بازدید 7658
گزارش

رکوردجدید فوتبال ایران؛ عزل ۴مدیرباشگاه در یک هفته!

تغییر چهار مدیرعامل در یک هفته از رقابت‌های لیگ آن هم لیگی که عنوان حرفه ای دارد، رکوردی است که می‌تواند در کتاب‌های گینس نیز به ثبت برسد. «پاک کردن صورت مسئله»شاید بهترین واژه ای باشد که بتوان در مورد این پدیده نادر بکار برد.
کد خبر: ۹۲۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 28 August 2019

در فوتبال دنیا بعضا برکناری پیاپی سرمربیان در برخی مقاطع و در بعضی کشورها به یک رویه سریالی تبدیل می شود مثلا در کشورهای عربی مربیان فوتبال عمر بسیار پایینی روی نیمکت ها دارند، اما در ایران به تازگی پدیده ای بنام تغییر مدیران عامل باب شده است که در دنیا بی سابقه است! 

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که فقط یک هفته از آغاز نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشته است، تاکنون چهار باشگاه لیگ برتری مدیرعامل‌شان را تغییر داده‌اند و با این روند باید دید مدیر پنجم چه کسی است؟ این در شرایطی است که گمانه‌زنی‌ها از تغییر مدیرعامل استقلال در آینده‌ای نزدیک حکایت دارد هر چند فتحی خودش گفته به کارش در این باشگاه ادامه می‌دهد اما به این حرف ها اعتباری نیست و ایرج عرب نیز تا روز قبل از کنار رفتن می گفت که در این پست می ماند.

۱- ماشین‌سازی/ نخستین مدیرعاملی که تیمش را آماده مسابقات کرد و نتوانست حتی در هفته نخست لیگ روی صندلی مدیریت تکیه بدهد، جمشید خطیبی بود که البته جنس کنار رفتنش با سایر موارد متفاوت است. این مدیر فوتبالی به دلیل بیماری و انجام عمل قلب نتوانست مسئولیت اداره امور باشگاه را بر عهده بگیرد و از سمتش کناره‌گیری کرد. هوشنگ نصیر‌زاده بعد از این اتفاق به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شده است تا کار در ماشین‌سازی روی زمین نماند.

Image result for ‫جمشید خطیبی + نصیرزاده‬‎

۲- ذوب‌آهن/ موفق‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با تمام مشکلاتی که داشت خود را برای فصل جدید لیگ برتر آماده کرد. این تیم پیش از لیگ برتر در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد عربستان به میدان رفته بود و با تحمل شکست با رقابت‌های آسیایی خداحافظی کرده بود. ذوبی‌ها که در نقل‌وانتقالات با کسری بودجه ۲۵ میلیارد تومانی و چالش‌های عجیب برای بازگرداندن بازیکنان سربازش از تراکتور مواجه شد، به هر ترتیب توانستند با علیرضا منصوریان آماده حضور در لیگ برتر شوند، اما روز نخستین بازی با خبر برکناری مدیرعامل‌شان غافلگیر شدند. سعید آذری رفت و مسئولان کارخانه و هیات مدیره ذوب‌آهن قصد داشتند لیگ را با یک مدیرعامل جدید شروع کنند. جواد محمدی یک مدیر جوان جای آذری به ذوب آهن آمد.

Image result for ‫سعید آذری‬‎

۳- پارس جنوبی جم / باشگاه پارس جم و مدیرعامل مستعفی‌اش بهرام رضاییان سومین قربانی فصل جدید در سطح مدیران بود. او که چند سالی سکان هدایت این باشگاه نوپای جنوبی را بر عهده داشته و موفق شده بود که این تیم را از لیگ دسته دو به لیگ برتر برساند، بعد از اولین بازی لیگ برتر چمدانش را از دفتر مدیریت بست. مجموعه تحت مدیریت رضاییان بحران شدید مالی داشته و دارد و شاید بعد از دریافت جایزه بهترین باشگاه فوتبال ساحلی در مراسم برترین‌ها، ترجی این بود که بجای حل مشکلات، مدیر را برکنار کنند تا مدتی با یک چهره دیگر بازیکنان طلبکار را بازی بدهند.

Related image

۴- پرسپولیس / قهرمان سه دوره اخیر لیگ، به تغییرات مدیریتی عادت کرده و دیگر با آمد و رفت کت و شلواری ها خو گرفته است! در سال‌های گذشته تقریباً هر سال یک مدیر یا حتی دو مدیر مختلف داشته است. این تیم که بعد از رفتن گرشاسبی فصل گذشته را با ایرج عرب به پایان رسانده بود، بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ با عصبانیت هواداران و برکناری با تاخیر عرب مواجه شد که الیته رنگ و بوی استعفا داشت.

تغییر چهار مدیرعامل در یک هفته از رقابت‌های لیگ آن هم لیگی که عنوان حرفه ای دارد، رکوردی است که می‌تواند در کتاب‌های گینس نیز به ثبت برسد. «پاک کردن صورت مسئله»شاید بهترین واژه ای باشد که بتوان در مورد این پدیده نادر بکار برد.

Image result for ‫ایرج عرب + انصاری فرد‬‎

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل