بازدید 3740

مهلت ۱۱ماهه بسکتبال برای بازسازی و ترمیم تا المپیک

برای اعتلا و پیشرفت این رشته رو به افول، این سهمیه از نان شب هم برای بسکتبال ایران واجب بود. حضور در المپیک برای هر رشته‌ای افتخار است و نباید به سادگی از این فرصت به دست آمده بگذریم. المپیک آوردگاه بزرگی است که باید برای حضور در آن برنامه ریزی خوبی داشت.
کد خبر: ۹۲۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 11 September 2019

بسکتبال ایران که به عنوان دومین تیم سهمیه المپیک را کسب کرده فرصت طلایی ۱۱ ماهه برای حضور موفق در این رقابت‌ها پیش رو دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، سال ۲۰۰۸ بود که بسکتبال ایران توانست پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار با قهرمانی در آسیا جواز حضور در بازی‌های المپیک تابستانی را دریافت کند، اما از آن به بعد در دو دوره دیگر هر بار تا مرز صعود رفت، اما دستش از کسب سهمیه کوتاه ماند تا اینکه امسال این اتفاق طور دیگری رقم خورد.

جام جهانی ۲۰۱۹ آوردگاهی بود که باید برای رسیدن به المپیک در آن موفق ظاهر می‌شدیم. رقابت اصلی برای کسب این سهمیه با چین بود؛ رقیب دیرینه‌ای که در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی را در این رشته داشته و سال قبل نیز طلای بازی‌های آسیایی با اشتباهات ما را از گردن شاگردان مهران شاهین‌طبع درآورد.

پس از باخت به پورتوریکو و تونس در دو بازی اول امید‌ها بسیار کم شده بود و سهمیه از دست رفته دیده می‌شد، اما به قول حامد حدادی سنتر بلند بالای کشورمان خدا یک شانس دیگر به بسکتبال ایران داد. هیچ تیمی از آسیا نتوانست راهی دور دوم شود تا جدال برای کسب سهمیه در جدول بازنده‌ها حساس شود. با برتری مقابل آنگولا امیدمان بیشتر شد، اما تفاضل گل به وجود آمده با چین یک مقدار کار را سخت‌تر می‌کرد، ۱۶ امتیاز اختلاف وجود داشت و در صورت جبران این اختلاف، چین هم باید مقابل نیجریه شکست می‌خورد.

یکشنبه ۱۷ شهریور روز سرنوشت سازی برای بسکتبال ایران بود. خوشبختانه فیلیپین حریفی نبود که بخواهد ما را اذیت کند و از سوی دیگر چینی‌ها به یکی از تیم‌های خوب آفریقا خورده بودند که آن‌ها هم برای کسب سهمیه می‌جنگیدند. خوشبختانه با وجود تمام استرس‌هایی که وجود داشت، نیجریه‌ای نتیجه‌ای که لازم بود را گرفت و این بار هم ما کارمان را به خوبی انجام دادیم و با ایجاد اختلاف زیاد به آن چیزی که مدنظرمان بود رسیدیم؛ سهمیه ملی المپیک.

برای اعتلا و پیشرفت این رشته رو به افول، این سهمیه از نان شب هم برای بسکتبال ایران واجب بود. حضور در المپیک برای هر رشته‌ای افتخار است و نباید به سادگی از این فرصت به دست آمده بگذریم. المپیک آوردگاه بزرگی است که باید برای حضور در آن برنامه ریزی خوبی داشت.

اگر از امروز بخواهیم محاسبه کنیم، ۱۱ ماه فرصت آماده سازی داریم. البته ۱۱ ماهی که به سرعت می‌گذرد و نیاید در باد آن خوابید. فدراسیون بسکتبال وظیفه سنگینی در این ۱۱ ماه باقی مانده تا المپیک دارد و کشتن زمان آسیب جدی به تیم ملی خواهد زد. برگزاری لیگ پویا نخستین آزمون فدراسیون در این راه است و اردو‌های آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی در مرحله بعد قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل