بازدید 6197

بیمه روستاییان از اولویت‌های دولت است

کد خبر: ۹۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 04 September 2019

روز گذشته جلسه مشترکی بین محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، علی شیرکانی، سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان  و عشایر، اسدالله رازانی، رئیس هیئت مدیره و برخی دیگر از اعضای این صندوق به منظور گسترش‌ همکاری‌ها و خدمات صندوق برگزار شد. در این جلسه  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری قول‌های مساعدی درباره حمایت دولت از صندوق در جهت گسترش خدمات داد و ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه نیز در این مسیر همراه شده و سهم دولت از این بیمه در بودجه سال۹۹ دیده شود.

به گزارش «تابناک»، علی شیرکانی، سرپرست صندوق در این نشست مشترک با بیان اینکه  از ۶۱ هزار روستا و آبادی جمعیت مشمول صندوق در ۵۳ هزار روستا و آبادی حضور دارند، گفت: ما از نفوذ خوبی برخودار هستیم و شبکه‌ای شامل ۱۸۰۰ کارگزاری داریم که تقریبا در هر بخش‌داری دو کارگزار فعال صندوق وجود دارد.

وی ادامه داد: اما نیاز است که دولت بیش‌ازپیش از صندوق حمایت کند. برای مثال وام‌های اشتغال روستایی به دلیل اینکه پیوست بیمه‌ای ندارد، معمولا جزو آمار اشتغال به حساب نمی‌آید. اگر این وام‌ها مشروط به بیمه می‌شد، هم این افراد در‌آینده دارای بیمه تامین‌اجتماعی می‌شدند و ما خدمتی را در کنار آن وام برای افراد تامین می‌کنیم که پایداری آن اشتغال را هم بیشتر می‌کند.

شیرکانی حقوق‌های صندوق را بین  ۴۵۰ هزار تا ۱میلیون ۱۰۰ هزار تومان در ماه و هزینه بیمه ۲۵ هزار تا ۵۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: برخی از روستائیان به ما پیشنهاد می‌کنند که این هزینه را افزایش دهیم تا بتوانند در آینده از تامین مالی بیشتری برخودار شوند و این نشان می‌دهد که روستائیان ما از اهمیت بیمه آگاه هستند واز آن استقبال می‌کنند.

دولت نهایت همکاری و حمایت را از صندوق به عمل خواهد آورد

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه کار بیمه‌ای در روستاها امروز یکی از اولویت‌های دولت است، گفت: اگر بخواهیم در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و پوشش بیمه‌ای را گسترده‌تر کنیم راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد. یک راه ساده این‌است که بگوییم دولت هزینه را پرداخت کند. اما یک راه حل هم این است که همه فشار را بر دولت تحمیل نکنیم و مثلا بخشی را هم بر عهده کارفرماها قرار دهیم. یکی از کارهایی که در تامین اجتماعی انجام می‌شود این است که این اجبار را برای کارفرماها قرار داده  که هر نیرویی را که به کار گرفت، او را بیمه کند.

وی ادامه داد: دولت متعهدانه  صندوق را در مسیری که در پیش‌ گرفته ، یاری خواهد داد. ما باید از فرصتی که در این دولت ایجاد شده برای انجام این خدمت نهایت بهره‌ را ببریم.

امید با تاکید بر اینکه سال‌ها است که بیمه روستائیان دغدغه‌ مهمی در کشور بوده است، افزود: این دغدغه همواره برای ما وجود داشته است که برای بسیاری از روستائیان پس از بازنشستگی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ ما باید مسیری را ریل‌گذاری کنیم که این دغدغه مرتفع شود و دولت نیز نهایت همکاری و حمایت را در این زمینه از صندوق به عمل خواهد آورد. ما در این زمینه با سازمان برنامه نیز مذاکره خواهیم کرد و آنها را نیز همراه می‌کنیم تا تعهدات دولت در این زمینه را در بودجه سال۹۹ در نظر بگیرند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار