بازدید 14119
عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

دزدان شرایط را برای دزدی مناسب می‌بینند/ مبارزه‌ای که قوه قضاییه شروع کرده، مبارزه با معلول‌هاست

این روز‌ها دادگاه‌ها صحنه محاکمه بسیاری از متهمان به فساد اقتصادی کشور شده است؛ متهمانی که با رانت و ارتباطات ویژه‌، توانسته اند ثروت‌های بادآورده بسیاری را از آن خود کنند؛ از سلطان قیر، سکه و ارز گرفته تا سلطان گوشت همه در پای محاکمه هستند.
کد خبر: ۹۲۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 05 September 2019

دزدان شرایط را برای دزدی مناسب می‌بینند/ مبارزه‌ای که قوه قضاییه شروع کرده، مبارزه با معلول‌هاستاین روز‌ها دادگاه‌ها صحنه و میدان محاکمه بسیاری از متهمان به فساد اقتصادی در کشور شده است؛ متهمانی که توانسته اند با رانت و ارتباطات ویژه، ثروت‌های بادآورده بسیاری را از آن خود کنند؛ از سلطان قیر، سکه و ارز گرفته تا سلطان گوشت همه در پای محاکمه هستند.

به گزارش «تابناک»؛ اما نکته در این میان اینکه با وجود آغاز مبارزه با مفسدان، هنوز نمودی در جامعه نمی بینیم و اثری از این مبارزات در سفره‌های مردم به چشم نمی آید و هنوز عده بسیاری ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های ضروری را از دولت می‌گیرند، ولی کالایی با این قیمت در هیچ بازاری یافت نمی‌شود!

همچنین با اینکه مدیران خودرویی کشور به اتهام اخلال در بازار خودرو بازداشت هستند، هیچ خودروسازی حاضر نیست قیمت‌ها را به چند ماه قبل بازگرداند و همچنان اگر خودرویی تولید می شود، با همان قیمت چند برابر به دست مصرف کننده می‌رسد؛ اخلالگران بازار گوشت محاکمه می‌شوند، ولی قیمت گوشت باز هم افزایش می یابد و به ۱۳۰ هزار تومان می‌رسد؛ اینها حلقه های مفقوده‌ای است که مشخص نیست سر آن به کجا بند شده؟!

برخی نمایندگان مجلس از بچه سلطان سخن به میان می آورند و بر این باورند که سلاطین بازار‌ در امنیت کامل زندگی می‌کنند و بچه سلطان‌ها را به دام انداخته اند؛ اما عده‌ای دیگر می گویند، فساد سیستمی شده و باید سیستم آن را خشکاند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: همه اقداماتی که قوه قضاییه در دستگیری مفسدان اقتصادی انجام داده است، کار درستی بوده و باید تا وقتی کامل به ریشه کن شدن فساد در کشور منجر شود، ادامه داشته باشد.

وی گفت: همه این اقدامات درست؛ اما ما باید زمینه‌های فساد و انحراف را در کشور از بین ببریم. زمانی که ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به یک عده خاص اختصاص می‌دهیم، از این اتفاقات رخ خواهد داد، ولی اگر ما نظارت را درست انجام دهیم، کسی نمی‌تواند کالای با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قیمت ارز ۱۲۰۰۰ تومانی به فروش برساند و بخشی از آن را اصلا نیاورد.

وی همچنین یادآور شد: تفاوت نرخ، سقف، امضای طلایی، نوبت و بسیاری از این قبیل اقدامات، باعث ایجاد فساد در کشور می‌شود و باید از ایجاد این موارد جلوگیری کنیم. باید همه چیز سیستمی شود تا این موارد تکرار نشود، چون در غیر این صورت، باز هم شاهد فساد در کشور خواهیم بود.

این نماینده گفت: دزدی یک دزد، به دلیل وجود زمینه مناسبی است که برایش ایجاد کرده ایم. اگر زمینه فراهم و مناسب نباشد، هرگز این کار را نمی‌کند. کسی که کالا وارد می‌کند و گران می‌فروشد، یا ارز را می‌گیرد و کالا وارد نمی‌کند به دلیل وجود شرایطی است که برایش فراهم کرده ایم. چرا ما می‌گوییم در خانه را باز نگذارید تا همسایه دزد نشود؟ یا از ضرب‌المثل‌های این چنینی اسفاده می‌کنیم، چون هنگامی که در باز باشد، هر کسی می‌تواند در آن سرک بکشد و افراد سودجو، از خدایشان است که در بازی ببینند و آن را غارت کنند؛ بنابراین باید سیستم‌ها را درست کرده و ارتباط مردم را با ادارات سیستمی‌تر کنیم. باید کاری کنیم که کسی از روش دستی استفاده نکند. در این صورت فساد کنار خواهد رفت و این گونه ما با علت‌ها مبارزه می کنیم.

بهمنی در پایان افزود: مبارزه‌ای که امروز قوه قضاییه شروع کرده، مبارزه با معلول هاست، حال آنکه باید علت‌ها را از بین ببریم. نمی‌شود شیر باز باشد و ما کاسه کاسه آب از حوض بیرون بریزیم؛ تا زمانی که شیر باز است، هر چقدر آب بردارید، باز هم حوض شما پر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
هم باید با مفسد و هم با مفسد پروران و هم با زمینه های بروز فساد و هم با کارشکنان تصویب قوانین درست و هم با رانت خواران و رانت دهندگان و هو با "مسئولینی که تصمیمات نادرست و بسیار تاثیر گذار گرفته اند مانند قیمت گذاری خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار" در هر پست و مقامی مبارزه قاطع شود و محاکمه و مجازات انجام شود حتی اگر شخص بسیار مهمی باشد ...
این دسته گل شما مجلسیان است!
باسلام خدمت ریاست محترم قوه قضاییه - بنده از شما تقاضامندم با همین فرمون جلو برید.
اگر این مدل مبارزه نتیجه ای داشت
الان باید کشور ما گلستان بود
ریشه اصلی مشکلات ناشی از ناکارآمدی برخی مسئولان است
و انتخاباتی که شورای نگهبان تدارک میبیند
اصلا قادر به بالا امدن نمایندگان و دولت دلسوز و کاربلد و منتخب واقعی و مورد اطمینان مردم نمی باشد
متاسفانه سخت گیری و مجازات های سنگین فقط نصیب معترضین و خبرنگاران و کارشناسان و منتقدین دلسوز نظام شده است
و اختلاس گران در حال ارسال پول به حسابهای خارج از کشور خودشان هستند
و هیچ وحشت و نگرانی هم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
ریشه اصلی و فرعی و وسط و بالا پایین مشکلات مملکت عدم چرخش قدرته قدرت تو دست یه عده مونده سالها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
. موافقم بارها دیده ایم شورای نگهبان صلاحیت نمایندهای را تایید میکند که از هیچ آمده و به ثروت های کلان رسیده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
همان نمایندگانی که شما به خاطر حضور در لیست کذایی چشم بسته بهشون رای دادی
جناب آقای بهمنی داشتیم!!!!!!!!
قبلنا کجا بودید؟!!!!!
خوب قوه قضائیه به وظبفش میرسه کار قضاوت که فعلا سعی میکنه درست عمل کنه، چرا شماها دادو هوارتون بلند میشه!!!!! کار قانون و درست کردن قوانین و اجرای انها وظیفه دو قوه مقننه و مجریه است که همگی از دوستان شمایند. انشالله نوبت اونا هم میرسه.
شما بنوبه خودت چکار کردی؟! گرچه از مطلب نوشتندتون مشخصه!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
احسنت ، خوب نیت بهمنی رو متوجه شدی
شما کاری نداشته باشید بذارین هر چند وقت یکبار فرآورده های لبنی را گران کنند این نان وماست وپنیر راهم ازسفره ها جمع کنید امروز دیدم شیر پاکتی که ارزانترین شیر برای قشر ضعیف است را برای چندمین بار 400 تومن گرون کرده اند شیری که چند سال قبل 80 تومن میخریدیم به چند هزارتومن رسیده هنوزم کوتاه نمیان. همین شرکت‌های تولیدکننده فرآورده های لبنی رادنبال کنین ببینین به کجا رسیده اند به تاجران چای و برنج و دهها فرآورده دیگه. خوب اگه ضرر می کنند چرا روزبه روز تجارتشون را توسعه میدن؟ یه سری به کاخهاشون بزنین.
بیچاره این مردم. خداکمکشون کند مسئولین که فقط شعار میدن.
عزمشونو جزم کردن کارای اقای رئیسی رو کم ارزش نشون بدن،باز ایشون داره وظیفشو انجام میده بدون اینکه نگاهش به کسی باشه بهتر از دولت تدبیر و امیده که هشت ساله نگاهش به دهن ترامپ و اوباماست. هشت سالشم داره تموم میشه اما دریغ از یه جو خدمت.
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
دقیقا همینه که میگید ..موافقم
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اگر دولت و مجلس به وظایف خود خوب عمل می کردند این همه اقتصاد متلاطم نبود
این صحبتها که مبارزه قوه قضائیه با فساد مبارزه با معلولهاست برای سست کردن این قوه با حضور آقای رئیسی در مبارزه با فساد است. این قبیل صحبتها آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت مقاصد مفسدان برای تضعیف و از بین بردن این حرکت است.
یکی نیست بگه شما نماینده محترم چه کار میکنین؟ خب بفرما برو علتها را کشف کن و برطرف کن. فقط حرف.
برخورد با معلولها کار قوه قضایه هست که داره انجام میده ولی برخورد با علتها کار مجلس با قانوگذاری درست هست که متاسفانه کاری انجام نداده که هیچ خبرهای که میرسه انگار خود نماینده ها هم کم از این شرایط سوءاستفاده نکردن
با حرف که نمیشه
باید عمل کرد
اینو من نوعی هم میدونم که باید با فساد از راه پیشگیری باید عمل کرد
این حرفها القا میکند که مبارزه با معلول فایده ای ندارد و نباید انجام شود. ولی این درست نیست. قوه قضاییه دارد به وظیفه اش عمل میکند و باید عمل بکند. اتفاقا از بین بردن زمینه فساد، با قوانین محکم و صحیح انجام میشود که باید امثال همین برادر بزرگوار در مجلس انجام دهند و ربطی به قوه قضاییه ندارد. قوه قضاییه با آمدن آقای رئیسی بسیار قاطعانه وارد شده و برخورد میکند. دستش هم درد نکنه
ما رو باش که چی فکر میکردیم و چی شد . مرحوم دکتر شریعتی که امروز نمیدنم دعایش کنم یا نه میگفت کسی که نیت دزدی کنه در اصل دزدی کرده و تمام شد و این تفکر با تفکر برخی بسیار متفاوت است . البته کسی منکر سیستمی کردن نیست و این روش در دنیای امروز واقعیتی است که انجام شده و باید بشود .
سلاطین سکه، ارز، گوشت، شکر، قیر و غیره در کشور زیاد هستند. سوال اینجاست چرا باعثان و بانیان اینها را اعدام نمی کنند؟ آفتابه دزد اعدام می شود ولی شترمرغ دزد با خیال راحت به جنایاتش ادامه می دهد. بنده حقیر که کلاً از مسئولین ناامید می باشم و معتقدم خود ما مردم باید به صحنه بیاییم و اقدام عاجل انجام دهیم.
نه در متن خبر و نه در کامنتها کسی به اصل مطلب اشاره نکرد. مشکل اصلی گرانیها و بدبختی های مرتبط با آن و البته بسیاری از فسادها، پول بدون پشتوانه است.
از معلول به علت هم میشه رسید.... دلواپسان نگران نباشند!!!
از معلول به علت هم میشه رسید.... دلواپسان نگران نباشند!!!
مبارزه با معلول هاست؟خوب شما در مجلس وظیفه تان‌چیست؟
اقای بهمنی شما که قبل از نمایندگی رییس بانک مرکزی بودید حالا که تو مجلسید علت را پیدا کنید و جلوی فساد را بگیرید
نمونه اش تقسیم اراضی منابع طبیعی دشت مغانه کسی نیست با این اختلاسگران مقابله کند و به جزای اعمالشان برساند
میدانید علتش چیست و در کجاست علتش اینست که به ظاهر افراد توجه میشود نه باطن
باید به آقای بهمنی گفت که راستی تا الان که جناب آقای رئیسی برای مبارزه با فساد اقدامی نکرده بود شما کجا بودید ؟ م
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار