بازدید 4429

اعتبار ویژه‌ای در بودجه سالانه برای تامین تخت بیمارستانی لحاظ شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه تامین هزینه تخت بیمارستانی با توجه به شرایط فعلی دشوار است و بخش خصوصی باید کمک کند، گفت: می‌طلبد کمیسیون تلفیق اعتبار ویژه‌ای را برای تامین تخت بیمارستانی در بودجه سالانه پیش‌بینی کند.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 05 September 2019

اکبر ترکی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کمبود تخت بیمارستانی در کشور، گفت: بخشی از این کمبودها را باید بخش دولتی یعنی حاکمیت و وزارت بهداشت رفع کنند البته در برخی مناطق اشغال تخت کمتر و در برخی مناطق به نسبت وضعیت بهتری داریم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی نیز کمبود تخت وجود دارد و به دلیل هزینه بالای نگهداری بیمارستان و راه‌اندازی تخت بیمارستانی، خیرین و مردم رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارند.

بیشتر بخوانید:

1.8 تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر

وی ادامه داد: به عنوان مثال در استان اصفهان در حالی که مردم بضاعت مالی و وضعیت اقتصادی مناسبی نسبت به برخی استان‌ها دارند اما با کمبود تخت بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی مواجه هستیم که باید در این رابطه چاره‌اندیشی و بخش خصوصی را تشویق کرد تا نسبت به ساخت بیمارستان و راه‌اندازی تخت بیمارستانی اقدام کند.

تامین تجهیزات و دارو با تغییر نرخ دلار سخت شده است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم یادآور شد: به دلیل وضعیت موجود و مشکلات اقتصادی و هزینه‌های گزاف نگهداری بیمارستان‌ها روز به روز ادامه فعالیت بیمارستان‌ها سخت‌تر می‌شود و به عبارتی تامین تجهیزات و دارو با تغییر نرخ دلار و تحریم‌ها دشوار شده است.

ترکی تصریح کرد: قیمت برخی تجهیزات پزشکی تصویربرداری و آزمایشگاهی را اگر بخواهیم با گذشته مقایسه کنیم بسیار سرسام آور است بنابراین تامین هزینه تخت بیمارستانی با توجه به شرایط فعلی دشوار است و نیازمند ورود جدی بخش خصوصی هستیم.

عدالت در توزیع تخت بیمارستانی رعایت نشده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: البته باید مشوق‌هایی را برای بخش خصوصی نیز در نظر گرفت؛ کمیسیون تلفیق و مجلس می‌توانند اعتبار ویژه‌ای را برای تامین تخت بیمارستانی در بودجه سالانه پیش بینی کنند از سویی باید عدالت در پراکندگی بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی نیز رعایت شود زیرا در برخی موارد عدالت در توزیع تخت بیمارستانی رعایت نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس