اکرانی که احتمالاً باید بخشی از سهم سرمایه گذاری شرکای خارجی این فیلم را بازگرداند و اکنون به نظر می‌رسد، خروجی چنین اکرانی، لو رفتن نسخه اصلی فیلم و قاچاق آن باشد. البته با توجه به اینکه نسخه عرضه شده، عربی است، شاید اساساً طیف وسیعی از تماشاگران ایرانی متوجه آن نشوند؛ اما دور از انتظار نیست که به شیوه مرسوم، به سرعت زیرنویس فارسی این فیلم نیز در فضای اینترنت توزیع شود.

تجربه اکران فیلم‌های تاریخی و مذهبی در ایران نیز نشان داده که این فیلم توان فروش بالایی نداشت و حتی اگر «رستاخیز» را همتراز با فیلم «محمد (ص)» در نظر بگیریم که همزمان در دو گروه سینمایی به شکل بسیار گسترده و در دوره زمانی بسیار طولانی با تبلیغاتی کم‌سابقه اکران شد، امیدی به فروش بالای این فیلم به قدری که هزینه‌هایش را از اکران داخلی بازگرداند وجود نداشت و اکنون در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از گشایش برای اکران عمومی این فیلم در ایران نیست، اساساً اکران فیلم که نسخه باکیفیتش لو رفته، همان اثر سابق را نخواهد داشت.

با توجه به اینکه برخی علما مخالف اکران این فیلم بودند و اشکالشان به اثر علاوه بر نمایش چهره حضرت عباس (ع)، برخی مسائل تاریخی روایت شده در فیلم و برخی جزئیات از جمله رویدادهایی که با مقتل الزاماً تطابق ندارد، اکنون باید دید چه واکنشی را در قبال عرضه این نسخه از فیلم در فضای مجازی از سوی این گروه شاهد خواهیم بود و چه واکنشی در این زمینه در پیش گرفته خواهد شد؟ آیا با توجه به آنکه نسخه منتشر شده فارسی نیست و عامل انتشار نیز آن گونه که ظواهر نشان می‌دهد، غیرایرانی است، دغدغه‌مندان این موضوع، از کنارش عبور می‌کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۵۳
حضرت ابوالفضل موبور و چشم ابی بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
این یزیدبن معاویه است که توسط بابک حمیدیان بازی شده
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
تکرار داستان حضرت مسیح
ناشناس
| Bulgaria |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
این یزیده
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
اول فیلمو ببین بعد نظر بده
زمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
این نقش یزیدع اتفاقا نقش حضرت عباس چشم رنگی نیست
بابا این بریده
عزیزم این عکس نقش یزیده، شما ناراحت نشو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
ما که فیلم رو ندیدیم خوش تیپ ا ما تو انگار دیدی
خوب که چی؟ میان این همه مشکل شما به چی گیر دادید؟
فیلم رو دیدم واقعا صحنه ای که در کربلا فیلم برداری شده اصلا در حد انتظار نبود
داستان هم که یه جورایی یه چیز دیگه بود. در کل زحمت زیادی کشیدند ولی صحنه های فیلم مختار را واقعا بهتر و نزدیک تر به روایاتی که تا الان شنیدم دیدم
امیدوارم فیلم های تاریخی با چنین هزین هایی نتیجه اینجوری نداشته باشه
جای فیلم های تاریخی و مذهبی خوب واقعا خالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
حالا از کجا اون تصور تو درست باشه؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
سلام چطوری میشه فیلم رو دید؟
از کجا باید بگیرم یا دانلود کنم؟
از همون موقع که اسم این فیلم مطرح شد دوست داشتم ببینمش.
پاسخ ها
حنا
| Poland |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
آخ آره واقعا.....بابا اون یارو‌چی‌میگه مختار بهتر بود ...تیزز این فیلمو بین خدایی حظ می‌کنی انقد قشنگه
این. فیلم را سالها پیش در جشنواره فجر دیدم فیلمی بسیار ضعیف از احمدرضا درویش. در مقایسه با سریال مختار خیلی ضعیف بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
فکر کنم یه اصولگرا هستی نظر دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
چرا ربطش میدی به اصولگرایی؟!!!
بنظر منم مختار خیلیییی بهتر بود
انشااله زیرنویس و یا دوبله جداگانه آن هم بیاد
چرا نباید فیلمی با این هزینه و بااین کار عظیم دو روز در اکران باشد بعد پائین کشیده شود.مکه ما شیعه ها ارادت خاصی به عباس بن علی نداریم باشد که تصویرش هم دیده شود چه اشکالی دارد ان هم یک انسان کامل بود که معصوم بود و امکان داشت بادیدن چهره ی زیبایش مریدان زیادی هم پیدا کند.چرا نباید در ایران اکران نشود و بیفتد به دست چند بی انصاف قاچاق سی دی کنند و بیرون دهند.و زحمات کل عوامل تولید برباد رود.خواهشن سریع تصمیم گیری شود و به اکران عمومی در ایران دربیاید تا عوامل تولید متضرر نشوند.از سال ۹۴ انتظار اکرانش را میکشیم.
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
برادر فقط امامان ما معصوم هستند
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
داداش من حضرت عباس جزء معصومین نیستند اشتباه نوشتی حضرت عباس معصوم بود.....
ارش ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
دوست عزیز مهمترین عامل اینه که مردم نقشو با بازیگرش ترکیب میکنن، وقتی مصطفی زمانی یوسف پیامبرو بازی کرد، تا مدتها عوام اسمشو نمیگفتن میگفتن یوزارسیف فلان کرد بهمان کرد، یوزارسیف فلان فیلمو بازی کرد، یعنی یه حرکت ناپسندش ناخوداگاه ذهن مخاطب رو به سمت یوسف پیامبر میبرد، ک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
رحیم جان انگار مفهوم معصوم بودن رو خوب نمی دونی!
بله حضرت عباس معصوم بودن ولی هیچ اشکالی نداره که چهره شون پخش بشه و اتفاقا بهتر هم هست نسبت به اینکه هم امام ها نورانی بشن هم تمام افراد نزدیکشون.
اینجوری دیگه درک فیلم یکم سخت میشه وقتی همه نورانی بشن.
در مورد ذهنیتی هم که ممکنه برای مردم پیش بیاد جای نگرانی نیس، خوشبختانه دیگه همه مردم درک می کنن که این فیلمه و این هم بازیگره و نه خود حضرت عباسه
تصویر حضرت مریم س که در فیلم مریم مقدس به نمایش دراومد آیا آسمون به زمین اومد یا مقامشون کم و زیاد شد؟ آقایون مراجع دقیقا دنبال چی اند؟ آیا الان که مردم کشورهای دیگه تصویر حضرت عباس ع را تماشا میکنند گناه میکنند؟ آیا دیدن این فیلم فقط توی ایران حرامه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
استدلال می کنی ؟؟؟ اینها استدلال و منطق حالیشونه ؟؟؟؟
من
| - |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
معصووووووووووووووووووووووووووووم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله تا اونجایی که من خوندم وشنیدم،امام علی ع ،چمان درشت وسیاه داشته،چطور فرزندانش،همه چشم آبی ،وسبز آبی،وموهای بور،هست،از اولش رییس صدا وسیما،اگه نظارت میکرد همچین اتفاقی ،با این همه هزینه نمی افتاد
با اینکه هنوز ندیدمش و نمیخوام ببینمش(بخاطر آشکاربودن چهره ها) سریال مختار از این بهتره
پاسخ ها
حنا
| Poland |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
چرا ..چی میگی واسه خودت بخاطر آشکار بودن چهره ها...به نظر من خیلی بهتر از مختاره ..همتون دخیل بستین به فیلمی ک صد بار دیدین...بابا تیزر این فیلمو ببین بعد بگو...خوب نیست ندیده قضاوت می‌کنی
هچهره ای نشان بدهند و داستانی که روایت کنند اصل نخواهد بود . بنابراین حساسیت ها هم بی معناست.
کاش هیچ وقت ، هیچ اثری که مجوز میگیره توقیف نشه
خوب تمام پیامبران اولوالعزم و حضرت مریم را به تصویر کشیدند، آیا مقام حضرت عباس (ع) بالاتر از آن هاست؟ آقایونی که مخالف پخش هستند، توضیح قانع کننده ای به مردم بدهند.
من فیلم رو دیدم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم میتوتم بگم در حد فیلم شبهای برره مهران مدیریه
من نسخه ی عربی شو دیدم امروز تو یوتیوب 138 دقیقه هست چون عربیم بلدم با قاطعیت می تونم بگم حتی یک قسمت مختار هم از کل این فیلم سره چه از نظر نوشته چه بازی ها چه موسیقی چه دکور ولباس وگریم و حتی چه از نظر صحنه های جنگی وزد وخورد واقعا باید قدر امثال اقای میر باقری دونسته شه
یک بار برای همیشه باید تکلیف نشان دادن چهره ی ائمه اطهار در فیلمها روشن شه چرانمایش چهره ی پیامبران یوسف ابراهیم موسی و عیسی اشکالی نداره ولی چهره ی ائمه رو نمیشه به تصویر کشید اصلا می دونید با همین محدودیت جلوی ساخت چه حجم از اثار دینی گرفته میشه اساسا فکر کنید یه فیلم ساز چطور باید درباره ی شخصی فیم بسازه که اجازه نداره اصلا چهره شو نشون بده یک فیلم یا یک سریال خوب هزاران بار تاثیرش بیشتر از صدها جلد کتاب یا مقاله هست در اشنا کردن مردم با سیره ی معصومین صلوات الله علیه اجمعین
از قدیم ما چهارده معصوم داشتیم حالا حضرت عباس از کی معصوم شده نمیدانم
مراجع بزرگوار حضرت مریم تو قرآن اسمش اومده صورت ایشان رارا نشان دادند به کسی برخورد ولی صورت حضرت عباس چرا بایدخدا را ناراحت کنه
تنها دلیلش به نظر من تخته شدن احتمالی دکان مداحان می باشد
فیلم پخش شده در اینترنت تا دقیقه ۸۴ پخش میکند و پیغام میدهد کدک تصویری پشتیبانی نمیشود
چند میلیارد تومان و از کجا هزینه این فیلم بسیار ضعیف و بی‌کیفیت شده‌است؟ در حالیکه کشور با مشکلات بسیار مهم‌تر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند چرا این حیف‌و‌میل‌ها صورت می‌پذیرد؟
من دیدمش.خوب بود.والله مشکلی هم ندیدم.چهره عباس هم نشان دادن خدا وکیلی بازیگرش خوش قیافه بود.برای قمر بنی هاشم.ماه پسران هاشم.من نمدونم مشکل چی بود که نذاشتن اکران بشه داستان از دیدگاه پسر حر هستش.که به دستور یزید اینور و انور میره برای سرکشی که آخرش به کربلا میرسه و موقعی که شهید میشه فیلم هم تموم میشه.این فیلم یک جاهایی رو نشون میده که تو مختار ندیدم.بازی خوب لباسای خوب گریم خوب فیلم برداری و صدابرداری خوی صحنه های اکشن خوب.به نظرم خوب بود امیدوارم زبان فارسیش هم بیاد
کلاچرتوپرته
صحنه شهادت حضرت ابوالفضل را دیدم.اصلا تاثیر گذار نبود.بازیگرش هم مناسب شخصیت پرابهت حضرت عباس نبود. وقتی اینو دیدم و مقایسه کردم با بخش سانسور شده مختار به تفاوت کارگردانی این دو فیلم میشه پی برد. صحنه شهادت حضرت در سریال مختار کجا که مو به تن آدم سیخ میشه و صحنه دم دستی و بی تاثیر با بازیگر نامناسب فیلم رستاخیر کجا.
فیلم ساز تاریخی حرفه ای فقط داوود میرباقری. این فیلم آقای احمدرضا درویش بیشتر شبیه فیلم های شوالیه ای است تا تاریخی (اون هم در مورد حادثه کربلا)! هزینه ساخت فیلم هم که جای خود. هیچ کارگردانی بجز آقای داوود میرباقری نباید وارد حوزه ساخت فیلم های تاریخی شود.
نمیدونم چی بگمـ
لطفا فیلم رو برای منم بفرستید ببینم چند ساله مشتاق دیدنشم نتونستم ببینمش هرجا رفتم فروشی هم نداشتن ک بخرم ببینم خواهش میکنم برام بفرستید
احتمالا زیاد به این نتیجه رسیدن که اکران و نمایش فیلم در هرکشور به غیر از ایران بخصوص کشورهای عربی بدلیل ارز آوریش بهتر است حالا باید دید آیا کشورهای عربی از آن استقبال می کنند درصورت استقبال منافع مالی ارجح بوده تا مردم کشور
من این فیلم را با زیر نویس فارسی دیدم. جالب بود ! ولی مختار واقعا یه سر گردن بالاتر بود
من فیلم رو سه بار به دقت تماشا کردم نه بازیگرم نه کارگردان نه تدوینگر نه ادیتور ولی علاقه فوق العاده زیادی به فیلمهای تاریخی مذهبی و امپراطوری دارم باید عرض کنم فیلم رستاخیز اصلا جالب ساخته نشده و ایرادات خیلی زیادی داره و در مقابل سریال مختار نامه مثل فیل و فنجان هستش مثلا بعضی از بازیگران بجای سه شخصیت ایفای نقش میکنن ، مثل بازیگر نقش یزید که در نقش عبیدالله ابن زیاد هم هست ، جلوه های ویژه ش اصلا جالب نبود سکانسهای مربوط به کربلا خیلی ابتدایی و خارج از واقعیت ساخته شده ، حضرت عباس علیه السلام رو در بعضی سکانسها جنگ طلب و شروع کننده جنگ نشون میده هیچ اسمی از شبث ابن ربعی ، سنان ابن انس ، حضرت قاسم ابن الحسن ، حضرت علی اکبر ، و حرمله ملعون نیست و سکانس شهادت حضرت علی اصغر خیلی با تغییرات زیاد و چیزی که در مختار نامه دیدیم نبود و سکانس شهادت حضرت عباس و امام حسین علیه السلام هیچگونه حُزن و اندوهی نداشت ، ولی مچکرم از آقای احمدرضا درویش و دست اندرکاران که این فیلم رو ساخت و اکران کردن
خب همینه دیگه ! میرباقری خیلی آب و تابش داده و تحریف کرده تاریخ رو !
جنگ همین مدلیه ! هالیوودی و خالیوودی نیست که !
سلام
لینک دانلودش کجا هست ؟؟؟؟
سلام رفقا لطفا راهنمایی کنید چه جوری باید این فیلمو دانلود کنم
اتفاقا خیلی هم فیلم خوبیه
ببخشید که روایت مختارنامه با این روایت فرق میکنه
سلام ببخشید من این فیلمو میخوام چیکار کنم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی