بازدید 2347

ترامپ کمک نظامی به اوکراین را بازبینی می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در حال بازبینی کمک نظامی به اوکراین است تا مطمئن شود منافع آمریکا در اولویت قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۲۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴ 29 August 2019

رئیس جمهور آمریکا در حال بازبینی کمک نظامی به اوکراین است تا مطمئن شود منافع آمریکا در اولویت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن به روزنامه پلیتیکو گفت: حدود ۲۵۰ میلیون دلار بودجه اختصاص  یافته در خصوص ابتکار عمل کمک امنیتی، تسلیحاتی، آموزشی و تجهیزاتی و اطلاعاتی به اوکراین، مادامی که مقامات دولتی در حال بررسی این مساله هستند که این بودجه به نفع آمریکا است یا خیر، مسدود می‌باشد.

وی افزود: بر اساس گزارشات، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا می‌خواهد مطمئن شود دیگر کشورها نیز سهم عادلانه خود را برای این بودجه پرداخت می‌کنند.

در حالی که ترامپ وعده داده تا کمک‌های خارجی را که از نظرش اسراف هستند، قطع و دیگر کشورها را به افزایش سهمیه خود در این کمک‌های خارجی ترغیب می‌کند، این سیاست برای وی دوستانی در کنگره به وجود نیاورده و قانون‌گذاران درباره مسدود شدن این بودجه اوکراین بسیار ناراحت هستند؛ بودجه‌ای که مادامی که تحت بازبینی قرار دارد پرداخت نخواهد شد و در پایان سپتامبر منقضی می‌شود. آنها می‌گویند اوکراین برای مقابله با اقدامات تهاجمی روسیه به این بودجه آمریکا نیاز دارد.

ایوان هولاندر، سخنگوی کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما نگرانی‌های جدی‌ درباره مسدود شدن این بودجه‌های مهم اختصاص یافته داریم و از دولت می‌خواهیم تا درباره این‌که چرا مانع این منابع شده توضیح دهد.

این در حالی است که جیم اینهوف، رییس کمیته خدمات مسلحانه سنا خواستار بودجه بیشتر برای اوکراین شده و درخواست کرده تا پول مالیات‌دهندگان را برای حمایت از کمک دفاعی کشنده که اوکراین را به هدف سخت‌تری برای اقدامات تهاجمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تبدیل می‌کند، اختصاص یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل