بازدید 7961

قیمت ظروف یکبار مصرف ۵۰ درصد کاهش یافت

کد خبر: ۹۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 05 September 2019

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ایران از کاهش ۵۰ درصدی قیمت ظروف پلاستیکی در ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و علت آن را کاهش صادرات مواد اولیه پتروشیمی و کاهش نرخ دلار دانست.

به گزارش «تابناک»، مهدی صمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ابتدای امسال قیمت ظروف پلاستیکی حدود ۲۰ درصد افزایش داشت، گفت: از حدود چهار ماه پیش صادرات مواد اولیه پتروشیمی به خارج از کشور محدودتر شده و در نتیجه عرضه این محصولات در داخل کشور بیشتر شده که این فرآیند منجر به کاهش قیمت محصولات پلاستیکی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر کاهش قیمت مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی منجر به کاهش ۵۰ درصدی قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف ایران در ادامه دلیل دیگر کاهش قیمت ظروف یکبار مصرف در ماه محرم امسال را، کاهش نرخ دلار عنوان کرد.

صمدی با بیان اینکه تقاضا برای ظروف پلاستیکی در ماه محرم امسال همچون هر سال بوده و تغییری نکرده است، تصریح کرد: کاهش قیمت مواد اولیه از طرفی باعث کاهش خرید و فروش در بازار می‌شود، اما از طرف دیگر قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان کمتر می‌کند.

این در حالی است که هر ساله در ماه محرم و صفر که مراسم عزاداری در کشور برگزار می‌شود، تقاضای ظروف یکبار مصرف نیز در بازار افزایش می‌یابد و سال گذشته نیز، شاهد افزایش قیمت دو تا سه برابری و کاهش عرضه این محصولات در بازار بودیم که دبیر انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف دلیل آن را کاهش عرضه مواد اولیه عنوان کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
این خبرها شبیه معجزه هست. اونقدر خبر بد گرونی طی این دو سال شنیدم که هر خبر ارزونی رو باور نمیکنم.
کاهش یافت؟ مگه چیزی قیمتش کم میشه .همچی میره بالااااااااااااااااااااا خیلی هم بالا مثلا خونه 120درصد و دلار 3000میشه 19000هزار ووووووووووووووووووووووووو
چرا دروغ مي گوييد کمتر دروغ و فرافکني کنيد ظرف يم بار مصرف 270 توماني براي غذا طي دو هفته 400 تومان شده بعد مي گوييد ارزان شده آقايون با کدوم طرف شيپور. يا در جامعه نيستيد يا اينکه با رانت زندگي مي کنيد که ظروف را به شما قيمت پاييني ميدهند يا آمارت اشتباه است.
دروغ. دروغ. دیروز خریدیم 100 برابر
من هرسال نذری دارم و ظرف می خرم ، ظرف فوم تک نفره پارسال 95 تومان امسال 200 تومان کجا 50درصد کاهش داشته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
نذریتو خشک بده به یک خانواده نیازمند و دست از ریا بردار
ظروف يكبار مصرف در زندگي اهمييت دارند يا نان و گوشت و مايحتاج ضروري كه سر به فلك كشيده ، اين نشان دهنده انست كه اراده اي در كار است تا هر چه را صلاح بداند ارزان كند و هر چه را صلاح نداند گران كند ، به اين موضوع چه نامي بايد گذاشت ، چرا نام امام حسين عليه السلام و مراسم عزاداري سيد الشهدا را وجه المصالحه مصالح مي دانيد مگر اين مردم مظلوم اكثريت قريب به اتفاقشان شيعه ان امام همام نيستند ، كمي هم انصاف
ظروف یکبار مصرف قاتل محیط زیست هستند و باید جمع شوند کلا
اگر ريشه در عدم استقبال مردم از اين ظروف باشد كه خوبه.
اما اگر هدف فروش بيشتر اين ها باشد جاي تاسف دارد.
كاش ارزاق مورط نياز مردم ارزان ميشد
ظروف پلاستیکی ارزان است ، سرطان گران است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل