بازدید 14579

دو ابهام کلیدی در معرفی حاجی میرزایی برای وزارت آموزش و پرورش

فردی که پیشتر با احتمال منصوب شدن به عنوان سخنگوی هیأت دولت و فهرست‌های پرشمار و بعضا اشتباه مشمولان قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در کانون توجه قرار گرفته بود، حالا در یک قدمی تکیه زدن به کرسی وزارت است؛ وزارت خانه‌ای که وزیرش به بهانه‌ای عجیب استعفا داد و کمی بعد در جای دیگر پست گرفت تا این گونه به نظر برسد که از انبوه مشکلات گریخته!
کد خبر: ۹۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 29 August 2019
تابناک اجتماعی -
فردی که پیشتر با احتمال منصوب شدن به عنوان سخنگوی هیأت دولت و فهرست‌های پرشمار و بعضا اشتباه مشمولان قانون منع به کارگیری بازنشستگان، در کانون توجه قرار گرفته بود، حالا در یک قدمی تکیه زدن به کرسی وزارت است

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه بطحایی با یک استعفای غیرمنتظره و عجیب، برای دست کشیدن از فعالیت در وزارت آموزش و پرورش و تلاش برای ورود به مجلس شورای اسلامی، اعلام آمادگی و رئیس جمهور با استعفای وی موافقت کرد، کمتر کسی انتظار داشت برای تعیین جانشین وی، زمان بیشتری صرف شود تا بازگشت دوباره بطحایی به قدرت!

تصوری که خیلی زود مشخص شد اشتباه بوده است، چون وزارت آموزش و پرورش به سرپرست سپرده شد و هنوز گزینه نهایی رئیس جمهور برای این مجموعه مشخص نشده، بطحایی به پستی در دانشگاه آزاد گمارده شد تا اظهار نظرش درباره کاندیداتوری مجلس، در راستای انحراف افکار عمومی از واقعیت جلوه کند.

البته تا اینجای کار نمی‌شد گفت که بطحایی زودتر فرجام یافته تا وزارت آموزش و پرورش بعد از استعفای وی، چون بسیاری تصور می‌کردند گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش، همان حسینی، سرپرست این وزارت خانه باشد؛ تصوری که چند روز پیش رسما رد شد.

با معرفی محسن حاجی میرزایی به مجلس شورای اسلامی، مشخص شد که گزینه روحانی برای تصدی این وزارت خانه، نه فردی نزدیک به آموزش و پرورش، که دبیر هیأت دولت است که مرتبط‌ترین تجربیاتش در این حوزه، «مشاور وزیر آموزش و پرورش» و چند سمت در سازمان نهضت سوادآموزی بوده است.

این در حالی است که به باور برخی، از جمله سرپرست یاد شده وزارت آموزش و پرورش، تجربه حضور وی در پست دبیر هیأت دولت موجب شده که حاجی میرزایی آشنایی زیادی با مشکلات آموزش و پرورش داشته باشد؛ فرضی که اگر درست هم باشد، باز جای خالی تجربه در این حوزه را پر نخواهد کرد.

نکته‌ای کلیدی که این پرسش را به دنبال دارد، آیا برای اداره وزارت خانه‌ای که بیش از یک میلیون پرسنل دارد، نمی‌شد گزینه مناسبی از بدنه این وزارت خانه انتخاب و معرفی کرد؟ آیا این موضوع موجب نخواهد شد که هدایت این مجموعه بزرگ که بالغ بر ۱۲ میلیون دانش آموز در زیرمجموعه‌های آن به تحصیل مشغولند، به دشواری‌های فزاینده‌ای گره بخورد؟

همان مسائل و مشکلاتی که بطحایی را مجاب کرد به رغم تجربه حضور در رأس وزارت خانه پیش از وزیر شدن، عطای وزارت را به لقای آن ببخشد و با رفتاری عجیب از این مجموعه جدا شود و حالا با ابعادی بزرگ‌تر پیش روی فردی خواهد بود که نه معلم بوده و نه در کسوت‌های دیگر با این وزارت خانه همکاری کرده است.

ابهام بزرگی که اگر بدانیم وزارت آموزش با انواع و اقسام مشکلات دست به گریبان است و طی سال‌های اخیر، کمتر وزیری داشته که با رویداد‌هایی مانند آتش گرفتن مدارس یا ریختن دیوار بر سر دانش آموزان یا انواع و اقسام کمبود‌های دیگر، به شدت به چالش کشیده نشده و تا آستانه عزل رفته، بیشتر خودنمایی می‌کند. مشکلاتی که بسیاری شان از سال‌ها پیش بر جای مانده اند و احتمالا حاجی میرزایی برای اطلاع از آن‌ها نیز نیازمند مطالعاتی وسیع است، چه رسد به ارائه راهکار برای رفعشان.

افزون بر این مهم، انتخاب دبیر هیأت دولت به عنوان گزینه هدایت وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد که رئیس جمهور ترجیح داده فردی نزدیک به خود را برای هدایت وزارت آموزش و پرورش برگزیند، نه فردی که با حوزه آموزش و پرورش قرابت دارد. تصمیمی که موجب خواهد شد این انتخاب، فاقد ویژگی هایی چون شایسته سالاری به نظر برسد و زمینه را برای بروز اختلافاتی با وی، در صورت دریافت رأی اعتماد از مجلس فراهم آورد.

دورنمایی تیره برای وزارت خانه‌ای که مدتهاست وضعیتش بحرانی است؛ آنقدر بحرانی که چندسال پیش اردوگاه شهید باهنر را با قراردادی عجیب در رهن شرکتی قرار داده اند تا به ازایش از ایشان ۴ هزار میلیارد تومان بگیرند و معوقات پرسنل را بپردازند و حالا خبر برسد که هم معوقات پایان نیافته و هم نگرانی از عمل نکردن به مفاد آن قرارداد ذهن همگان را به خود مشغول کرده و ترس از سند خوردن آن اردوگاه برای همیشه به نام آن شرکت را به دنبال داشته باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۶
چرا وزیرای ما خوشگل نیستن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
با تشکر از همه ی دولت ها که آموزش وپرورش را از یک وزارتخانه پیشتاز وقابل احترام درجامعه به یک وزارتخانه عقب افتاده و فراموش شده و معلمان را از یک شغل با کلاس و طبقه متوسط رو به بالا به جمعیتی مفلوک و بیچاره وفقیر تبدیل کردند.
این وضعیت دولت واقعا جای بسی تامل داره
پاسخ ها
پویا
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بنده که وجدانم راحته که نه سال 92 و نه سال 96 به این دولت رای ندادم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
چرا وزرائ آموزش و پرورش همه حاجی هستند؟
ما هرچی بگیم سانسور میشیم , مملکت مال شماهاست فقط
آقا این بهترین گزینه برای سیستمی که نمی‌خواهیم برایش کاری انجام دهیم هست. فکرکنم که ناکارامدتر از ایشان پیدا نمی‌شود. آفرین به این دولت صد آفرین از مدرسه تا مدرسه
من معلم بیش از ۶ماه حق التدریس اصافه کار طلب دارم بیمه تکمیلی حلبی آتیه هم بهد از ۵ماه هزینه های درمان رو بحسابمان میریزه و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
منم همینطور...الان دقیقا ۹ ماهه....میگن باید صندوق ذخیره فرهنگیان پولتون رو بده
انشاا...رای اعتماد نیاره
وزارتخانه ای که معاونت عمرانیش شخصی به نام رخشانی که هم سازمان و هم ادارات نوسازی رو با مدیریتش نابود کرده ، صرفا با لابی گری و دادن انواع و اقسام‌تجهیزات به مدارس آشنایان نمایندگان و... در صدد باقی موندن در هرم قدرت هستنند ، نیروی انسانی توانمند و ... نابودکردن ، شما بیایید فقط به انواع و اقسام تخلفات در این معاونت و ادارات نوسازی مدارس استانها ورود کنید ببینید چقدر تخلف صورت گرفته ، مدیران نالایقی که از جمله اونها میشه به علی شهری مدیر نوسازی مدارس تهران و معاونان بله قربان گویش اشاره کرد ، بیایید قراردادها و تخلفات اینها رو بررسی کنید ، وزیری مسلط به امور میخواهد رسیدگی و ریشه کن کردن این مدیران که با ایجاد هرج و مرج صرفا بهدفکر منافع شخصی خود هستند بیایید کارپرداز این نوسازی مدارس تهران رو بازجویی کنید تا ببینید چقدر تخلف پشت پرده میکنند
آقای صادقی در توئیتر گفت از کجا تحمیل شده این آقا
اميد است مجلسي ها عاقل بوده و به ايشان اعتماد نكنند تا حد اقل اعتماد مردم به مجلس از بين نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دست مجلسی ها نیست که از بالا بگن رای می گیره اگه نه نمیگیره
سلام این دولت مملکت را به پرتگاه هدایت می کند خدا خودش به فریاذ این مملکت برسد با این گزینه های که این دولت برای وزارت خانه هایش معرفی میکند
بود و نبودشون فرقی نداره
همون بهتر که نباشن !
آموزش و پرورش بدون وزیر بهتراداره میشه، فقط برا رفع تکلیف وزیری مینشیه اون بالا چندتا هم از آشنایان و هم حزبی ها رو میاره ، پولی که به انسان های مثل بطحایی و امثالهم میدهید ،به مدیران مدارس حاشیه شهرها و روستاها بدهید.
رییس جمهور خودش هم میدونه حاجی میرزایی توان وزارت برآموزش و پرورش را ندارد اینو معرفی کرده تا مجلس رای اعتماد ندهد اونوقت در بوق و کرنا بدمد که دیدید چقدر نمایندگان امید در مجلس باهوش و عاقل هستند!!!!!!!
برای مسولین آموزش و فرهنگ مهم نیست
مگر قرار بود فرهنگ اصلاح شود ارتباط داشتن با روحانی بهتر از ارتباط با جامعه فرهنگی است
چرا ژاپن در اوج شکوفایی و نوآوری و بهبود وضعیت ملت است و ایران در قعر جداول رفاه و ...؟
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
حالا که نجفی آژاد شده و بخاطر قتل عمد زنش فقط دو ماه حبس کشید باید بشه وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی
بابا چیکار داره می کنه دولت تدبیر و امید حالا گفتن که آموزش و پرورش مدیرش هر کی باشه مهم نیست اما اینقدر تابلو نکنین .
یکی از اقدامات اساسی برای توسعه کشور آموزش و پرورش است. درآمدهای نفتی به جای تخصیص به بودجه های عمرانی، باید صرف سه حوزه اساسی اموزش، فرهنگ و اصلاحات نظام مدیریت و برنامه ریزی کشور اعم از مدیریت سیاسی و اجرایی و البته تامین بودجه دفاعی و بهداشت و درمان مردم گردد. به تبع این اقدامات اساسی به تدریج و در زمان خودش توسعه عمرانی به کمک مردم و بخش خصوصی توانمند اتفاق خواهد افتاد. پیش از این اقدامات مردم باید توسط نخبگان فکری و سیاسی کشور برای این نوع هزینه کرد بودجه های نفتی اقناع گردند.
این وزراتخانه از پای بست ویران است هرکسی وزیرباشه وقتی پول نمیدن بهش چطوری مطالبات فرهنگیان رو بده
این دولت با هدف همراهی با منافع غرب بعد از افتضاحات پنهان وآشکار بطحایی که جا داشت محلس با معرفی او به قوه قضائیه واعلام جرم بیش از این به بزرگترین ومهمترین وزارت خانه آسیب نمیزد ،اما آنچه آشکار است این دولت برای آموزش وپروش و در صدر آن قشر نجیب مفلم توهین آشکار کرده و‌میکند .حل معظلات اموزس وپروش یعنی فراغت معلم از دغدغهٔ نان شب که به نفع دولت با این همهٔ سو مدیریت در ادارهٔ کشور نیست تا معلم فرصتی برلی آگاهی بخشی داشته باشد،
چ فرقی می‌کنه کی وزیر باشه. وقتی بودجه نیست و دولت و مجلس هم اعتقادی به بهبود این وضعیت ندارن بدون وزیر هم میشه ادامه داد
مشکل آموزش در ایران تا زمانی کە دیدگاە جامعە نسبت بە آن تغییر نکند ، همین خواهد بود . بنابراین وزیر چە ار داخل سیستم باشد یا بیرون باشد فرقی نخواهد کرد . چون خانە .... .
وزارت آموزش وپرورش یک وزارتخانه زائد وبودجه خوار وپرخرج است و باید فورا منحل شود .هر کسی می خواهد با سواد شود باید از جیب مبارک خرج کند.
درود بر همه
وزیر آموزش و پرورش، از بدنه آپ نباشه بهتره، کسی باشه که دیدجامع داشته باشه و میهن پرست باشه، موفق خواهدبود، همه اونایی که از خود آپ هستند،حس خوکم بینی دارند...
متاسفیم که با بی احترامی تمام به جامعه فرهنگیان یکی بیرون از آموزش و پرورش به آن تحمیل میکنند اگه این آقا این همه مهم بود و کلی کرامت داره برای وزارت اقتصاد یا امور خارجه نزاشتن که مشکلات اقتصادی یا روابط خارجی رو تنظیم کنه معلومه که آموزش و پرورش رو به اضمحلال برای تصمیم گیران پشیزی ارزش ندارد
همین روال پیش بره تمام سال تحصیلی ریس جمهوربه تغییر وزیر مشغول میشه چه وضعیه مگه سید حسینی چه مشکلی داشت باتمام کمال هم مسولیتارو پذیرفته بود ومطمعنم بهترین گزینست وحتما پیگیر مساعل میشه وبه قول یکی ازکاربرا باید دولت ومجلس بودجه داشته باشن که وزیر بتونه مطالبات بده مگه قراره وزیر ازجیب خودش مطالبات بده پس مشکل ازخودپایه دولته نه وزرا ....ریس جمهور محترم .....
لطفا از این آقا کارنامه اش را در مسند دبیری هیئت دولت بپرسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار