بازدید 4799
۱

نگرانی برای کشته‌های تصادفاتِ سال ۹۸

کد خبر: ۹۲۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 29 August 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: اگر روند به همین منوال ادامه یابد و تغییری در مولفه‌های موثر بر تصادفات نداشته باشیم، معلوم نیست در سال ۹۸ چه دست‌آوردی در حوزه کاهش کشته‌ها خواهیم داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست با مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: با نگاه اجمالی به سیر تحول تصادفات و انضباط ترافیکی از سال ۱۳۸۴ تاکنون، شاهد رشد مثبت مولفه‌های انضباط و کاهش جان باختگان سوانح رانندگی هستیم، به نحوی که اگر تلاش دولت، سازمان ها و همکاران پلیس نبود، امروز شاهد کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای بودیم و هیچ یک از تغییر رفتارهای ترافیکی مانند بستن کمربند ایمنی نیز رخ نمی داد.

وی افزود: پس از سالها مداومت در کاهش جان باختگان تصادفات، با هسته سخت‌تری برای تداوم این مسیر مواجه هستیم. امروز نگرانی ما توقف این کاهش و پس رفت در این زمینه است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه، نگران هستیم تصادفات و انضباط ترافیکی از اولویت سازمان ها و مردم خارج شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اگر انضباط ترافیکی در معابر نهادینه شود، زندگی و کار شهروندان با نظم بیشتری همراه خواهد بود، گفت: البته این نگرانی را به مسئولان ذی‌ربط نیز تسری دادیم که اگر روند به همین منوال ادامه یابد و تغییری در مولفه‌های موثر بر تصادفات نداشته باشیم، معلوم نیست در سال ۹۸ چه دست آوردی در حوزه کاهش کشته‌ها خواهیم داشت.

سردار هادیانفر با گلایه از عدم وصول اعتبارات و اشاره به تاثیر منابع پایدار در تحقق اهداف ماموریتی، گفت: در راستای توسعه ناوگان، سازمان‌هایی مانند پلیس، اورژانس، هلال احمر و ... منابع پایدار و متمرکزی در دسترس نیست به عنوان نمونه اگر با اختصاص منابع به پلیس در توسعه ناوگان و وزارت راه، سه هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای اصلاح شود، بخش قابل توجهی از تصادفات فوتی کاهش می یابد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار مناسبی واگذار شود با توسعه سیستم‌های هوشمند مبتنی بر IT و ITS شاهد توسعه انضباط ترافیکی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر نقش ۳۳ سازمان مرتبط با ترافیک ابراز امیدواری کرد پلیس بتواند با همراه و همگام کردن این سازمان ها نسبت به هم افزایی و هم پوشانی اقدامات در راستای تحقق کاهش جان باختگان و افزایش انضباط ترافیکی گام های موثری بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
دولت و سازمانهای مربوط که کاری نمیکنند یابه قول خودشان توان و بودجه مناسب رو ندارند.
حداقل این نقاط حادثه خیز را اعلام کنند. یا مثلا وقتی خودرویی وارد حوزه استحفاظی یا زون مخابراتی منطقه می شود پیامکی مبنی بر معرفی و هشدار نقطه حادثه خیز برای افراد عبوری که پلاکشان برای آن منطقه نیست فرستاده شود. این کار واقعا شدنی است کافی است وزیر مخابرات اراده کند و دستور بدهد. هزینه خاصی هم ندارد. بنده خودم کارشناس مخابرات هستم و اخیرا متاسفانه یکی از عزیرانم را در تصادف جاده ای در یکی از همین نقاط حادثه خیز از دست دادیم و خانواده ای با چهار فرزند بی مادر شدند و تکلیف مرد بینوا هم که معلوم است. تا عمر دارد باید بسوزد و بسازد. واقعا چرا سهل انگاری تا این حد. آیا فرستادن یک پیامک چقدر هزینه دارد و ارزش ندارد که بتواند یکی از هزار را نجات دهد. !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار