بازدید 4366

محکومیت مجدد رهبر اخوان‌المسلمین مصر

از جمله افراد سرشناس اخوانی که به همراه محمد بدیع به حبس ابد محکوم شده‌اند «رشاد بیومی»، «سعد الکتاتنی»، «عصام العریان» و «محمد البلتاجی» هستند. دادگاه جنایی قاهره همچنین هشت نفر را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. نه متهم دیگر نیز حکم برائت گرفتند.
کد خبر: ۹۲۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 07 September 2019
دادگاه جنایی قاهره «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر را به همراه ده نفر دیگر برای چندمین بار به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش فارس، دادگاه جنایی قاهره ظهر امروز (شنبه) برای چندمین بار «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر را به همراه ۱۰ نفر دیگر به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش المصری الیوم، از جمله افراد سرشناس اخوانی که به همراه محمد بدیع به حبس ابد محکوم شده‌اند «رشاد بیومی»، «سعد الکتاتنی»، «عصام العریان» و «محمد البلتاجی» هستند. دادگاه جنایی قاهره همچنین هشت نفر را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. نه متهم دیگر نیز حکم برائت گرفتند.

حکم حبس ابد «محمد البلتاجی» نماینده سابق پارلمان مصر نیز در شرایطی صادر شده است که خانواده او روز گذشته (جمعه) خواستار آزادی موقت او برای حضور در مراسم خاکسپاری مادرش شدند. هرچند مقامات مصر پاسخی به این خواسته ندادند.

این حکم در ارتباط با پرونده «یورش به زندان‌ها» صادر شده است. رهبران اخوان‌المسلمین از جمله «محمد بدیع» و «محمد مرسی رئیس‌جمهور فقید مصر متهم هستند که اجازه داده‌اند حزب‌الله لبنان و جنبش حماس از طریق تونل وارد مرز‌های استان الشرقیه مصر شده و برخی زندانیان را از این کشور فراری دهند.

این برای اولین بار نیست که «محمد بدیع» و رهبران اخوان‌المسلمین به حبس ابد محکوم می‌شوند. دادگاه جنایی مصر تا کنون چندین بار در پرونده‌های مختلف آن‌ها را به حبس ابد محکوم کرده است. در ۱۴ آذر سال ۹۷ نیز «محمد بدیع» در ارتباط با پرونده «حوادث دفتر ارشاد» به حبس ابد محکوم شد. سال ۹۶ نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده است.

پرونده «محمد مرسی» مختومه اعلام شد.

اما در خصوص «محمد مرسی» رئیس‌جمهور فقید مصر که از متهمان اصلی این پرونده محسوب می‌شد نیز قاضی دادگاه اعلام کرد که پرونده او مختومه است. او با گناهکار خواندن مرسی گفت که او در آن دنیا باید پاسخگوی اعمالش باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی