بازدید 9941
پیمانه اقتصادی؛

واعظی: از دلار زیر ۱۰ هزار تومان استقبال می‌کنیم/ مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود/ ماجرای ۵۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک/ رحمانی: تیم مستقر شده در ایران خودرو جوان و سالم است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد، کاهش نرخ بهره اشتباه بزرگی بود، دلار در ساعات پایانی عقب نشینی کرد، قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران، افزایش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا در ماه آگوست، نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام شد و تمدید مشوق‌ برقی‌ها در آلمان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 02 September 2019

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد، کاهش نرخ بهره اشتباه بزرگی بود، دلار در ساعات پایانی عقب نشینی کرد، قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران، افزایش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا در ماه آگوست، نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام شد و تمدید مشوق‌ برقی‌ها در آلمان را در بر دارد.

سبزپوشی بورس تهران در کانال ۲۸۶ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۱۹۷۵ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۷۶ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد، عدد ۷۸ هزار و ۱۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۳۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۲۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد را رقم زد و به سطح ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۴۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۵۷۴ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

واعظی: از دلار زیر ۱۰ هزار تومان استقبال می‌کنیم/ مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود/ ماجرای ۵۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک/ رحمانی: تیم مستقر شده در ایران خودرو جوان و سالم است

کاهش نرخ بهره اشتباه بزرگی بود

پیتر شف، استراتژیست ارشد «یورو پاسیفیک کپیتال» می‌گوید: اقتصاد آمریکا بدون تردید به سوی رکود پیش می‌رود و کاهش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در ماه گذشته اشتباهی بزرگ بود. به نقل از راشاتودی، این سرمایه‌گذار کهنه‌کار می‌گوید: آنها هرگز نباید در سال ۲۰۰۸ نرخ بهره را به صفر می‌رساندند و هفت سال نرخ بهره را در آن سطح نگاه می‌داشتند. نرخ بهره صفر و برنامه «تسهیلات کمی» باعث به وجود آمدن مشکلاتی در اقتصاد ما شده است، که نسل‌ها طول می‌کشد تا درست شوند. هرچند اگر دوباره فدرال‌رزرو نرخ بهره را به صفر بازگرداند ـ که به نظر می‌رسد چنین خواهد شد ـ هیچ وقت این آثار مخرب اصلاح نخواهند شد.

شف می‌گوید: ساختن یک اقتصاد پویا بر پایه نرخ بهره صفر غیرممکن است. تمام چیزی که از این کار به دست می‌آید، ایجاد حباب و سرمایه‌گذاری‌های نادرست است که به اقتصاد ضربه می‌زند. وابستگی به نرخ بهره پایین برای رشد اقتصادی، باعث می‌شود با بالا آوردن نرخ بهره به سوی رکود پیش برویم. او ادامه داد: یک اقتصاد پویا تنها بر پایه نرخ بهره تنظیم شده با بازار شکل می‌گیرد. شف که سقوط سهام در سال ۲۰۰۸ را پیش‌بینی کرده بود، می‌گوید: فدرال‌رزرو عامل رکود اقتصادی نیست اما آنها قادر نخواهند بود رکود را بیش از این به تأخیر بیندازند.

واعظی: از دلار زیر ۱۰ هزار تومان استقبال می‌کنیم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با حضور در شبکه اول سیما اظهار داشت: از امسال شاهد این هستیم که بین مردم فضا عوض شده و در بازار ارز و کالا دارای ثبات هستیم و شاخص ها بهبود یافته است. در قیاس پنج ماه اول سال ۹۸ نسبت به دوران مشابه سال ۹۷، وضع آرامتری از هر لحاظ داریم؛ البته این بدان معنا نیست که مشکلات ما حل شده است بلکه رشد قیمت کالاهای مورد نیاز متوقف و قیمت برخی کاهشی شده اما به قیمت اصلی برنگشته است. به گفته واعظی، شاهد این موضوع نیستیم قیمت ارز هر روز نوسان داشته باشد یا قیمت همه کالاها با ارز هماهنگ شود.

واعظی درباره قیمت ارز تصریح کرد: قیمت ارز باید از آنچه امروز هست پایین تر باشد؛ زمانی که دلار ۳۷۰۰ بود و با احتساب تورم نباید به قیمت امروز باشد پس بر اساس تحلیل اقتصادی قیمت ارز پایین تر از قیمت کنونی بازار است. وی ادامه داد: نمی خواهیم با دستور دولت قیمت ارز را مشخص کنیم. دلیل ثبات بازار ارز عرضه و تقاضا بود و سیاست درست بانک مرکزی در این بخش نتیجه داد و اجازه سوداگری داده نشد. مردم نباید ارز را به عنوان سرمایه نگهداری کنند. خوشحالیم ارز دچار ثبات شده و روند قیمت کنونی ارز، کاهشی است. رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به استقبال دولت از ارز زیر ۱۰ هزار تومان تأکید کرد: وقتی دو نرخ ارزی داریم رانت هست و هرجا رانت باشد فساد وجود دارد. قطعا ما منافع مردمی که کمتر برخوردار بودند و تأمین نیازمندی های آنان را مهم می دانیم و با رانت و فساد نیز مبارزه می کنیم.

دلار در ساعات پایانی عقب نشینی کرد

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی سطح کشور به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۱۲۴۵۰ تومان خریداری و بدون تغییر نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد؛ اما در بازار آزاد شاهد رشد قیمت دلار تا میانه‌های روز به رقم ۱۱۵۱۰ تومان و یورو به نرخ ۱۲۷۷۰ تومان بودیم، هرچند در ساعت پایانی، از نرخ‌های گفته شده اندکی عقب نشینی شد و دلار آزاد در محدوده ۱۱۴۳۰ تا ۱۱۴۶۰ تومان نوسان قیمت دارد.

قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان باید حداکثر ۸۰ هزار تومان و همچنین قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۹۰ هزار تومان باشد. سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت هر کیلو دام زنده سنگین ۳۲ هزار تومان و قیمت هر کیلو دام زنده سبک ۴۲ هزار تومان است، تصریح کرد: بنابراین با توجه به این قیمت‌ها باید هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان و شقه گوسفندی به ترتیب با قیمت حداکثر ۸۰ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

افزایش بیش از ۱۰۰ دلاری قیمت طلا در ماه آگوست

پس از بهبود اندک ارزش بازار اوراق قرضه و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا کاهش یافت اما به علت نگرانی در مورد رکود جهانی و بلاتکلیفی در مورد روابط تجاری آمریکا و چین که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امن سوق داد، چهارمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷.۲۵ دلار کاهش ۱۵۲۰.۳۸ دلار فروخته شد. سوکی کوپر، تحلیلگر فلزهای گران‌بهای بانک استاندارد چارتر گفت بازار در انتظار اخبار مربوط به جبهه تجاری است. کوپر افزود: در حال حاضر، طلا بر تأثیر شرایط بر رشد اقتصادی جهان و اینکه بانک‌های مرکزی به سیاست‌های انقباضی پولی ادامه خواهد یا نه، متمرکز شده است. تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و تشدید نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی سبب شد تا قیمت طلا در ماه آگوست بیش از ۱۰۰ دلار گران شود. در عین حال، به شدت انتظار می‌رود فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ماه آینده نرخ بهره را کاهش خواهند داد.

مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: به هر حال ما زمان ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی را با دو بار تمدید، به ۱۵ شهریور ماه موکول کردیم و این زمان دیگر تمدید نمی‌شود. پارسا یادآور شد: باید حافظه مالیاتی روی سرورهای شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت یا «پی اس پی» نصب شود تا اطلاعات مالی مطب بدون دخل و تصرف در سازمان امور مالیاتی ذخیره شود. وی تأکید کرد: مطابق با برنامه ریزی ها از مهرماه تمام دریافت‌هایی که پزشکان دارند باید از طریق دستگاه کارتخوان صورت گیرد.

نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام شد

مجری طرح گندم در مراسم گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت پیشنهادی خرید تضمینی گندم از سوی وزارت جهاد به شورای اقتصاد اعلام شده و به محض اینکه نهایی شد، اعلام می‌شود. وی با توجه به نزدیک بودن پایان شهریور زمان اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: امیدواریم دولت با اعلام بموقع قیمت خرید تضمینی گندم و تعیین نرخ مناسب از کشاورزان گندم کار حمایت کند. اسفندیاری‌پور گفت: ‌برای سال زراعی 99-98 هدف گذاری تولید 14 و نیم میلیون گندم انجام شده؛ این در حالی است که میزان مصرف داخلی بین 13 تا 13 و نیم میلیون تن است. وی گفت: تاکنون 7میلیون و 600 هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.

ماجرای ۵۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک

امیر خجسته، عضو هیأت تحقیق و تفحص از گمرکات در تشریح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت گمرکات خوزستان گفت: مسئولانی از سه وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت، اقتصاد و کشاورزی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند. بحث خوبی در مورد وضعیت گمرکات انجام شد. در مورد آینده ذرت‌های آلوده که در گمرکات وجود دارد و همچنین شکر آلوده که در گمرکات بحث‌های مفصلی انجام شد. نماینده مردم همدان در مجلس گفت: مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده وضعیت ذرت‌های آلوده تعیین تکلیف شود. عضو هیأت تحقیق و تفحص از گمرکات اظهار داشت: آقای رئیس جمهور دستور امحای ذرت‌های آلوده را داده اند اما دو روش در این خصوص وجود دارد؛ یا باید مرجوع و یا امحا شود.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از گمرکات گفت: بحث دیگر موضوع ۵ هزار و ۲۰۰ تن شکر آلوده و فاسد در یکی از گمرکات کشور بود که هیأتی از کمیسیون اصل نود از این گمرک بازدید کرده و در جریان وجود ۵ هزار و ۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک قرار گرفت. وی اظهار داشت: گمرکات رها شده هستندو کالاهایی که با پول بیت المال وارد شده است، آنقدر در گمرکات نگه داشته می‌شوند تا فاسد و آلوده شوند. وی گفت: شکرهای آلوده هشت سال در گمرکات مانده بودند. وزارت کشاورزی و صمت نباید اجازه رسوب کالاهای اساسی در گمرکات را بدهند. وی ادامه داد: طبق قانون، کالاهای اساسی دو ماه و کالاهای غیر اساسی چهار ماه بیشتر نباید در گمرکات بمانند.

تمدید مشوق‌ برقی‌ها در آلمان

دنیای اقتصاد: آلمان یکی از کشورهای پیشگام در ترغیب شهروندان برای استفاده هرچه بیشتر از خودروهای برقی و پاک محسوب می‌شود. در همین راستا، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به ‌تازگی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرده است که طرح تشویقی خریداری خودروهای برقی در این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید خواهد شد تا زمانی که تعداد خودروهای برقی فروخته شده در آلمان به یک میلیون دستگاه برسد. این به آن معناست که شهروندان و علاقه‌مندان به خریداری این خودروها تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی آخر ماه دسامبر فرصت خواهند داشت از طرح‌های تشویقی دولت این کشور بهره‌مند شوند. از آنجا که آلمان که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کشورهای اروپایی به ‌شمار می‌رود و میزبان شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز)، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و آئودی است، بازار خودروی بسیار ارزشمند و پراهمیتی در جهان دارد و بسیاری از خودروسازان موفقیت در بازار این کشور را به منزله موفقیت در کل اروپا تلقی می‌کنند.

رحمانی: تیم مستقر شده در ایران خودرو جوان و سالم است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره ثبت سفارش ذرت‌های آلوده، گفت: هنگامی که کالایی ثبت سفارش می‌شود، مسئولان از آلوده بودن یا نبودن آنها اطلاعی ندارند. وی افزود: پس از ثبت سفارش، سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی محصولات وارداتی را از نظر کیفیت کنترل می‌کنند، ممکن است این محصولات زمان زیادی دپو شده و در نتیجه آلوده یا فاسد شوند، این احتمالات را نمی‌توان روز اول تشخیص داد مهم این است که این فرآیند درست عمل کرده و به موقع از واردات کالاهای آلوده به کشور جلوگیری کرد. وزیر کابینه دوازدهم درباره بازار خودرو، گفت: تیم جدیدی که در ایران خودرو مستقر شده جوان و سالم است، امیدواریم تحول موردنظر مردم و دولت اجرایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
قیمت دلار به سبب وابسته بودن بسیاری از کالا ها و خدمات باید طبق یک فرمول مشخص هر ساله افزایش می یافت که این کار هم انجام شده بود و هر سال مقدار دلار افزایش را داشته است

به هیمن علت این قیمت دلار یک قیمت اشتباه و ساختگی است و با توجه به کنترل شرایط کشور و کنترل های نرخ دلار که در کشور پیاده شد باید به نرخ مشخص خود باید بگردد و از این وضعیت خارج شود.
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
الان اینو به شوخی نوشتی یا جدی ؟
کی قیمت دلار هر ساله افزایش میافت ؟
چهل ساله هی فنرشروجمع کردن و بعداز شش هفت سال رهاش کردن
علی
| Germany |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مشکل کشور ما اين است که عدد اعلامي تورم با عدد واقعي تفاوت دارد
به همين علت در برخي سال ها نرخ رشد ارزها و حقوق ها و .... متناسب با تورم سال پيش نمي رود
و به همين خاطر فاصله سال به سال بيشتر مي شود و اين باعث ضربه زدن به اقتصاد مي شود چه کساني که در کار واردات هستند چه آنهاي که صادر کننده است , توليد کننده و مصرف کننده

بايد مجلس قانوني تنظيم کند تا نرخ تورم از چند منبع مجزا استعلام شود و در نهايت نرخ تورم صحيح مشخص شود و مبناي کار قرار بگيرد
مردم نباید ارز را به عنوان سرمایه نگهداری کنند!!!!
هر کس کمی اقتصاد بداند از دلار زیر 10 هزار تومان استقبال نمیکند کشور کلی هزینه داده برای دلار بالای 10 هزار حالا دوباره بیاد زیر 10 هزار البته اگر اقتصاد رشد مثبت داشت اشکالی نداشت ولی با تورم بالای 40 درصد کاهش قیمت دلار زیر 10 هزار یعنی سرکوب قیمت دلار وتکرار سناریوهای چند سال گذشته(شوک قیمتی بعد از مدتی- اینبار احتمالا در مرز 30 هزار تومان)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
قمیت دلار باید محاسباتی باشد نه هیجانی !
اگر یک کشور فردا یک ارز مرجع را 100 درصد افزایش دهد آن اقتصاد تا مدت ها دچار مشکل و بحران خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
آقای دلال !!قیمت واقعی دلارزیر 8000 تومان است بیخود رازی به زحمت نشو!!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
ایجاد تورم 1000 درصدی با بی ارزش کردن پول ملی شاهکاره از نظر تو که میگی بازم دلار رو ببرن بالاتر
هنوز مسئولین درحال انکار دست داشتن در قیمت دلار خیلی خنده داره
مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود
شما فکر میکنید مبالغ میلیونی اجرت دکتر(زیر میزی ) را من بیمار اجازه دارم از طریق کارت خوان ارائه کنم
برای درمان یک جراحی کوچک مبلغی که دکتر مربوطه میگیرد نه بطور چک است ونه توسط پوز فقط تراول
اقای مئول مالیات انها را چه میکنید
گرفتن حق ویزیت روزی 20 الی 30 بیمار اگر متخصص باشد نفری یکصد هزار تومن میشود دو ملیون پانصدهزار تومن در صورتی که همگی از طریق کارت خوان پرداخت کننددر ماه میشود 50 ملیون تومن در مقابل دو الی سه عمل جراحی برای اون طبیب ناچیز است و برایش قابل قبول است که از دستگاه پوز مالیالت بدهد نه از دستمزد های جداگانه
وقتی برای عمل بقول خودشان زینایی یک محل زخم 3 سانتی مبلغ 5 ملیون تومن درخواست میکنند (البته منهای هزینه بیمارستان ) ایا به این مبالغ مالیات تعلق میگیرد؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
متاسفانه انتظار مردم از پزشکان خیلی بیشتر از این ها بود ولی امروزه پزشکانی با عملکرد نادرست زیاد شده اند و توسط خود مردم می توانند به بخش بازرسی معرفی شوند
بعد از گزارش مردم به راحتی می توان به صحت آن پی برد و بعد برخورد کرد تا ریشه این پزشکان قطع شود
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مالیات بر درآمد هست نه بر مال دزدی، برای رشوه و مال دزدی اعلام جرم میشه و دادگاهی میکنن. لطفا مسایل رو قاطی هم نکنید اجازه بدید اداره مالیات کار خودش را بکنه و قوه قضاییه کار خودش را . هرچند اشکلاتی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
متخصصایی که ما میریم اگه دفترچه هم قبول نکنن ۴۷ هزارتومن آزادمیگیرن الان،۱۰۰ تومن رو از کجا آوردی..شما بیمارستان خصوصی عمل نکن تا زخم سه سانتیت ۵ میلیون نشه،من استخوان ساعدم تو تصادف شکست(دوبل ساعد)بیمارستان دولتی عمل کردم با دفترچه تامین اجتماعی ۶۰۰ تومن شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سلام خدمت این دوست عزیز در مورد دادن مالیات کاملا باحرف شما موافقم ولی دوست عزیز نمیشه فقط به پزشکا دستور دادن مالیات داد . برادر عزیزتا به حال برای اجاره یا خرید خانه تشریف بردید بنگاها املاک ، برای یک برگ کاغذ چقدر باید پول پرداخت کنید ؟ چرا فقط گیر دادید به پزشک .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اگه مالیت بقیه مشاغل تونستن بگیدن مال پزشکلرم میگیرن...فراموش نکنیم مالیت دادنی نیست گرفتنیه..اگه اداره مالیات توان گرفتن مالیات رو نداشته باشه نباید توقع داشته باشید پزشکا برن خودشون مالیات بدن،هیچ کس تو این مملکت این کارو نمیکنه..اوناییم که ژست شهروند نمونه میگیرن میگن ما مالیاتمونو میدمیم درواقع مالیات نمیدن مالیاتو ازشون میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
خوبه که حرف بیحساب کتاب مالیات نداره وگرنه ورشکسته میشدی تو....ویزیت یه متخصص الان ۴۷ هزار تومنه تازه آزادش..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
حرف شما کاملا درست هست مگر این پولها در حساب و یا هزینه خرید و .. نمیشود مالیات باید از گردش کل حساب و خرید و فروش ها باشد نه پوز
ناشناس
| France |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
چرا فقط پزشکان کارتخوان به سیستم مالیاتی وصل شود چرا فرق میگذارید بقیه اصناف هم باید به سیستم مالیاتی وصل شوند به پزشکان زور میگویند
آقای واعظی مردم و یا چه کسی باید دلار را زیر 10000 بیارد که شما استقبال کنید ؟
آیا این وظیفه دولت نیست ؟
آقایان دولت تابحال اینهمه جوانگرایی در این دولت شده نتیجه اش چی بوده برای ما که حالا تیم جوان ایران خودرو برای ما نتیجه ای داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! بخدا کار کردن و سالم بودن به پیر، میانسال و جوان بودن نیست. پیری داریم مثل پروفسور دکتر سمیعی یا کردستانی در ناسا و... ولی برعکس اینها جوانهایی که این روزها تو رسانه ها می شنویم در کشور همش فکر اختلاس و دزدی از بیت المال بودند.
جناب رحمانی فراموش نکنید اینکه جوان باشد یا مسن باشد ملاک برای کار درست کردن نیست باید متخصص کاری که میکند باشد جوان مثل رییس یکی از شبکه های سیما ... جوان هم داریم که مثلا برنده میشود در المپیاد ولی ان جوان ها برای ریاست بر کارخانه ها صلاحیت ندارند باید کاردان واقتصاد دان باشند که متاسفانه انتخابات وانتصابات بیشتر از روی رانت است وهیچ کس به تخصص لازم در اداره کردن کارخانجات اهمیتی نمیدهد چون ازاما باید برای منافع گروهی کار کند نه منافع عام وعلت ناکامی خودرو سازان این بود که اگر کسی کاربلد شد تصادفی سریع برکنار میشود ...
از یکطرف میگویید قیمت دلار با عرضه و تقاضا تعیین میشود از یکطرف میگویید زیر 10 هزار تومان استقبال میکنید پس معلوم میشود قیمت دلار با اراده خودتان تعیین میشود
به این سئوالات پاسخ دهيد.
شما دست اندرکاران امور بانک مرکزی، ارز و امور مالی چکار می کنید و چکار نمی کنید که که ارزش پول ملی (ریال ایران) طی چهل سال پیوسته سقوط می کند ؟
و در مقابل:
عربستان، قطر، عمان برای ریال شان چکار می کنند و چکار نمی کنند طی چهل سال ارزش آن تکان نمی خورد ؟
از این گذاشته اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان حتی کشورهایی همچون عراق و افغانستان که چهل سال در آنها جنگ و یا ناامنی است یا حتی کشورهایی که دستکم چهل سال است با دولت آمریکا رابطه دوستانه ندارند مثل چین، کره شمالی، روسیه، کوبا پول ملی شان وضعیت اسف انگیز همچون پول ملی ایران را ندارند ؟
...
اموال ملت مثل شکر را اینهمه سال در گمرک نگه میدارند تا فاسد شوند ایا مسول این سهل انگاری نباید شدیدا مجازات شود ؟
من پوز بانک شهر دارم ولی نصب نمی شود مشکل زیر ساختتان را حل بفرمایید بعد اولتیماتوم دهید
از جوانگرایی در همه سازمانها و دستگاهها استقبال میکنیم اما جوانانی که با رانت و پارتی انتصاب میشوند ادامه ی همان کهنسالان و مدیران قبلی هستند
تمامی حرفهای دولتمردان تبلیغاتی بیش نیست.فقط نمیدونم مردمو چی حساب میکنن.هیچ کالایی قیمتش کاهش نیافته اگه هم کم شده خیلی جزئی بوده و نامحسوس.حالا هی بیا بگو که دلار رو کاهش دادم،البته کاهش که چه عرض کنم سرکوب کردم،یه تورم دلار ۱۹ تومنی پارسال بوجود اومد، دلار اگه دوباره بالا بره که حتما میره یه تورم دیگه بوجود میاره و دوباره سرکوب و کاهش و هی نوسان قیمت و این چرخه همچنان ادامه دار خواهد بود.دولت بهتره دست از این بازی و نوسان سازی برداره و بداره قیمت دلار واقعی بشه این نوسانها واقعا داره کمر تولید رو میشکنه.
پزشکان عوض دستگاه پوز دارن دستگاه عابر بانک میارن نزدیک مطب یا داخل مطب. باید هوشیار بود عجب مخی هستند اینا دیگه.
سالم و جوان؟؟؟
دلار ارزان کنونی فعلا سودش واسعه اقایان و شرکتهای است که دلار ارزان گیرشان می اید و جنس گران به مردم می دهند و متاسفانه و صد متاسفانه گویا مسوولین دنبال همین گرانی هستند... زندگی مردم فلج شده است
با گرانی این اجناس دیگر کسی این حرف ها را باور نمی کنند جنس با دلار بالی 30هزار تومان به مردم بدهید و بعد از دلار زیر 10هزار سخن بگوید
الان شرکت خصوص با این دلار خرید و با دلار بالی 40 توامن به مردم فروش می کند و این نشان می دهد دولت دنبال سود رساندن به شرکتهای تحت حمایت خودش است . ..
منم از دلار ۵۰۰ تومانی استقبال میکنم.
خیلی خوب است.
دلار که ۵۰۰ تومان باشد پراید احتمالا میشود ۱۰۰ میلیون تومان چرا هم نداره!!!!
لب تاپ هم میشود ۳۰ میلیون چون دلار ۵۰۰ تومانه دیگه.

جای تاسف است که رییس بانک مرکزی نمی گوید دلار چند باید باشد ولی اقای واعظی خبر دارند.
دلار نیمایی ها که فروختید یه متوسط ۱۱۵۰۰ و حدود ۱۵ میلیارد دلار ادعا میکنید بوده ان وقت بازرگانان اجناسشان را زیر قیمت ثبت سفارش ان بفروشند؟؟؟
ثبت سفارش گروه ۴ را باز کنید
اگر دلار باید آ تومان باشد خوب بکنید و از فردا شرایط صرافی ها و بانکها را عادی کنید و به هرکس هر مقدار باید ارز آ تومانی بدهید بدهید نه اینکه نفری ۱۰۰۰ دلار به تک و توک بدهید و یا هنوز پول مربی تیم ملی فوتبال را نداده اید و ادعای خاص ایشان می کنند.
دلار ۵۰۰ تومان است.
سلام امید واریم تیم جوان و سالم مطالبات مردم از ایران خودرو را پرداخت کنند لازم به تذکر است اتومبیل خریداری شده در یک روز با دو قیمت متفاوت در این چند سال کی سابقه داشته که قیمت اتومبیل در یک روز متفاوت باشه .
ارز پتروشیمی ها وارد شد؟؟؟
بازارساز که بانک مرکزی باشد و قیمت ارز را اینگونه دستوری بیاورد پایین پتروشیمی ها دلارهاشون را بر میگردانند؟؟
بازارساز که دولت باشد یعنی شاهکار و خودش به بالاترین قیمت میفروشد مانند اردیبهشت ۹۸ و دستش که خالی میشود قیمت را وحشتناک پایین می اورد و دلارهای خودش را مجددا جمع می کند و این سیکل مدام تکرار .
من ده سال در مطب کارت خوان دارم برای ثبت کد 16 رقمی دازم دارد شرکت کارت خوان نمیتواند کد 16 رقمی بدهد
شما بکویید چه کنیم جو سازی و تبلیغ علیه پزشگان وایجاد فضای یاس .........................................
تمام کارهای دولتی سناریو برای عدم حذف ارز ۴۲۰۰ است
سایت شما مدام مضرات رانت ایجاد شده ارز ۴۲۰۰ را میگوید و اقایون دولتی با اعتماد به نفس بالا که گویی ذخایر ارزی مان ۱۰۰۰ میلیارد دلار است شاهانه نرخ گذاری روی ارز مملکت را میکنند.
به یکی از این دولتی ها بگویید ۱ تک دلاری کار کنید و درامد ارزی برای کشور جور کنید اگر بتوانند.
الان ایرانیان خارج از کشور دارند می ایند و املاکشان را که سه برابر شده میفروشند و ارز ان را انتقال میدهند خارج از کشور و بعدها در امارهای درست اگر ندیدید که امار خروج ارز سال ۹۸ بیشتر از سایر سالها بوده.
والا ما هم استقبال می کنیم
اگه کاری از دستمون برمیاد بگین انجام بدیم اقایون دولتی!!!!!!
دلار وسط روز خیلی جولان میده و شب یه مقداری عقب نشینی میکنه و شما اون عقب نشینی نا قابلش رو میبینین و تیتر میزنین.
توصیف وزیر از تیم مدیریتی ایران خودرو هم خواندنی است ......جوان و سالم ....
شهر یاران بود و خاک مهربانان ابن دیار ....مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد
گرانی وتورم هیچ ربطی به قیمت دلار تداره
چرا تنفر ازقشرپزشکان درجامعه ترویج میدهیدوهرگزازخدمات درمانی ونجات بخش آنان ودرمانهای پیچیده برای بیماران صعب العلاج برخی کلمه این نمیگویید این امر نه مفید بحال بیماران ونه بحال جامعه است
جناب واعظی واقعا تدبیر شما قابل ستایش است دلار هفتاد ریالی را تبدیل کردید به ۱۹۰۰۰ ریال
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
نوزده هزار تومان منظور است
دل مردم ازبی تدبیری که براوضاع دلار حاکمه خون شده ،اونوقت شما تازه با نگاه ازبالا به پایین وخیلی شیک میگی ازدلار زیر 10 تومن استقبال میکنی. خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور
جوان وسالم کافی نیست. تخصص هم میخواد آقای وزیر...
الان یه میدون دار جزء یا حجره دار صفر سواد زحمت نکشیده دود چراغ نخورده روزانه حداقل 20 میلیون تومان درآمد داره . اما پزشک متخصص و فوق تخصص سالها جوانی اش نابود کرده پای درس و کتاب و جسد و چرک خون . بعد کلی چوبخوری در میانسال با سر کچل و چشم نمره 12 حالا عمل شده یا نشده مستحق درآمدی نیست که حداقل با درآمد مغازه دار برابری بکنه ؟؟؟؟!! چرا میخواهید یک پزشک متخصص مانند یک گدا یا عمله درآمد داشته باشد تعریف عدالت چیست ؟ آیا می دانید در مملکت شما درآمد یک قفل و کلید ساز یا درآمد یک برقکار خودرو یا مکانیک باتجربه (معادل سنوات تحصیلی و تجریه متخصص و فوق تخصص )با درآمد پزشک متخصص برابری میکنه و حتی بیشتره ؟!!تا جاییکه تابلو زده اند فوق تخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک اوس جلال !!!
واقعا بعد چهل سال دنبال جوان و سالم هستند و هنوز متوجه ضرورت تخصص نشده اند
صنعت متخصص با تجربه کاری بالا و قدرت درک تاثیرات نواوری نیاز دارد نه یک جوان، سالم و حرف شنو که از هیچ چیز خبر ندارد
قیمت منطقی گوشت از نظر اتحادیه دامداران:

تو را به هر کسی که دوست دارید این سخنان را پخش نکنید به نظر من اینها خودشان عامل گرانی و بی ثباتی هستند ...
مهلت نصب کارتخوان پزشکان تمدید نمی‌شود:
یکی باید پیدا بش و بگوید چرا پزشکان تا حالا چرا کارت خوان استفاده نمیکنند و بعد هم به چه دلیلی تا الان تمدید میشد. این قشر روشن فکر روزانه چند میلیون پول در میاورند، خودتان قضاوت کنید این افراد با پولها چه میکنند و چگونه باید از آن استفاده میکنند. به گوش پزشکان غربی برسد فردا است که همشان برای کار در ایران پشت در سفارتخانه های ایران صف بکشند. سرویسهای بهداشتی از کارتخوان استفاده میکنند (سرویسهای بهداشتی)
ماجرای ۵۲۰۰ تن شکر آلوده در گمرک:
مسئولین یکبار باید با صدای بلند این مقاله را بخوانند. چه کسانی از این مسئله سود میکنند؟ چه کسانی مسئول هستند؟ چه کسانی ضرر میکنند؟ خوزستان با بوجود آمدن شرکت نیشکر قرار شد بشود قطب تولید نیشکر و رقیب کوبا بشود، سو مدیریت یعنی چه؟
بابد شرمسار باشید با دلار زیر ده هزار تومان نه اینکه استقبال کنید ...
آقای رحمانی مدیران جوان اول سالمند اما گاه زیر دست مسئولان قدیمی ناسالم میشن
چراهمه گیردادن دلار ؟ چرا به سایراقلامیکه زندگی مردم رافلج کرده اند بحثی نیست واعتراض نمیشه بخدا همه سرکاربم
پراید وقتیکه دلار نوزده هزاروپانصدتومان بود قیمت خورد چهل میلیون حالا دلار یازده هزاره چرا پراید نمیشه هجده میلیون؟؟ اگرکاسه ای زیرنیم کاسه نیست؟
شما که درست می گید آقای رحمانی ....
جوانگرایی خوب است به شرطی که با تخصص و شایسته سالاری همراه باشد. نشود مثل جوانگرایی در مدیریت شبکه های سیما !!
با سلام . سوالی در مورد موارد فوق به ذهنم رسید. در جایی اعلام کردند که دلار کالای سرمایه ای نیست و نباید مردم باید سرمایه ای بهش توجه کنند. در جایی دیگه فرمودند که با نرخ تورم نباید قیمت دلار این باشد. معمولا کالاهای سرمایه ای هستند که تورم روی آنها تاثیر می گذارد. چگونه است که دلار را کالای سرمایه ندانیم ولی از تورم بی نصیب نیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل