بازدید 18790

اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان اجرایی شد

کد خبر: ۹۲۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 05 September 2019

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ستادکل نیروهای مسلح منع اجبار سربازان برای تراشیدن موی سر را به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده و هم اکنون این ابلاغیه در استان های سراسر کشور عملیاتی شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری روز شنبه افزود: نتراشیدن موی سر در دوران سربازی از مباحث انضباطی است که از سوی ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ شده است. ابلاغ های ستادکل نیروهای مسلح به همه پادگان و یگان ها اعلام می شود و آنها این ابلاغیه ها را اجرایی می کنند.

وی افزود: با ابلاغ اجباری نبودن تراشیدن موی سر سربازان، هم اکنون این ابلاغیه در استان های کشور اجرایی شده است و بر این اساس سربازان اجباری در تراشیدن موی سر خود ندارند.

چندی پیش سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: سربازی همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است ولی با توجه به بررسی های انجام شده و ارتقای بحث بهداشت فردی و امکانات مناسب یگان‌های نیروی مسلح و علاقه جوانان به منظور خوشایندسازی و افزایش جذابیت و نشاط خدمت سربازی بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تراشیدن موی سربازان با نمره ۴ از سربازی حذف شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده دیگر سربازان اجباری برای کچل کردن ندارند و از این پس اندازه موی سر کارکنان وظیفه برای دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزش شماره ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حین خدمت ۱۰ تا ۱۶ همچنین فوق دیپلم و بالاتر در مراکز آموزش ۱۶ و افسر و درجه دار در حین خدمت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
دیگه سربازی نیست خونه خاااالشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
راستش نمی دونم این دهه پنجاه و شصت چرا اینقدر بدشانس بودن. هر بلایی که قرار بود نازل بشه سر این دو دهه اومد. از سربازی، مدرسه، جنگ، کنکور، دانشگاه، پیش دانشگاهی، گرانی، تورم و ... وقتی ما می خواستیم بریم مهد کودک جنگ شروع شد و مهد کودک لغو شد. شروع مدرسه هم که با اوج درگیری و جنگ بود. دبیرستان هم که درگیر نظام جدید و قدیم شدیم و مانند موش آزمایشگاهی نفهمیدیم کی قراره دیپلم بگیریم و یا در نهایت دبیرستان چهار سال باشه یا سه سال. تا خواستیم وارد دانشگاه بشیم باید از هفت خوان رستم رد می شدیم. دانشگاه که تموم شد تازه اول بدبختی بود! سربازی ..... کله کچل و زورگویی های سرگروهبان!!!! بعد از اون هم بیکاری و بدبختی! یعنی ارزو می کردی که حداقل یا دو دهه زودتر به دنیا میومدی و یا دو دهه دیر تر. در هر صورت برای عزیزانی که قراره با موهای بلند سربازی کنند آرزوی موفقیت دارم.
نزدیک یک قرن از مرگ رضاخان موسس سربازی در ایران می گذرد اما همچنان این قانون عهد رضاخانی بدون هیچ اصلاح و تغییر همچون صدسال پیش در حال اجراست!!
اجباری اجباری ست چه با موی صفر و چه با گیس بلند
جالبه

سرباز با موی فشن
سربازی که حاضر نباشد موی سرش را بدهد کی و کجا حاضر خواهد بود جانش را برای کشورش بدهد؟ کچل کردن سرباز سمبل آمادگی او برای جانفشانی است و باید جدی گرفته بشود.
سلام
ابلاغیه و تصمیم اشتباهی بود. سربازی که از موی سرش نگذرد حتما از جانش هم نخواهد گذشت. سربازان باید بتوانند با سختیها مبارزه کنند. این یکی هم سوسول بازی شده. ببینید کدوم یک از مسئولین بچه هاشون میخوان سربازی برن گفتن این مصوبه را برداریم. میخواین دفعه بعد بگین هر کی بتونه در کارهای خونه به مادرش کمک کنه بعنوان سربازی ازش قبول میکنیم.
خود اجباری بود سربازی رو بردارید... کسی که به اجبار خدمت کنه هرگز تلاش نمی کنه تا کارش رو درست انجام بشه... سربازی باید یه شغل بشه با درآمد خوب تا علاقه مندان و افراد مناسب جذب بشن تا اگر نیاز بود توانایی دفاع داشته باشند نه افرادی که هرگز همچین توانایی ندارند
عجب عجب مشکل خیلی بزرگی بود در مملکت که به حمدالله حل شد
سخت گیری که نظام وظیفه در مورد سربازگیری و غیبت سربازان انجام میدهد همین سخت گیری انجام میشد این همه نخبه از ایران فرار نمیکردند
حیف شد - سرتراشیدن یکی از مشخصه های بارز سربازیه - چرا اینقدر کج فهم هستن بعضی ها از واقعیت
سربازی خودش کلا خلاف هست.
جالبه هرچی رتبه بالاتر میره می تونن موهاشون رو بلند تر کنن !!!
با سلام. عزیزان من همچنان کوتاه کردن مو اجباری است تنها با شماره 4 که از ته میزد حذف شده بسته به مدرک تحصیلی و درجه به ترتیب موها بلند میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر