بازدید 2954

نفت دوباره 60 دلار شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی با 57 سنت افزایش به 60.08 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 28 August 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه یک گزارش صنعتی نشان داد ذخایر قیمت نفت آمریکا، بزرگ ترین مصرف‌کننده نفت جهان بیش از انتظار کاهش یافته است و نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی را به علت جنگ تجاری با چین کاهش داد، قیمت نفت خام آمریکا یک درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 70 سنت افزایش 55.63 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت برنت نیز با 57 سنت افزایش 60.08 دلار معامله شد.

آمارهای آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته با کاهش واردات به شدت کاهش یافته است . 11.1 میلیون بشکه کم شده است. درحالی که انتظار می‌رفت این رقم 2 میلیون بشکه باشد.

آمارهای رسمی دولت آمریکا اواخر امروز منتشر می‌شود و اگر این ارقام درست باشد، این کاهش، بیشترین میزان در 9 هفته گذشته به شمار می رود.

هنوز نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می شود.

ترامپ روز دوشنبه گفت معتقد است که چین در مورد درخواست برای توافق صادق است. در عین حال، لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین گفته است که پکن تمایل دارد این اختلاف در مذاکرات آرام حل شود و بازارهای جهانی آرام شوند.

با این حال، وزارت خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد چیزی در مورد تماس اخیر میان دو کشور نشنیده است و ابراز امیدواری کرد که واشنگتن دست از اقدامات نادرستش بردارد و شرایط را برای مذاکرات فراهم کند.

قیمت نفت از بالاترین رقم که در آوریل 2019 رقم خورد، حدود 20 درصد کاهش یافته است که تاحدودی به علت نگرانی‌ها در مورد درگیری تجاری آمریکا و چین است که به اقتصاد جهان ضربه زده است.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد تعرفه‌های اضافی 5 تا 10 درصدی بر 5 هزار و 78 محصول آمریکایی از جمله نفت و محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک اعمال خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان