بازدید 3050

پزوی آرژانتین افت کرد

کد خبر: ۹۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 03 September 2019

پس از اینکه آرژانتین قوانین کنترل سرمایه جدیدی را برای جلوگیری از افت ارزش پول خود به کار گرفت، قیمت اوراق قرضه افت کرد و قیمت پزو در بازار رسمی و بازار سیاه سقوط کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پس از اینکه آرژانتین قوانین کنترل سرمایه جدیدی را برای جلوگیری از افت ارزش پول خود به کار گرفت، قیمت اوراق قرضه افت کرد و قیمت پزو در بازار رسمی و بازار سیاه سقوط کرد.

رئیس‌جمهور مائوریسیو ماکری، که طرفدار آزادی بازارهاست و پس از روی کار آمدن خود در سال ۲۰۱۵، قوانین کنترل‌کننده بازار را کنار گذاشت، با اقدام روز یکشنبه خود، گردشی بزرگ از مواضع خود انجام داده است. ماکری تحت فشار سقوط ارزش پزو و قیمت اوراق قرضه، مجبور شد برنامه پرداخت ۱۰۰ میلیارد از بدهی‌های دولت را به تعویق بیاندازد و قوانینی برای کنترل بازارهای ارز وضع کند که خرید دلار را محدود می‌نماید.

هرچند پس از اعلام وضع این قوانین نرخ پزو در بازار رسمی ۰.۸۸ درصد بالا رفت، اما نرخ آن در بازار آزاد با ۰.۷۹ درصد افت مواجه شد. ایننشان می‌دهد اعتماد مردم به قیمت رسمی کاهش یافته است.

نرخ پزو تا به اینجای امسال بیش از یک سوم سقوط کرده است. این در حالی است که سال گذشته نیز ارزش پزو بیش از ۵۰ درصد پایین آمده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار