بازدید 7314

مقام آمریکایی خواستار تحریم شهردار تهران شد

کد خبر: ۹۲۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 06 September 2019
یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه خواستار تحریم شهردار تهران شد که قرار است به همراه چند تن از مدیران به اروپا سفر کند.

به گزارش «تابناک» به نقل ازفارس، «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان که دخالت‌هایش در امور داخلی آلمان بار‌ها جنجالی شده خواستار تحریم شهردار تهران شده که قرار است با شهردار برلین دیدار کند.

منابع خبری پیش از این گزارش داده‌اند «پیروز حناچی»، شهردار تهران به همراه هیأتی متشکل از یک نفر از اعضای شورای شهر تهران و چند تن از مدیران تخصصی شهرداری دوشنبه هفته جاری راهی اتریش شد.

طبق گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای حناچی امروز با «مایکل لودویگ» شهردار، «ارنست وولر» رئیس شورای شهر و «اولی سیما» نماینده شورای شهر وین در حوزه محیط زیست و خدمات عمومی دیدار و گفت: وگو کرد.

مطابق این گزارش شهردار تهران قرار است تا ساعاتی دیگر راهی آلمان شود تا با همتای برلینی خود دیدار کند.

ریچارد گرنل در مصاحبه با رسانه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گفت: «یک مقام ارشد شهر برلین به من گفت که وزارت خارجه از شهر برلین خواسته از شهردار تهران میزبانی کند- مطمئن نیستم استقبال از این فرد پیشنهاد چه کسی است، ولی این شهردار وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در فهرست تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا باشد نه در فهرست VIP برلین.»

دخالت‌های این مقام آمریکایی، که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است، در امور داخلی آلمان چندین بار جنجال‌آفرین شده است. او بعد از خروج آمریکا از برجام با لحنی آمرانه از شرکت‌های آلمانی خواسته بود تجارت با ایران را متوقف کنند که با واکنش تند مقام‌های آلمانی مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار