بازدید 3315
رضا رحمانی:

۲ خودروساز تا پایان سال ۹۸ تعهدات خود را بروز خواهند کرد

کد خبر: ۹۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 27 August 2019

وزیر صمت از تسهیلات ویژه واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و تعرفه صفر درصد و توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در برنامه «تیتر امشب» سیما به برخی از دغدغه‌های مردم درباره مشکلات تولید و توزیع اقلام مورد نیاز آنها و راه حل های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت : برای اینکه بتوان از افزایش قیمت ها و نوسانات افزایش قیمت های مایحتاج مردم جلوگیری کرد راهبرد افزایش تولید و کنترل بازار را در پیش گرفته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت و زمان تحویل خودرو به چند برابر شدن تولید خودرو اشاره کرد و گفت: برای سرو سامان دادن به وضعیت بازار خودرو تولید در اسفند نسبت به آبان گذشته ۱۵۴ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه ۲ خودرو ساز کشور طبق قانون ۲۰ درصد مجوز فروش فوری دارند، گفت: طبق برنامه مکتوب این ۲ خودروساز تا پایان سال ۹۸ تعهدات خود را بروز خواهند کرد.

وزیر صمت افزود : بعد از اعمال تحریم ها، در تولید برخی از خودروها با مشکل روبرو شدیم که برای حل مشکل ثبت نام کنندگان ۳ راه حل ارائه کردیم. 

رحمانی با اشاره به اینکه تولید خودرو حدود سه برابر شده است، گفت: برخی مواقع خودرو متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانیکه امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو رضایت مشتری را جلب کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ۶ پرونده تعزیراتی خودروسازان گفت: کسانی که از اسفند گذشته هنوز خودرو خود مانند «کوئیک» را تحویل نگرفته اند پیگیری می کنیم. 

وزیر صمت تولید خودروهای خارجی و تامین قطعات آنها را مشکل ارزیابی کرد و گفت: با کنترل بازار و افزایش تولید صنعت خودرو نونوار می شود. تا چند ماه قبل نه تولید بود و نه امیدی به تحویل خودرو اما خود ما در اصلاح وضعیت کنترل گرانی خودرو جدی هستیم.

او گفت: بخاطر اهمیت صنعت خودرو سازی و وضعیت اقتصادی مردم تولید خودرو و برطرف کردن دغدغه های مردم را پیگیری می کنیم.

رحمانی از طرح نوسازی ناوگان تجاری گفت و افزود: ۲۰۲ هزار خودرو که ۱۹ هزار خودروی آن اتوبوس و عمومی است با ۱۱ هزار میلیارد یورو دولت باز سازی می شود. ۲۰ درصد قیمت خودرو را مشتریان پرداخت می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار