بازدید 5505

ظریف: اشتهاي آمريکا براي قانون‌شکني متوقف نمي‌شود

کد خبر: ۹۲۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷ 03 September 2019

وزير امور خارجه کشورمان: اگر یک کشور از روی عادت شروع به قانون شکنی کند آنگاه شاهد حاکمیت قانون نخواهیم بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما از شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با اين شبکه گفت اروپایی ها باید بدانند اشتهای آمریکا برای قانون شکنی با برجام متوقف نمی‎‎ شود.

ظریف افزود ما هیچ فردی را نصیحت نمی کنیم ما درباره واقعیت ها صحبت می کنیم. همه ما زمانی که به مدرسه ابتدایی و یا دبیرستان می رفتيم افرادی در کلاس بودند که ما را تهدید و ارعاب می کردند. اگر ما به آنها نگاه مي کرديم و کاری نمي کرديم، تهدیدهای آنها متوقف نمی شد. اين افراد تنها آنها را نگاه می کنند و آنها دانش آموز دیگری را کتک می زنند.

وی افزود اروپایی ها باید بدانند اشتهای آمریکا برای نقض قوانین بین المللی در هر جا و هر زمانی که به نفع آنها باشد با برجام متوقف نمی شود. ما شاهد اقدامات آنها در رابطه با پیمان سلاح های اتمی میانبرد، یونسکو، پیمان تغییرات آب و هوایی بوده ایم.

ظریف گفت: برای اینکه با شما روراست باشم باید بگویم این اقدامات آمریکا در پایان به نفع خود آمریکا هم نخواهد بود. اگر شما در درازمدت رفتاری غیرقانونی در صحنه بین المللی داشته باشید آنگاه شما قدرت پیش بینی خود را از دست می دهید. اگر یک کشور قدرت پیش بینی خود رااز دست بدهد آنگاه این موضوع به کشورهای دیگر هم سرایت می کند و آنگاه ما شاهد هرج و مرج خواهیم بود؛ بنابراین این موضوع به نفع هیچ کشوری نیست. اگر یک کشور از روی عادت شروع به قانون شکنی کند آنگاه شاهد حاکمیت قانون نخواهید بود.

گفتنی است مشروح اظهارات ظریف روز سه شنبه از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس