بازدید 3102

قیمت واقعی ارز متاثر از نیازها و وضعیت تولید است

کد خبر: ۹۲۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳ 10 September 2019

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره علل ثبات نسبی در بازار ارز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی درباره ثبات در بازار ارز، گفت: ۸۰ درصد شرایط موجود نتیجه مدیریت بانک مرکزی است. در واقع بانک مرکزی توانسته بازار عرضه و تقاضا را به خوبی کنترل کند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی تقاضا در بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی بیشتر کارت خوان های سیار انتقال یافته به خارج از کشور را مسدود کرد و در تلاش است تعداد این پوزها را به صفر برساند، از سوی دیگر نقل و انتقال پول توسط کارت خوان های سیار داخلی نیز محدود شده است.

کنترل واردات بدون انتقال ارز یکی از راهکارهای ثبات بازار ارز

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نقل و انتقال پول توسط چک‌های پشت نویسی شده را ساماندهی کرد، افزود: کنترل واردات بدون انتقال ارز یکی دیگر از راهکارهای بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رییس بانک مرکزی نسبت به وضعیت بازار ارز بسیار حساس است و اگر مسئله‌ای ایجاد شود سریعا در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و توئیتر پاسخ داده و عکس العمل نشان می‌دهد، اضافه کرد: بانک مرکزی بدون صرف هزینه و با کمک صرافی‌ها بدون ترزیق پول، بازار ارز را سامان می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: علیرغم اینکه در هفته‌های اخیر اتفاقات سیاسی بسیاری رخ داد، اما با تلاش بانک مرکزی ثبات بازار ارز ماندگار بود، امیدواریم سایر بخش ها نیز همین حساسیت را داشته باشند.

قیمت واقعی ارز متاثر از نیازها و وضعیت تولید است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره قیمت واقعی ارز، تصریح کرد: قیمت واقعی ارز به مجموع نیازها و وضعیت تولید بستگی دارد به این معنا که قیمت واقعی ارز در بازار آزاد و بازار مدیریت شده با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر بیشتر ارز کشور باید صرف واردات کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه کارخانجات و ... شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان