بازدید 5487

اختلاف حساب ۶۰۰میلیونی درروز خداحافظی شایسته از تنیس

کد خبر: ۹۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 28 August 2019

مجمع عمومی فدراسیون تنیس به ریاست ژاله فرامرزیان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مجمع قرار بود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه برگزار شود، اما با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. کیکاووس سعیدی هم به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع حضور داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، این مجمع در حالی برگزار شد که قرار است برای فدراسیون سرپرست گذاشته شود و احمد نامنی به عنوان گزینه سرپرستی مطرح شده بود. مجید شایسته در ابتدای مجمع بیان کرد: به جرات می‌توانم بگویم اگر پذیرفتن مسئولیت سخت در این دوره اقتصادی و برگزاری مسابقات توسط هیات‌های استان‌ها نبود، ما نمی‌توانستیم برنامه‌هایمان را پیش ببریم و باید از هیات‌های استانی تشکر کنم. امیدوارم همین رشدی که تا به امروز داشتند را ادامه دهند و آینده خوبی برای تنیس رقم بزنند.

مجیدشایسته

او ادامه داد: برنامه پنج ساله گذشته ما توسعه کمی تنیس بوده است تا میزان جذب به تنیس را افزایش دهیم. امیدوارم با کمیت خوبی که در ایران ایجاد شده به کیفیت مطلوبی در سال‌های آینده برسیم. شایسته در ادامه توضیحی در مورد فعالیت کمیته‌های مختلف فدراسیون به مجمع ارائه کرد و خطاب به فرامرزیان و سعیدی گفت: پنج ماه از سال گذشته و این مجمع ۱۰۰ سری مسابقات برگزار کرده‌اند بدون اینکه فدراسیون پولی هزینه کند و هیچ فدراسیونی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

در ادامه حسابرس مستقل گزارش مالی سال ۹۶ و ۹۷ را به مجمع ارائه کرد. در گزارش حسابرس اعلام شد مبلغی بدهی وجود دارد که شایسته اعلام کرد عمده آن مربوط به حامی مالی ما است که چک‌هایش برگشت خورد و الان هم زندان هست و البته به غیر از ما چند فدراسیون دیگر هم به مشکل برخوردند.

فرامرزیان در مورد بدهی مالیاتی فدراسیون گفت: دو هفته پیش با رییس سازمان مالیاتی جلسه‌ای را داشتیم و دستور موکدی به انسداد قطعی کلیه اقداماتی که در رابطه با فدراسیون‌ها انجام شده داد. اما فدراسیون‌ها باید مالیات تکلیفی را پرداخت می‌کردند که بخشی از مالیات‌های تکلیفی پرداخت نشده است.

در گزارش حسابرس اختلاف حساب در بدهی به شرکت توسعه و تجهیز وجود داشت که شایسته در مورد اختلاف بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی به شرکت توسعه تجهیز، گفت: ما قرارداد‌های بدون امضا با شرکت توسعه داشتیم که آن‌ها را هم در نظر گرفته است، اما ما تنها قراردا‌های رسمی و امضا شده را ثبت کردیم ازاین رو این اختلاف حساب به وجود آمده است.

فرامرزیان هم گفت: شرکت توسعه و تجهیز قرارداد‌های اصلاح شده را در نظر گرفته و حتی در مجمعی که حدود یک ماه پیش داشت بدهی‌ها را براساس قرداد‌های اصلاح شده و توافق با خود فدراسیون‌ها اعلام کرد. فدراسیون تنیس هم می‌توانست اطلاعات جدیدی را نسبت به بدهی‌ها دریافت کند و، چون این رقم قابل توجه هست حتما پیگیری شود.

در بخشی دیگر بحث مجموعه تنیس استقلال مطرح شد که شایسته عنوان کرد: ما پنج سال تلاش کردیم تا آن را برای خانواده تنیس نگه داریم و هرسال شب عید مزاحم وزیر می‌شدیم تا این مجموعه را نگه داریم و فکر می‌کنیم حق خانواده تنیس این باشد. باشگاهی را به عنوان مرکز ملی تنیس داشته باشد، اما دوستان نشان دادند حق تنیس نیست. عیدی شرکت توسعه تجهیزبه ما بود که مجموعه تنیس استقلال به مزایده گذاشته شد و امروز هم آخرین روز مزایده بود.

بازرس فدراسیون هم نکته‌ای را در مورد هیات‌ها اعلام کرد و در مورد بعضی هیات‌ها درخواست برگزاری مجمع فوق العاده داده شده است. همچنین در برخی هیات‌ها ضعف خزانه دار مشهود بوده و نمونه هم داشته ایم اصلا اجازه ورود بازرس اداره کل به هیات را نداده‌اند. در مورد کمک به هیات‌های استانی هم ۱۱ استان مبلغی دریافت نکرده‌اند و ۸ استان ۵۰ درصد و ۱۲ استان به طور کامل کمک دریافت کرده اند. فدراسیون تنیس به فدراسیون جهانی متعهد شده که مجموعه تنیس استقلال به آکادمی بین المللی تبدیل شود و برای آن برنامه داده که اگر این برنامه‌ها انجام نشود به عنوان امتیاز منفی برای ایران در فدراسیون جهانی محاسبه می‌شود.

مجید شایسته در پایان مجمع عمومی فدراسیون تنیس گفت: من از ۲۵ ابان ۸۸ در خدمت تنیس بوده ام و اینجا از خانواده تنیس خداحافظی می‌کنم. ان‌شاالله در جبهه‌های دیگر کمک می‌کنم. سرپرست جدید تنیس هم هفته آینده معرفی می‌شود و زمینه برگزاری انتخابات فراهم می‌کند. هر فرد سالم و شایسته‌ای هم که انتخاب شد کمک می‌کنیم که موفق باشد. از همه حلالیت می‌طلبم و امیدوارم تنیس آینده خوبی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر