بازدید 15655
کارشناسان آمریکایی عنوان کردند؛

اخراج «جان بولتون» چه معنایی برای ایران دارد؟!

بسیاری از ناظران بر این باورند، با برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا می‌توان انتظار تغییرات در سیاست‌های دولت آمریکا را داشت. در این رابطه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: حضور بولتون در بالاترین سطح دولت ترامپ، عملا مذاکره میان تهران و واشنگتن را ناممکن می‌ساخت؛ بنابراین، اخراج او از کاخ سفید می‌تواند تغییر بنیادینی در سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران ایجاد کند.
کد خبر: ۹۲۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 11 September 2019

بسیاری از ناظران بر این باورند با برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، می‌توان انتظار تغییرات در سیاست‌های دولت آمریکا را داشت.

به گزارش «تابناک»؛ در این رابطه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: حضور بولتون در بالاترین سطح دولت ترامپ عملا مذاکره بین تهران و واشنگتن را ناممکن می ساخت؛ بنابراین، اخراج او از کاخ سفید می تواند تغییر بنیادینی در سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران ایجاد کند.

این رسانه آمریکایی افزود: تغییر بولتون دو هفته پیش از آغاز نشست مجمع عمومی نیز ممکن است، زمینه را برای دیدار روحانی و ترامپ فراهم کند و در واقع می تواند پیام مثبتی به ایران برای مذاکره تلقی شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز نوشت: گویا تنش قابل توجهی بین جان بولتون و دونالد ترامپ وجود داشته است. از ابتدا جان بولتون با ترامپ مشکل داشت. بولتون گزینه نامناسبی برای ترامپ بود. بولتون در رابطه با موضوعات نظامی بسیار تندرو و جنگ طلب است. او درباره تغییر نظام در ایران و کره شمالی صحبت کرده و مخالف خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه بود. ترامپ خواهان خروج نیرو‌ها بود. در روز‌های اخیر ترامپ می‌خواست، طالبان را برای مذاکرات صلح به کمپ دیوید بیاورد، اما جان بولتون ضد این موضوع بود و گویا هم اکنون با رفتن بولتون می‌توانیم انتظار تغییرات در سیاست‌های دولت آمریکا را داشته باشیم.

«دیوید کالور» (David Culver) تحلیلگر مسائل آمریکا درباره اخراج جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت: خارج شدن بولتون از کاخ سفید باعث تسیهل کاهش تنش ها بر سیاست خارجی این کشور شده و سیاست خارجی واشنگتن را در مسیر دیپلماسی قرار می دهد.

کالور روز چهارشنبه گفت: بولتون و ترامپ از یکدیگر جدا شدند؛ این دو بر سر دعوت از مقامات طالبان به "کمپ دیوید"مشاجره داشتند.

اخراج «جان بولتون» چه معنایی برای ایران دارد!؟

این تحلیلگر به شبکه تلویزیونی سی ان ان اظهار داشت: این دو از همان ابتدا بر سر اصلی ترین مسائل سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، ونزوئلا، کره شمالی و طالبان اختلاف داشتند. بولتون فردی بود که همواره انگشت بر ماشه داشت، اما ترامپ خود را مذاکره کننده و معامله‌گر می داند.

وی اظهار داشت: بولتون از ترامپ خواسته بود تا از مخالفان دولت ونزوئلا حمایت کند که این امر جواب نداد و همچنان شاهد حضور نیکولاس مادورو در قدرت هستیم. بولتون همچنین مخالف مذاکره با طالبان و موافق ادامه جنگ تجاری با چین بود.

در همین حال شیرین هانتر، استاد روابط بین الملل دانشگاه جورج تاون واشنگتن نیز گفت که اخراج "جان بولتون" از کاخ سفید موضع جنگ طلب‌ها و تندروهای ضد ایرانی را تضعیف می کند و نشان می دهد، رئیس جمهوری آمریکا نمی خواهد وارد درگیری نظامی با ایران بشود.

وی افزود: هر چند فکر نمی کنم برکناری بولتون تأثیر فوری بر سیاست فشار حداکثری آمریکا داشته باشد، با توجه به اینکه بولتون فراتر از دیگران، حتی بیشتر از "مایک پمپئو" ضد ایرانی و طرفدار جنگ است، نشان می دهد که ترامپ به هیچ وجه نمی خواهد وارد درگیری نظامی شود.

وی ادامه داد: این برای ایران خبر خوبی است. از سوی دیگر، بولتون مخالف هر گونه سازش با ایران بود. بنا به گزارش‌ها برخی دیگر از مقام‌های آمریکایی از جمله وزیر دارایی، خواستار نوعی سازش با ایران در این مرحله هستند. چه بسا این گشایشی به وجود آورد، به ویژه که فرانسه هم میانجیگری‌هایی کرده و پیشنهاد خط اعتباری را به ایران داده است.

جان هودسون نیز در واشنگتن تایمز نوشته: به گفته یک مقام کاخ‌سفید، تصمیم ترامپ برای لغو حمله هوایی به ایران بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی از سوی این کشور، بولتون را مستأصل کرد. او همچنین با ایده دیدار آقای ترامپ با حسن روحانی، آن هم بدون هیچ پیش شرطی مخالف بود.

شنبه گذشته بود که آقای بولتون در توییتر با اشاره به گزارش‌هایی درباره لنگر انداختن نفتکش آدریان دریا یک در حوالی بندر طرطوس سوریه نوشت: آنها که می‌گفتند آدریان دریا یک به سوریه نمی‌رود حالا انکار کنند. ایران کمک به رژیم اسد قاتل را بر احوال مردم خود مقدم می‌داند. ممکن است مذاکره صورت گیرد اما تحریم‌ها تا زمانی که ایران دست از دروغ‌گویی نکشد، برداشته نخواهد شد.

توییتی که حتی به احتمال شکل‌گیری هرگونه مذاکره میان تهران و واشنگتن هم می‌تاخت؛ نقطه تضارب دیگری میان جان بولتون و دونالد ترامپ که معتقد است در قالب دیدارهای رو در رو و از طریق ارتباط شخصی بهتر می‌تواند عداوت‌ها را خنثی کند.

در همین حال، روز سه‌شنبه، خبرنگار نیویورک تایمز هم که سال گذشته در گزارشی با نام «مجاهدین خلق، گروهی که بولتون دوست دارد ایران را به دست آنها بسپارد» در توییتر نوشت: جان بولتون رفت. آن هم تنها چند روز مانده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد. بسیاری اینجا زمزمه می‌کنند که اخراج بولتون پیش شرط دیدار ترامپ روحانی بوده است.

الیزابت وارن، سناتور برجسته دموکرات که این روزها اصلی‌ترین نامزد زن رقابت‌های مقدماتی حزبش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده محسوب می‌شود در توییتر نوشت: «برای آمریکایی‌ها خوب شد که جان بولتون دیگر در کاخ‌سفید نیست. برای جهانیان هم بهتر خواهد شد، اگر آن کسی که بولتون را سر کار آورد هم بیرون برود».

او امروز هم به فاکس‌نیوز گفت: «به نظر من با خروج بولتون از کاخ سفید بخش بزرگی از سایه جنگ از سر دنیا کنار رفت... دیدگاه ساده لوحانه او این بود که ما باید همه جا با تغییر رژیم‌ها، دولت‌هایی که از نظر ما دموکراتیک هستند، سر کار بیاوریم».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۸
ذوقزدگان ملاقات با شیطان بزرگ ! بیخودی شکمتونوصابون نزنید
کسی که قراراست جای بولتون بیاید(کوپرمن) بمراتب خبیث تراز اوست والبته صهیونیست هم هست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بی سوات! شکم رو صابون می زنن وقتی می خوان چیزی بخورن نه وقتی که می خوان کسی رو ملاقات کنن!
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
به جای بررسی علت اخراج جان بولتون توسط ترامپ و انتشار تحلیل های گوناگون درباره ی علت برکناری بهتره تحلیل هایی درباره ی حضور روحانی برجسته عراقی و اعلان وفاداری اقای صدر در تهران در محضر حسین زمان منتشر کنید....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
جنگ نمیشود مذاکره هم نمیکنیم....درود بررهبر معظم انقلاب
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ترامپ تا کنون تیمش را بارها تغییر داده است ،این تغییرات با تاکتیک هاش ارتباط دارد.
مسلما برای ایجاد فضای مذاکره با روحانی است ولی دلیل بر عقب نشینی استراتژیک ایشان نیست.
حال مسلما ما هم باید از این تغییرات استفاده کنیم و نه سیخکی بگوئیم مرغ یک پا دارد.
اکنون زمان نشان دادن توانایی و قدرت دستگاه دیپلماسی ایران است که خط جدید را شناسایی کند و مناسب آن و بدون کلک و با شفافیت عمل کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
بولتون تز نطامیش این بود که با حمله گسترده کلا نطام ایران ساقط بشه . یعنی مثل عراق
خب خدا رو شکر . یک شخصیت تند رو و جنگ طلب بر کنار شد .
دولت ترامپ در اوج خباثت بالاترین مقام کشور راتحریم کرد که درمدت ۴۰ سال گذشته بیسابقه بود ازاینرو هرکسی که حتی فکرمذاکره با این دولت خبیث به ذهنش خطورکندبایدمحاکمه ومجازات شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
من که می گم باید مذاکره کنیم.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
دوست عزیز ناشناس که جم صادر می کنی! کاش اول از خودت بپرسی که اصولا دلیل این همه تحریم در طول چهل سال گذشته چی بوده و هست؟ هر کسی که با اجرای سیاست های غلط و محاسبات اشتباه کاری کرده که آمریکایی ها ایران رو تحریم کنند هم باید مجازات بشه...
مهدی
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ترامپ خط خود را اعلام کرده است و آن این است.
ایران باید در منطقه دخالت نکند ،حال اگر میتوانید مجازاتش کنید و اگر نمیتوانید مملکت را با ادعا به خرابی نکشانید و مذاکره کنید.
نتانیاهو داغدار شد
کارگزاران رژیم جنایتکار امریکا همشون قاتل بشریتند هیچ مفهومی نداره تفسیر به رای نفرمایید
باید خیلی احمق باشیم دوباره گول این ها را بخوریم
می خواهند مراوده داشته باشند خوب برگردن به برجام
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
صحبت هم برگشت به بر جام است ولی با قوانین و ضمانت های جدید! .
انشاا...خیر باشه
به نظر می‌رسه که دونالد ترامپ می‌خواهد یک رویکرد میانه‌ای رو در پیش بگیرد.یعنی دونالد ترامپ می‌خواهد نه مانند اوبامای ترسو و بی‌عرضه باشد و نه مانند بوش بی‌باک و جنگجو! اگر نگاه کنیم دو نفری که از دولت ترامپ اخراج شدند، یعنی رکس تیلرسون و جان بولتون دقیقاً در انتهای این دو خط قرار داشتند.یعنی رکس تیلرسون مثل اوباما بسیار محتاط و ترسو بود و همیشه در اقدام هر کاری تردید داشت.جان بولتون هم مثل بوش سیاستی قوی و محکم رو دنبال می‌کرد.
هر دوی این افراد اخراج شدند و برعکس مایک پومپئو که دیدگاهش نزدیک به ترامپ است، در دولت آمریکا باقی موند.
در مورد ایران هم سیاست آمریکا در زمان ترامپ سیاستی میان اوباما و بوش است!
یعنی ترامپ نه مانند اوباما مذاکره می‌کند و امتیازات عجیب و غریب می‌دهد و نه مثل بوش به دنبال جنگ است.ترامپ تحریم می‌کند، تحریم‌های بسیار شدید.ترامپ به جنگ فکر نمی‌کند، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و آن هم در حد یک درگیری ساده خواهد بود.
دولت ترامپ تحریم‌های شدید انجام می‌دهد و صبر می‌کند تا اقتصاد ایران از بین برود و در نهایت ایران تسلیم شود و همهٔ امتیازات را واگذار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
متاسفانه این مسئولین هنوز یاد نگرفتن که کی باید مذاکره کنند، کی باید مقاومت کنند و چه زمانی تهاجمی عمل کنند. هر وقت مذاکره کردیم! در واقع آخر خط بودیم و متاسفانه همه جور امتیازی دادیم، در صورتیکه خیلی وقت قبل می شد مذاکره کرد و تو مذاکره هم دست بالا رو داشت. مسئولان ما فکر کردن اگه مثلا در سوریه، غراق، یمن و لبنان حضور داشته باشند، خیلی راحت عربستان و ترکیه و پاکستان رو به زانو در میارن، بعد هم امریکا و اسرائیل چشم بسته اوامر و دستورات ایران رو اجرا می کنن. متاسفانه مسئولان فکر این رو نمی کنن که اونا هم بیکار نمی شینن و دست روی دست بگذارند.
مهدی
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
نظری نسبتا قابل تامل!
ترامپ هم اوباماست و هم بوش!
راه تحریم ها را او با ما برای ترامپ هموار کرد و مطمئن باشید ترامپ در جنگیدن از بوش هم بدتر است ولی اکنون با تحریم ها به نتایج مناسبی دارد می رسد اگر این جواب ندهد و رئیس جمهور بماند از بوش شناگری با تجربه تر است.
خوب پس حالا توپ در زمین ایران هستش و این ما هستیم که باید تندروها را کنار بگزاریم تا بتوانیم مذاکره کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
شیطون خودت به این نتیجه رسیدی یا از کسی کمک گرفتی؟
بولتون اخراج شد
نتانیاهو نگران ملاقات روحانی باترامپ است
نتیجه اخلاقی : حالا دیگر روحانی باید با نماینده شیطان بزرگ ملاقات ومذاکره کند !!!!
پاسخ ها
برگرفته ازکلام گهربارچندروزقبل خودرئیس جمهور ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
فقط دیوانگان احمق باکسیکه به هیچ قانونی خودرامقدنمی داندمذاکره می‌کنند.
لطفا چرت و پرت تحلیل نکنید. مگر این اولین استعفا و یا اخراج در دولت ترامپ بوده است که اینقدر متعجب و شگفت زده شده اید؟ این سومین تغییر مشاور امنیت ملی آمریکا در ۱۹ ماه گذشته است و مشکل اختلافات نظر این افراد با خود شخص ترامپ است که نیازمند به افرادی دارد که مجری بدون اما و چرای سیاست ها و نظرات او باشند دقیقا کاری است که زیرکانه پمپو انجام می دهد با اینکه اصلا نه ترامپ و نه نظرات او را قبول دارد پمپو فقط بدنبال حفظ کرسی وزارت خارجه است و شانسی است که هزگز او تصور آن را نمی کرد چون که این منصب در قد و قواره او نیست. اگرچه نظرات و روحیات و خلاقیات شخصی افراد در رویکرد اجرای سیاست ها تاثیر گذار است اما در دولت ترامپ از خود او گرفته تا پمپو و خوک و وزیر خزانه داری چنان سیاست های خصمانه ای دارند که استعفا و یا اخراج یک فرد در حلقه در تغییر سیاست های ترامپ در باره ایران بلاتاثیر است.
نمی دان اصلا ضرورت است که روحانی به نیورک برود یا نه؟ اما نکته مهم اینست که ایران هزینه سنگینی در خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها پرداخته است و صرفا با یک دیدار و حتی معافیت های نفتی و بانکی این هزینه و خسارت ها و از همه مهمتر تنش های ایران و آمریکا حل و فصل نمی شود. اگر ترامپ می پذیرفت که کلیه تحریم های ایران را فسخ کند و با ایران بر سر تمامی تنش ها و اختلافات دو کشور مذاکره نماید از جمله درباره برخی از تضمین های بیشتر درباره توافق برجام مثل شرکت و حضور آنها در امر غنی سازی بعد از سال ۲۰۲۵ و دو طرف در یک مذاکرات جامع قصد عادیسازی روابط داشتند شاید این دیدار ضروری بود اما چنین تصوری عاری از واقعیت های موجود است. این نکته ای است که من فکر می کنم بایستی در سازمان ملل بر آن تاکید شود که با ترامپ یا یک رئیس جمهور جمهوریخواه یا دمکرات هدف ایران یک مذاکرات جامع به منظور عادیسازی روابط دو کشور است و شرط آن اینست که بایست آمریکا به تعهدات خود در برجام بازگردد تا آنگاه بتوان یک مذاکرات جامع را بر سر تمامی اختلافات دو کشور را آغاز کرد و به نتیجه رسید و حتی رهبری نظام که آخرین مرجع تصمیم گیری است اگر بر این امر تاکید کند آنگاه توپ در زمین هیات حاکمه آمریکا است که ترامپ را یا مجاب به این شرط کنند یا در انتخابات ۲۰۲۰ به فکر یک رئیس جمهوری دیگر باشند که توانایی پذیرش شروط ایران را دارد تا مذاکرات جامع بین دو کشور آغاز شود. البته بایست ایران در این هدف جدی باشد و اعلام این موضع و سیاست از سوی رهبری نظام جدیت ایران در این سیاست را مشخص می کند. بایست از هر گونه مذاکره موردی با آمریکا پرهیز کرد و تجربه ۴۰ سال اخیر مبین این ادعا است که نتیجه آن امری جز خسران منافع و امنیت ملی کشور نبوده است که یک قلم ناچیز آن خروج آمریکا از تعهدات و توافق برجام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
پس مرگ رو به کی بگیم
نه خوب نیست همون مرگ بر امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
دقیقا
باید پیش شرط ما برای مذاکره بازگشت آمریکا به برجام باشد
تکرار میکنم مانند ادم های کودن دوباره حماقت را تکرار نکنید مذاکره کردید تا دستمان را دستبند بزنند تا فرصت پابند را بدهند و بعد فرصت زدن افسار و بعد سرتان را ببرند مانند مار بوا کمی تنفس میدهند تا کار هایشان را با دیگران تنظیم کنند از ترکش ها به سمت خودشان کم کنند ما را سرد کنند گفتم باید ابر راهبرد انداختن انها در دام تحریم خودشان است حتی به نظر من کاش کاش کاش کاش ان اوایل میگذاشتید تاسیسات کهنه با خطا های بالای هسته را بمباران میکردند تا با دست بالا جدیدش را هم در انظار هم در 10 لایخ مخفی و ا0 لایه عملیات فریب میساختید مگر همه نمیگویند بر جام بی خود است این ابر مستمسک است که بر جام بذرای ما خوب است برای امریکا بد است ما مخفیانه برای امریکا بدترش میکنیم والله کم حجم تر از اورانیوم غنی شده فلزی نیست 10 تن ان در یک بشکه نفت 500 لیتری جا میشود جا میشود میشود با ان صد ها بمب هیدروزنی ساخت فقط باید میخواهند ارام ارام خفه مان کنند در دام ذهن خودشان بیفتند خیلی خرابش نکنید تحقیق مهم است باید فن اوری بسمت جایی رود تا حداقل بازده 50 سو شود این فقز با خود فن اوری دستگاه نیست شیمی و نیروهای دیگر مهم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
داداش ویرگولینقطه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
داداش باسه همین طرز تفکرت هست دیگه وگر نه پاکستان کشور مسلمان بمب اتم هم داره هیچکس هم کارش نداره
جواب سوال شما، یک ضرب المثل ایرانیست، سگ زرد، برادرشغاله، کسیکه اکنون به جای بولتون نشسته، دقیقا به خباثت اوست.
بعضی از کامنت ها جالبه. انگار که آمریکا توسط ایران تحریم هستش و کلی مشکل داره و هر ریال ما برابر بایک میلیون و دویست هزار دلاره.
برادران دلواپس و کاسبان تحریم توهماتتون هم مثل خودتون باحاله
خخخخخ!!! چه به خودتون گرفتید!!! برکناری بولتون هیچ معنایی برای ایران ندارد! بیخود دلتون رو صابون نزنید!
چه اخراج بشه یا نشه، آمریکا باید به تمام تعهداتش در بر جام
عمل کنه و ضرر و زیان سنگین هم بده.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
باشه بهش میگم
نفر بعدی که از تیم ب اخراج می شود(رای نمی آورد) نیتانیاهو است چراغ سبز برای مذاکره از این بهتر؟
مزدوران ،و جاسوسان اسراییل را چگونه شناسایی کنیم ؟ کسانی که خود را انقلابی چند آتیشه نشان میدهند ،و منافع ملی کشور را بهیچ میگیرند ،و مانند نتانیاهو ،و بلتون ،و بن سلمان و دیگر بنها تندروی میکنند ،و شعار جنگ طلبی سر میدهند ،و خود را در پشت رهبری پنهان میکنند ،.. چگونه اسراییل ،یک کامیون اسناد محرمانهٔ هسته ای ایران را از بیخگوش تهران به اسراییل بردند ،و کسی خبردار نشد تا وقتیکه نتانیاهو آنرا بر ملا کرد ...؟ همهٔ مسایل محرمانهٔ ایران توسط اسراییل ،و انگلیس برملا میشود ؟،،،آیا ملت حق دارد پاسخ این موارد را از مسولین جویا گردد ؟،،،
دموکراتها کثیف تر و موذی تر از جمهوری خواه ها آمریکا هستن و با پنبه و تحریم و تفرقه سر میبرن
در جواب تیترتون که چه معنایی میتونه داشته باشه باید بگم هیچ معنایی نداره.
شیطان بزرگ مافیای داخلیست نه دشمن حارجی
بی بی بی یک بی شد
بن سلمان که قاتله و فعلا زیاد افتابی نمیشه
بی بی هم ایشالله برکنار میشه و حاکم ابوظبی هم که شکست خورده و از یمن خارج میشه و پشمهاش میریزه
تیم بی داره از هم میپاشه
ماندن و یا رفتن بولتن هیچ تغییری در سیاست ترامپ نسبت به ایران ندارد زیرا دولت ترامپ وابسطه به سیستم جمهوری خواهان است با رفتن یک و یا دو نفر از دولت ترامپ تاثیر چندانی بر سیاست آنان نسبت به ایران نمی گذارد
مگر دیوانه اییم با چاقوکش مذاکره کنیم
((گزیده ای از سخنان گهربار دولت امممممیییدوتددددبیییر))
و اما تحلیل دوم. چه بسا با این کار اخراج جان بولتون ایران گرفتار بدل امریکا اوفتد و اون موقع است که کلکسیون عکسهای ترامپ با کشورهای مد نظر تکمیل گردد. و بدون فوت وقت دوباره جان بلتون در سمت خود گماشته و پشت بند ان کنفراس خبری بولتون همان . پس بسیار مواظب باشید . جنگ جنگ برادران . هواسمان باشد گیر ترامم یا بولتون نیفتیم
حالا بعضی ازرجال تدبیر و امید مثل خیال می کنند در دیپلماسی شان برکنارش کردند خدا کنه فقط به کسی الکی سکه مدال شجاعت ندهند
معنای اخراج بولتون جنگ طلب با ساقط شدن پهپاد و توقیف کردن دو کشتی ویکی را کامل نگه داری تا بار نفتکش خالی شود و اجرای کامل دهه محرم بدون حادثه و هرج و مرج که آن انتظار آشوب را داشت با مداحان جاسوس صهیو نیستی وچندین مورد دیگر که ترامپ را به جاده خاکی کشاند و باید یکی قربانی می شد پس کی مهم تر از بولتون
برکناری جان بلتون بحال مردم ایران فرقی ندارد ؟‌لاکن برای کاستن از کابوس عده ای جنگ طلب داخلی مأ ثر است ؟،، باید صبر کرد ،و دید ، در آینده چه اتفاقاتی می افتد ؟،،، تا بعد از انتخابات اسراییل ، باید صبر پیشه کرد ؟ که اگر این ،، ب ،، دوم هم برکنار گردد ، شاید فرجی برای ایرانیان باشد ؟،،،
در ارتباط با نوع تاثیر اخراج جان بولتون برای ایران فعلا نباید قضاوت کنیم چون باید ببینیم تصمیمات جدید هیات حاکمه آمریکا مخصوصا شخص ترامپ و وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد ایران بعد از این اتفاق چه خواهند بود آنگاه بهتر می شود قضاوت کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل