بازدید 20757
پیمانه اقتصادی؛

کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار/ سقف سهامداری افراد در بانک‌ها تغییر می کند/ عضو شورای فقهی بانک مرکزی: بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در شروع هفته، دلایل رشد بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس، هدفگذاری برای سهم ۸۰ درصدی بورس در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، مرکز آمار نرخ تورم تولید در بهار را ۶۹.۵ درصد اعلام کرد، نان امسال گران نمی‌شود و افزایش قیمت دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۲۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 01 September 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در شروع هفته، دلایل رشد بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس، هدفگذاری برای سهم ۸۰ درصدی بورس در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی، مرکز آمار نرخ تورم تولید در بهار را ۶۹.۵ درصد اعلام کرد، نان امسال گران نمی‌شود و افزایش قیمت دلار را در بر دارد.

جهش شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس تهران با گام‌های بلند برای رسیدن به ارتفاع ۳۰۰ هزار واحدی در تلاش است و نماگر اصلی بورس تهران در روزی که اکثر سهم‌های بزرگ و شاخص ساز با تقاضا مواجه شدند، با پرش بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد.
 
کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار/ سقف سهام‌داری افراد در بانک‌ها تغییر می کند/ عضو شورای فقهی بانک مرکزی: بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است

دلایل رشد بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس

شاپور محمدی در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر در مورد دلایل افزایش 5464واحدی شاخص کل بورس در روز شنبه گفت: به نظر من فضای مثبت بازار سرمایه، رشد نقدینگی، حمایت دولت از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و نیز مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از دلایل مهم رشد شاخص بورس تهران به شمار می‌رود. وی همچنین فضای مثبت بازار سرمایه را از دلایل رشد شاخص بورس عنوان کرد و گفت: توصیه من به سهامداران این است که حتماً با تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و کسانی که تازه وارد این بازار می‌شوند، آموزش‌های لازم را ببینند و همچنین فقط سهام یک شرکت و یا یک صنعت را خریداری نکنند، بلکه سهام چندین شرکت را خریداری کنند. به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مردم برای ورود در بازار سرمایه به شایعات و فضاسازی‌ها توجه نکنند و از خرید تک‌سهم‌ها خودداری کنند و همچنین افق خود را در بازار سرمایه مشخص کنند و ابتدا به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌ها، واحدهای صندوق‌های مشترک را خریداری کنند. محمدی با بیان اینکه در بازار سرمایه ریسک و بازدهی همراه است، اظهار داشت: هرچند برخی از شرکت‌ها فرصت سودآوری دارند، با تحلیل وارد بازار شوند.

هدفگذاری برای سهم ۸۰ درصدی بورس در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بازار سرمایه می تواند ۷۰ تا ۸۰ درصد تأمین مالی بلند مدت بنگاه‌های اقتصادی را عهده‌دار شود که البته اکنون فاصله زیادی با این هدف داریم. 

کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار

سعید معتمدی با اشاره به این که در هفته‌های گذشته ثبات نرخ ارز و تغییر و تحول در شرکت‌های خودرو ساز سبب کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است، گفت: افرادی که خودرو را به عنوان کالایی برای سرمایه گذاری خریده اند هم اکنون با زیان ۴۰ درصدی مواجه هستند. وی این کاهش قیمت را برای همه خودرو‌های داخلی و مونتاژ دانست و افزود: روند کاهش قیمت با شیب کندی در حال انجام است. معتمدی افزایش عرضه را از سوی شرکت‌های خودروساز دلیل دیگر کاهش این قیمت‌ها دانست و ادامه داد: در حال حاضر پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون کاهش با قیمت ۴۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۳ میلیون تومان و تیبا نیز با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. وی گفت: سمند با قیمت ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۶ تیپ ۲ ساده نیز با قیمت ۷۸ میلیون تومان معامله شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان این که شرکت‌های خودرو ساز خودرو‌های ناقص را تکمیل و روانه بازار کرده اند افزود: هم اکنون در بازار خودرو رکود کامل وجود دارد، زیرا قیمت این کالا همچنان به قیمت مورد نظر مصرف کننده و خریدار برای خرید نرسیده است. معتمدی در گفت‌وگو با صدا و سیما، با اشاره به انتظار مصرف کنندگان برای کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار گفت: قیمت‌ها در ۲۰ فروردین بسیار پایین بود، ولی هنوز قیمت‌های موجود به این تاریخ نرسیده است از جمله پژو ۴۰۵ که در تاریخ ۲۰ فروردین ۶۸ میلیون تومان عرضه شده و هم اکنون ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که این اختلاف به دلیل عرضه کم و مدیریت بازار است.

مرکز آمار نرخ تورم تولید در بهار را ۶۹.۵ درصد اعلام کرد

نرخ تورم تولیدکننده در کل کشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) به ٦٩.٥ درصد رسید. همچنین نرخ تورم تولید در بهار نسبت به زمستان به میزان ٣.٢ واحد درصد افزایش یافت.

مرکز آمار روز شنبه گزارش نرخ تورم تولیدکنندگان کشور در بهار امسال (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) را منتشر کرد. تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٨ به ۱۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در زمستان سال گذشته، ۵.۶ واحد درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش برق (منفی ۴.۲ درصد )، بخش خدمات (۵.۹ درصد ) و بخش صنعت (۱۳.۷ درصد ) می­باشد. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به بخش کشاورزی (۳۵.۵ درصد ) است.

نان امسال گران نمی‌شود

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه قیمت نان در سال جاری تغییری نمی‌کند و همچنان آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد، گفت: تا به امروز ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده است. /تسنیم

سقف سهام‌داری افراد در بانک‌ها تغییر می کند

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در سی امین همایش بانکداری اسلامی با تأکید بر اینکه سقف سهام‌داری افراد در بانک‌ها باید کمتر از ۳۳ درصد باشد، گفت: البته سقف سهام‌داری ۱۰ درصد است که با نظر بانک مرکزی می‌تواند تا ۲۰ درصد و با نظر هیأت عامل بانک مرکزی تا ۳۳ درصد افزایش یابد و اگر فردی بیش از این سهم داشته باشد، در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: از بانک‌ها خواهش می‌‌کنم دستورالعمل‌های بانک مرکزی را رعایت کنند؛ البته ممکن است بگویند رئیس کل بانک مرکزی نباید خواهش کند، بلکه باید دستور بدهد. اما این خواهش ما همان دستور است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: چون مدیران بانک‌ها از دوستان بنده هستند، از لفظ خواهش استفاده کردم، والا اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود از بانک‌ها خواهش می‌کنیم به هیأت انتظامی بانک‌ها بروند.

سفته‌بازی جزو ذات بازار سرمایه است

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه سفته‌بازی جزو ذات بازار سرمایه است، گفت: مسأله کج‌منشی و کج‌گزینی شرکت‌ها باید حل شود، فلسفه وجودی ناظر همین دو موضوع است که رفتار ناظر بازار در این زمینه تأثیرات بسیاری را با خود به همراه دارد.

قیمت دلار افزایش یافت

در معاملات روز شنبه شاهد رشد قیمت دلار و یورو در بازار بودیم. تا جایی که دلار در بازار آزاد به رقم ۱۱۴۲۰ تا ۱۱۴۵۰ تومان افزایش داشت. همچنین در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نقل از سامانه سنا به نرخ ۱۱۲۵۰ تومان خریداری شد و با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به روز پنج شنبه گذشته، به قیمت ۱۱۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این در حالی است که یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۲۴۵۰ تومان خریداری شد و با رشد ۱۰۰ تومانی نسبت به پایان هفته گذشته، به رقم ۱۲۵۵۰ تومان به متقاضی یورو فروخته شد.

قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران

در معاملات دیروز بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز شنبه ۹ شهریور ۹۸ به ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۸۰ هزار تومان است.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی: بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است

محمدحسین حسین حسین‌زاده بحرینی گفت: در نظام بانکی مبانی نظری در امور اجرایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و نتیجه آن می‌شود که بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است. وی در مورد دریافت سود مرکب توسط بانک‌ها نیز گفت: مجلس چندین نوبت در مورد سود مرکب ورود کرده تا آن را به شکلی سامان دهد، البته ایرادات فقهی در شورای نگهبان مطرح شده که روز یکشنبه در صحن مجلس دوباره مطرح و به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع می‌شود تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی تأکید کرد: یکی از علل اینکه ترازنامه بعضی بانک‌ها وضعیت شکننده پیدا کرده، بی‌توجهی به موضوع دریافت سود از اصل بدهی است که موجب شده تسهیلات گیرنده بدهکار شده و سمت راست ترازنامه از این بدهی‌ها تشکیل شود که با توجه به اوضاع اقتصادی، تسهیلات گیرندگان به دلیل افزایش نرخ رشد بدهی از بازپرداخت وام ناتوان شدند و این دارایی‌ها در ترازنامه محقق نشود. عضو شورای فقهی بانک مرکزی با طرح این پرسش که چرا بانک‌ها در سال‌های گذشته بر سر نرخ سود علی‌الحساب رقابت کردند و آن را سود قطعی در نظر گرفتند، افزود: جواب این است که اضافه برداشت از بانک مرکزی وجود داشت و اگر بانک مرکزی از اقتدار کافی برخوردار باشد، به محض اینکه بانک‌ها از حدود تخطی کردند، قوانین گریز را اجرا و با این تخلفات مقابله می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
وضعیت سوختگیری در جایگاه های سوخت مشکوک و شبیه به جیره بندی توام با افزایش احتمالی قیمت بنزین است.

بهتره وزیر نفت واقعیت را به مردم بگوید.
کیفیت بنزین ها بشدت افت کرده و خرابی خودروها زیاد شده.

بورس ایران شفاف نیست. دارن عددسازی میکنند.
کاهش قیمت خودرو کافی نیست. ارزش ریال ایران همچنان پایین ترین واحد پولی خاورمیانه است و کاهش قیمت را زمانی خواهیم دید که گوشت ، مرغ، برنج و دیگر اقلام ضروری زندگی خانوار کاهش داشته باشد.

دولت فعلی آخرین دولت اصلاحطلبان در تاریخ ایران است.
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
مگر قرار است که دوباره اصلاحطلبان برسر قدرت بیاییند؟
دوبا از یک سوراخ گزیده شدن کار انسانهای بالغ و دانا نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
بنزین سوپر در خیلی جایگاهها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
و همچنین اصولگراها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
پراید دو میلیون تومان ارزان شد و شده ۴۷ میلیون. از کجا دومیلیون تومان میشه ۴۰ در صد ۴۷ میلیون. مردم را کودن گیر آوردید.
عضو شورای فقهی بانک مرکزی: بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است :

مردم از مراجع تقلیدشان که وظیفه شان نشان دادن مسیر درست و هدایت مردم هست انتظار دارند در زمینه ربوی بودن هشدار دهند تا سایه ربا از کشور ما یکبار برای همیشه خارج شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
در شرایطی که حداقل 40 درصد توروم وجود دارد سود و بهره زیر 40 درصد ربا نیست حتی اصل پول هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ربشه تورم 40 درصد همین سود دادن بانک هاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
یکی از نتایج سیستم بانکی دارای ربا ، ایجاد تورم است چون بانک ها به دنبال کاهش دادن ارزش پول هستند (افزایش تورم) تا اصل پولی که دریافت کرده اند در زمانی که باید به سپرده گذار برگردانند بی ارزش شده باشد و بدون زحمت از این مبلغ ایجاد شده تورم بدون اینکه سود واقعی ایجاد کرده باشد به سپرده گذار سود دهند
در واقع اصل پول سپرده گذار را به خودش پس می دهند + تورمی که ایجاد کرده اند = همان ارزش مبلغ پول اولیه سپرده گذار
ربا ریشه تولید و اقتصاد یک کشور را خشک می کند و در واقع یک نوع سیستم دلالی سازماندهی شده را راه اندازی می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ریشه توروم صدها هزار میلیارد تسهیلاتی هستند که بازگشت به بانک ها نداشته اند. تسهیلات کلانی که به جای تولید سر از بازار سکه، خودرو، ارز .... در آورده اند اگر این سپرده ها هم وارد بازار دلالی می شدند حالا توروم هزار درصدی داشتیم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
پولهای مردم در بانک کمتر از روز اول میشود و ان ربا محسوب
میشود؟؟؟
طرف ۱۰ میلیون توی بانک گذاشته بوده ۲ سال قبل در مجوع ۴ میلیون سود گرفته و مجموع پولش شده ۱۴ میلیون تومان ولی ارزش ۱۰‌میلیون اصل پولش مانند ۳.۵ میلیون شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
... تا زمانی نرخ تورم بالا دارید همین سود ۲۰ درصد هم ارزش ندارد . باید نرخ تورم را با ترفند و روش علمی به عدد مطلوب یعنی یک تا دو درصد رساند الان هم سپرده گدارها تمام دارایی انها در نزد بانک که سپرده ۵ ساله کرده بودند در حال آب شدن هست و هم سودی که میدهند حتی یک کیلو گوشت نمیشود خرید
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
مگه به جز اینها گزینه دیگه ای هم وجود داره؟؟؟
توصیه های خوبی اعلام شد :
حتماً با تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و کسانی که تازه وارد این بازار می‌شوند، آموزش‌های لازم را ببینند و همچنین فقط سهام یک شرکت و یا یک صنعت را خریداری نکنند، بلکه سهام چندین شرکت را خریداری کنند.
مردم برای ورود در بازار سرمایه به شایعات و فضاسازی‌ها توجه نکنند
از خرید تک‌سهم‌ها خودداری کنند و همچنین افق خود را در بازار سرمایه مشخص کنند و ابتدا به جای خرید مستقیم سهام شرکت‌ها، واحدهای صندوق‌های مشترک را خریداری کنند
کاهش 40 درصدی !!!!! یعنی الان پژو پارس شده 65 میلیون !!!!!
کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار.
افزایش 400 درصد بوده حالا با فرض 40 درصد پاینن آمدن اتفاقی نیفتاده.
قيمت ارز صوري و با تخصيص ندادن ارز به واردات و محدود کردن عرضه به طور مصنوعي پايين نگه داشته شده است و الا نرخ دلار 30 درصد فراتر از اين است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
ردیف ۴ کالاها که متوقف شده اختصاص ارز به ۱۶۰۰ ردیف ان همگی اقلام مصرفی و مواد اولیه کارخانه ها هستند و کالای لوکس هم در ان نیست
بازار پایه بورس رو شما نابود کردید عرض 3 -30% کل سرمایه ام فعلا تا اینجای کار از بین رفته حالا باید دید تا کجا میخواهید این بازار به سفارش شما بریزه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمدی
| Germany |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
هرکس پند و تبلیغات بانکها را قبول کند و از حول حلیم ۲۰درصدی سود بداخل دیگ افتاده و از هستی ساقط میشوند.
این قانون عملی بانکها میباشد. زیرا از هیچ چیزی بوجود نمی آید. اگر بانکی روزانه کلی میلیارد تومان بهره میدهد و ساختمان های میلیاردی میسازد و در ... شرکت میکند،‌از یک جایی باید تامین شود
خبرهای داخلی کشور درحال تکرار شدن است. انگار این خبرها را هرچند روز یکبار میخوانیم.
هر روزمان شبیه هم است.
اینجاااااااااااا ایراااااااان استتتتتتت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
خبرها تکراری و بدون نتیجه
فکر میکنم عدد 40درصد در تیتر اشتباه باشه و باید 4 درصد بشه ! 40 درصد یعنی قیمت خودرو حدودا نصف شده!
آقای معتمدی پرایدی که پارسال 18میلیون بود و حالا شده 48 میلیون تومان این چه کاهشی است در واقع 250 درصد افزایش پیداکرده و تا به حال کاهشی در آن مشاهده نمیشود لطفا مردم را به مسخره نگیرید.
سلام:با تسهیلات و بهره بالای بیست وچنددرصدی بانکی چگونه باید تولید صنایع ،کشاورزی ،مسکن و عموم مردم کمر راست کنند مطمئن باشید این بهره نامیمون بانکی مخالف آموزه های صریح قرآن کریم وشرع مقدس است و خود این بهره نامشروع رکن اصلی تورم در کشوراست. یک بار ازخود بپرسیم آیا حضرت صاحب الزمان(عج) که اینقدر از او دم می زنیم بااین سیستم بانکی و اخذ بهره ها وسودهای اصل وفرع آنچنانی موافق است؟؟؟ چرافقهای اسلام و مسئولین در جمهوری اسلامی از بهره بانکی که همان ربا آشکار است و جنگ با خدای سبحان و رسول اعظم (ص)است جلوگیری نمی کنند ؟؟؟!!!آیا می دانیدانبوه مشکلات،تورم لجام گسیخته و فلاکت اقتصادی و تعطیلی تولیدات کشورما از سیستم بانکی ربوی است که اسم آن را بانکداری اسلامی گذاشتند!!! آن به اصطلاح کارشناسان اقتصادی که می گویند اگر بهره بانکی کم شود سرمایه ها و نقدینگی به سمت دلالی می رود دروغ محض است زیراگر مالیات برسرمایه در همه بخشها از جمله مسکن ، طلا،خودرو و... بطور دقیق و جامع اجرایی گرددهرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. ای مسئولین و ای عالمان دین این تذهبون؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
جزاکم الله خیرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
وقتی وام با سود 20 درصد دریافت می کنید و به دلیل توروم بالا با خرید هر کالایی حداقل 200 درصد سود می کنند.سکوت می کنید اما موقع پس دادن وام به دنبال بهانه با قران و شرع مقدس هستید
کاهش 40 (چهل) در صدی قیمت خودرو؟!!!!!!!!!! وقتی قیمت پراید (لگن ارابه مرگ) دو میلیون کاهش پیدا کرده و به 47 میلیون رسیده میزان کاهش اگر هم صحت داشته باشد می شود 4 (چهار) در صد و نه چهل در صد.
تمام مشکلات امروز اقتصادی ما ناشی از عملکرد نادرست بانک هاست. اعطای سودهای موهومی بالا باعث رشد شدید نقدینگی و تورم شد. اعطای تسهیلات به غیرتولید، اعطای وام به مدیران خودی، اختلاسها، هدر دادن اموال مردم در موسسات غیرمجاز، دخالت در بازار مسکن و .... تقصیر بانکهاست.
کاهش 40 درصدی قیمت خودرو یعنی اینکه ماشین 100 میلیونی بشه 60 میلیون یا مثلا پراید 50 میلیونی بشه 30 میلیون!آیا این اتفاق افتاده؟پس نتیجه می گیریم که این کاهش 40 درصدی یا اشتباه چاپی بوده و یا اینکه قوانین ریاضی تغییر کرده ...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
در مملکت ما گفتن حرف های عوام پسند چیز عجیبی نیست وگرنه با ۳ برابر شدن نرخ ارز ۳ برابر شدن نرخ همه چیز از جمله خودر هم امری قطعی است و فقط دخالت دولت عامل وخیم تر شدن اوضاع می شود
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
یعنی هنوز پی نبردید دو رقم ریاضیات داریم. ریاضیات علمی و ریاضیات مصلحتی.
40 درصد رو از کجا آوردید؟
اینهایی که آمار غلط و من درآوردی میدن باید جوابگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
تاباک همیشه دوست داره تیترهای احساسی برنه
سلام شما فرمودید چهل درصد اونوقت دوباره فرمودید پراید 50 میلیونی شده 47 میلیون الان 40 درصد شما شده سه میلیون خنده داره نه یا ما بلد نیستیم حساب کنیم
در مورد بانک ها اینکه چیزجدیدی نیست...تومملکت مافقط شعاردادن جاافتاده..فقط حرف ووعده...
پیمانه اقتصادی؛
کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار!!
پراید از 50تومن شده 48 تومن اونوقت 40درصد پایین اومد....شاید ما از علم ریاضی آمار چیزی نمیدونیم.............
نمی دانم چراعادت کردیم الکی آماردهیم.واقعااین مسئولین متوجه نیستند مردم توجامعه متوجه قیمتها هستند.بنا به گفته ایشان بایدقیمت پراید با40درصدکاهش حدودا26-27میلیون میشد نه 48تومان.احتمالا ازقیمتها خبرنداشتندوفکرمیکردندقیمت مثلاپراید70-80تومان بوده .عجب مسئولینی داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
خواسته با اعلام چهل درصد مشت محکمی تو دهن آمریکا بزند.
بانک ها بهتر است یک درصد یا کمتر سود و بهره داشته باشند در صورتی که همیشه معادل طلا ارزش پول را در زمان سرمایه پذیری و پرداخت تسهیلات ذر نظر بگیرند تا نقش توروم صفر شود.
در سالهای گذشته نقش علما اعضا شورای فقهی در بانک ها چه بوده است.
لطفا آقایان کارها و نقش موثر خود را در بانک ها بنویسند.
ما خودمو میگم اصالتا ازعشایر کوچ روهستیم ___ دربین عشایر دامها دراولین تقسیم به _زائیج وقسر و شاخ شکسته و... کور____ تقسیم میشوند بازهم خودمو میگم ما از قشر شاخ شکسته اجتماع هستیم یعنی قشری که توان راه رفتن وکوه رفتن را ندارند ودورچته وبنه مواظبت میشوند_ اما روزگار با ما آین کارو کرد دلیلی نمیشود که به نظرم توجه نشود _ماتا زمانی که حاملهای انرژی را به ثمن بخس میفروشیم مرتبا درگیر فساد واصراف وقاچاق وکسری بودجه دولت هستیم این برای ما ننگ است که نیمی ازترافیک شهری ما وتالی فاسدهای آن بدلیل قیمت پائین انرژی و اصراف درسوخت باشد خودم باچشم خودم دیدم که دراطراف میدان درکه درفضای آزاد شعله گاز دربشکه ای به هدر میرفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۴۰ درصد کاهش قیمت اشتباهه. ۴۰ درصد کاهش کیفیت درسته
این آقا 40 درصد را چطور حساب کرده ؟ احتمالا منبع او آمار مجلسه!
کاهش ۱ تا ۳ میلیونی ۴۰ درصد نمیشه. در ضمن بورس تهران ورشکسته است و بصورت مصنوعی بالا نگه داشتن
آقایان یه دوره کلاس ریاضی ساده برند بد نیست.
40 درصد ؟؟؟؟؟؟ پراید 11 تومنی رو یه شبه کردید 20 تومن بعدش 30 تومن بعدش 60 تومن بعدش میگید 40 درصد کاهش قیمت ؟؟؟؟ مردم چی فرض کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟
کاهش ۴۰درصدی قیمت خودرو یعنی پراید ۵۰ ملیونی.الان باید ۳۰ ملیون باشه؟!!!.....
کاهش 40 درصدی را موندم با چه فرمولی محاسبه کردند 206 95 میلیون تومان یعنی قیمتش اول گرانی140 میلیون بوده ؟؟؟؟؟؟؟
تو رو خدا به مقامات بگيد حداقل يه تناسب ساده و درصد گيري رو ياد بگيرن

چطوري حساب كردن به عدد 40درصد در كاهش قيمت خودرو رسيدن؟
مبنا و مبدا چه تاريخي بوده
و قيمت فعلي رو از كجا اوردن؟؟؟؟...............................
چطور حساب كردي 40درصد كاهش قيمت خودرو رو ؟ شايد به 4 شما ميگي 40!!!
"بانکداری ما پوسته بدون ربا دارد، اما محتوای آن ربوی است"
اصلا معنی نمیده این جمله
یعنی چی؟
قسمت بزرگی از اقتصاد ایران رو همین ربا بنا شده. باید از همون اول اینو حل کرده بودن نه الان
پوسته بدون ربا ،همراه با محتوای ربوی!!!!
ببینم ، این یک نوع معجونه؟؟؟
200 درصد گران شده 40 درصد اومده پاین .....
هم رو ی و هم داخلی ربوی است
ازاون ور میگی کاهش چهل درصدی خودرو از طرف دیگر میگی پراید 47000000 با کاهش دو میلیونی این اعداد کجاش چهل در صده . چهل درصد یعنی پراید باید میشد حدود 30000000.
چهل درصد قیمت خودرو کم شده اونوقت پراید 50میلیونی شده 48میلیون چطور حساب کردی؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی