بازدید 1936

برنامه آلمان برای مالیات گرفتن از ثروتمندان

کد خبر: ۹۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 09 September 2019

یکی از رهبران دولت ائتلافی آلمان از موافقت با درخواست حزب حاکم برای معرفی لایحه مالیاتی جدید این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تورستن شفر گومبل، از رهبران ارشد حزب سوسیال دموکرات گفت که دولت آلمان در نظر دارد به منظور تقویت سرمایه گذاری خود در زیرساخت‌های این کشور، لایحه مالیاتی جدیدی بر ثروت افراد میلیونر و میلیاردر معرفی کند. این لایحه شامل مالیات ۱ درصدی بر دارایی‌ها، املاک، وجه نقد و سهام افراد میلیونر و مالیات ۱.۵ درصدی بر ثروت افراد میلیاردر خواهد بود.

این لایحه احتمالا تا ماه دسامبر به صورت قانون در خواهد آمد و به گفته شفر، افرادی که بیشتر از ۲ میلیون یورو ثروت دارند مشمول این لایحه جدید خواهند شد. پیش‌تر برخی از مقامات حزب دموکرات مسیحی با لایحه مالیات بر ثروت ثروتمندات مخالفت کرده بودند. در صورتی که توافقی بین اعضای دولت حاصل نشود احتمال تعویق اجرای این لایحه تا سال ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت.

طبق اعلام صندوق بین المللی پول، ۱ درصد ثروتمند جامعه آلمان حدود یک چهارم کل دارایی‌های خالص این کشور را در اختیار دارند. طبق نتایج یک نظرسنجی جدید صورت گرفته، ۵۸ درصد مردم آلمان موافق اجرای قانون مالیات ثروتمندان و ۳۳ درصد مخالف اجرایی شدن آن هستند. از زمان پیوستن حزب سوسیال دموکرات به ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی، محبوبیت آن بین مردم آلمان  کاهش پیدا کرده است.

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان یکی دیگر از موافقان اجرایی شدن این لایحه است.

انتظار می رود لایحه جدید مالیاتی آلمان، ۱۰ میلیارد یورو درآمد نصیب دولت کند. شولتس گفته است از این لایحه جدید که مشابه قانون مالیات بر ثروت سوئیس است حمایت خواهد کرد. سوئیس بر وجه نقد، سهام، خودرو و املاک مالیات اعمال می کند.

در ماه های اخیر شرایط اقتصادی آلمان رو به وخامت رفته است تا جایی که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر منفی شد. یک منبع آگاه در دولت آلمان به رویترز خبر داده که ممکن است دولت برای تقویت رشد اقتصادی، برای نخستین بار به سمت بودجه نامتعادل تر حرکت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر