بازدید 80301
۳
گزارشی از مسابقه پرماجرای درگ در پیست آزادی

شکست در استانبول، هیجان در تهران

رضا فهیم دریفتر باتجربه ایران در ترکیه دچار بدشانسی شد و اتومبیلش در هنگام مسابقه دچار نقص فنی در سیستم کلاچ شد و امتیازی به دست نیاورد. شهاب پیشانیدار نیز در مسابقه استامبول ترکیه توانست امتیاز 177 را از داوران بگیرد و در نهایت به رتبه یازدهم دست پیدا کند که برای حضور در جمع 8 نفر نهایی کافی نبود.
کد خبر: ۹۲۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 04 September 2019

شهریور ماه یکی از بهترین ایام برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی است چون گرمای هوا تا حدی فروکش کرده و علاقمندان جوان اتومبیلرانی نیز فرصت مناسبی برای پیگیری علاقه خود دارند. در چند روز اخیر نیز دو رویداد در مسابقات اتومبیلرانی ایران رخ داد که نگاه ها را به خود جلب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، حضور دو راننده ایرانی به مسابقات «کار پارک دریفت» ردبول در ترکیه هیجان انگیز و جذاب بود اما دو نماینده ایران در این مسابقات نتوانستند نمایش خیره کننده ای داشته باشند.

رضا فهیم دریفتر باتجربه ایران در ترکیه دچار بدشانسی شد و اتومبیلش در هنگام مسابقه دچار نقص فنی در سیستم کلاچ شد و امتیازی به دست نیاورد. شهاب پیشانیدار نیز در مسابقه استامبول ترکیه توانست امتیاز 177 را از داوران بگیرد و در نهایت به رتبه یازدهم دست پیدا کند که برای حضور در جمع 8 نفر نهایی کافی نبود.

شکست در استامبول، هیجان در تهران
در تهران اما مسابقه شتاب یا درگ در پیست آزادی، شماری از تماشاگران علاقمند را به این مجموعه کشاند. از مدت ها قبل اعلام شده بود که مسابقه شهریور ماه در شهر ماکو برگزار خواهد شد اما ظاهرا اسپانسرها نتوانستند هزینه های مسابقه را فراهم کنند و به این ترتیب مسابقه در تهران برگزار شد. این مسابقه در پیست سرزمین ایرانیان نیز برگزار نشد و نهایتا مسیر 200 متری در پیست مجموعه ورزشی آزادی برای این مسابقه فراهم شد.

تایم های متفاوت
مسابقه در دو روز برگزار شد که روز اول به تایم گیری اختصاص داشت. در روز تایم گیری البته غیبت چهره هایی مثل سامان خنجری، ارسطو عامری و ابوالفضل مرادی محسوس بود اما راننده های دیگری مثل محمد جامعی زاده و برنارد عیوضی در مسابقه حضور داشتند که مدتی از آنها خبری نبود. در این مسابقه از هشت سیلندرهای کلاسیک که از جذابیت های همیشگی بودند نیز خبری نبود.

شکست در استامبول، هیجان در تهران
در روز تایم گیری با وجود آنکه طول مسیر 200 متر بود اما زمان های ثبت شده بیشتر در نزدیکی 10 ثانیه بود یعنی بهترین رکوردهای مسابقه 400 متر. در عین حال برخی از رانندگان هم می گفتند که در شتابگیری احتیاط می کنند و ناخودآگاه در 20 متر آخر مسیر گاز نمی دهند چون احساس می کردند که سیستم ترمز مناسبی ندارند. با این حال غرش ماشین های پرقدرت در پیت استاپ و خط استارت آنقدر هیجان انگیز بود که حواس همه را به خود جلب کند. در مرحله تایم گیری بیش از 90 خودرو شرکت کردند و بهترین ها برای انجام مسابقه برگزیده شدند.

 

مسابقه منظم و حاشیه عجیب
صبح روز جمعه راند دوم مسابقه درگ با نظم و ترتیب قابل توجهی برگزار شد و راننده ها در 8 کلاس با هم مسابقه دادند. مسابقه از کلاس های پایین تر اغاز شد و در نهایت با کلاس آزاد به اوج رسید. در این دوره نیز کلاس بانوان تشکیل شد که البته با حاشیه هایی همراه بود. کلاس بانوان با حضور 7 شرکت کننده که همگی خودرو 206 داشتند برگزار شد اما در پایان با اعتراض دو سه راننده همراه بود. جالب است که بانوانی از یزد، اصفهان و تهران در این مسابقه شرکت کردند.
در مسابقه کلاس 8 سیلندر هم البته یک مورد حاشیه ای پیش آمد جایی که در فینال این کلاس علی اکبر کمالی از خوزستان در هنگام مسابقه دستش از پنجره خودرو بیرون بود و این موضوع را مارشال مسابقه اعلام کرد. ناظر مسابقه نیز این مورد را تخلف دانست و علی اکبر کمالی با وجود تایم بهتر نسبت به حریف به رتبه دوم قناعت کرد.

شکست در استامبول، هیجان در تهران
در میانه مسابقه نیز یک اتفاق حاشیه ای دیگر رخ داد و آن نیز بروز تنش بین منصور رسولی مدیر حراست فدراسیون با رئیس کمیته درگ و ناظر مسابقه بود. ماجرا از وقتی شروع شد که دو مارشال انتهای خط ۲۰۰ متر که موقعیت مهم و کلیدی داشتند، از سوی حراست فدراسیون به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی با رئیس کمیته درگ اخراج شدند و این موضوع باعث بحث و جدل لفظی بین منصور رسولی به عنوان مدیر حراست فدراسیون با برخی عوامل خط استارت و پدرام بابایی ناظر رسمی مسابقه شد. در روز تایم گیری نیز مدیر حراست جلسه توجیهی را برگزار کرد در حالی که این کار فقط در حوزه وظایف رئیس کمیته است و نه مدیر حراست. بعد از به وجود آمدن درگیری لفظی در مسابقه نیز مدیر حراست سعی داشت ناظر مسابقه را از پیست بیرون کند که نتوانست، در حالی که اساسا انجام مسابقه بدون ناظر غیرقانونی است.
البته پدرام بابایی ناظر مسابقه از اظهار نظر درباره این اتفاق خودداری کرده و اعلام کرد که قرار است موضوع در جلسه‌ای در فدراسیون بررسی شود. با این حال این اتفاق حاشیه ای کم نظیر، برای لحظاتی روی مسابقه تاثیر گذاشت.
راند دوم مسابقات کشوری شتاب در کلاس هشت سیلندر و آزاد با تشویق تماشاگران همراه بود و البته حذف برخی از چهره های نامدار مثل برنارد عیوضی و فرزین رستگار که به دلیل نقص فنی مجبور به ترک مسابقه شدند.

شکست در استامبول، هیجان در تهران

در پایان مسابقه فهرست برندگان در کلاس های مختلف به این شرح اعلام شد:

*کلاس ۴و۶سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو
1- محمدرضا رضازاده
2- محمد نوذری
3- محمد جامعی زاده

* کلاس ۴و ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو
1- محمد آریایی مهر
2-امیر حسین زارعی
3-سیامک خلیل الهی

*کلاس 206 جی تی
1- محمدرضا رضازاده
2- محمد نوذری
3- نوید مزارعی

* کلاس ۴و۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب
1- شایان خسروی نژاد
2- مصطفی مسلمی زاده
3- علیرضا رضایی

* کلاس۴و۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب
1- امیر ضیایی
2- محمد سالار حسین زاده
3- محمد مزینانی

* کلاس ۸سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب
1- فرید توفیقی
2-علی اکبر کمالی
3-محمد جواد مزینانی

*کلاس اورال (آزاد)
1- شایان خسروی نژاد
2- علیرضا رضایی
3- امیر ضیایی

شکست در استامبول، هیجان در تهران

شکست در استامبول، هیجان در تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کلمه وقت و زمان را هم کردین به تایم
متاسفم براتون
من سئوالی که کلن برام پیش میاد اینه که حراست فدراسیون مگه میتونیه تو پیست باشه و همه جا دخالت دلشته باشه؟؟!! حراست وگرم تو پیست باشه نباید مداخله کنه تو امور اجرایی و برگزاری
مسابقه منظمی بود و قابل تقدیر، فقط اون چند دقیقه که حراست اومد وسط یکم بهم ریخت مسابقرو و گرنه عالی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل