بازدید 22073

انتصاب امید بخش یک زن به عنوان مدیرعامل رایتل

کد خبر: ۹۲۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 27 August 2019

شرکت خدمات ارتباطی رایتل که در سال های گذشته تلاش کرده است با افزایش دامنه و ظرفیت های خدماتی خود در بین اعضای خانواده تامین اجتماعی،رضایت نسبی مشترکین خود را بالا ببرد، اکنون و با انتصاب مدیرعامل جدید، قصد دارد رویه ارایه خدمات به مشترکین را با قدرت بیشتری ادامه دهد؛ مدیرعامل جوانی که از جامعه بانوان کشور انتخاب شده و به لحاظ پیشینه اجرایی نیز کارنامه قابل قبولی دارد.

به گزارش «تابناک»، هنوز چند ماه از انتصاب مینا مهرنوش به عنوان عضو موظف هیأت مدیره رایتل نمی گذرد که روز یک شنبه 3 شهریور ماه سال جاری و طی حکمی محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی مینا مهرنوش را به عنوان مدیرعامل رایتل انتخاب منصوب کرد.این انتصاب در حالی رقم خورد که سابق بر این نیز رییس جمهور به افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی به ۳۰ درصد را تا پایان برنامه ششم تاکید کرده بود.

همانطور که اشاره شد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اسفند ۹۷ در راستای استفاده از توانمندی های زنان متخصص در سمتهای مدیریتی، مینا مهرنوش را به عنوان عضو موظف هیات مدیره رایتل منصوب کرده بود و این بار پس از گذشت ۷ ماه وی را به عنوان مدیرعامل رایتل انتخاب کرد تا با این انتصاب مینا مهرنوش اولین زنی باشد که به سمت هیات مدیره یک اپراتور تلفن همراه منصوب می شود.

مدیر عامل جدید رایتل دارای مدرک دکتری اقتصاد بین الملل است و در حوزه تجاری سازی و بین المللی سازی استارتاپ ها به خصوص کسب وکارهای نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجربه و تخصص کافی دارد.

از جمله سوابق اجرایی و قابل توجه مهرنوش می توان به این مهم اشاره کرد که در سال ۱۳۸۵ و برای اولین بار رشته تجارت الکترونیکی توسط وی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران راه اندازی شد.

از دیگر سوابق مینا مهرنوش که در دیگر زمینه های علوم انسانی نیز فعالیت کرده است می توان به مواردی چون مدیرکل برنامه ریزی تجاری و اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن تجارت، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شعبه پردیس فارابی، عضو هیات مدیره شرکت ایده پردازان کسب وکار، عضو هیات مدیره شرکت کارآفرینی شایان، عضو هیات مدیره شرکت علم و پژوهش فناور ،مدیر کلینیک کسب وکار، معاون توسعه کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، مدیر بازاریابی و مطالعات بازار موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت، قائم مقام موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران، مشاور بازاریابی بانک تجارت و ملی، عضو شورای سیاستگذاری بیمه مرکزی، مدیر بهینه سازی آموزش و پژوهش مرکز آموزش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، رییس گروه بررسی بازار کشورها، مسئول راه اندازی مرکز رشد و کارآفرینی پردیس فارابی دانشگاه تهران، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، عضو هیات علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران، صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه دنیای نوین کسب وکار و... اشاره کرد.

مینا مهرنوش همچنین تاکنون تألیفاتی چون بانکداری الکترونیکی، شناخت بازار ایتالیا و طرق دسترسی به آن، راهنمای صادرات به روسیه و شناخت بازار آلمان و طرق دسترسی به آن را به رشته تحریر در آورده است.

انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل را می توان از آن جهت که وی اولین بانوی ارشد شرکت های خدمات ارتباطی کشور است، منحصر به فرد و امید بخش تعبیر کرد؛ اتفاقی که در کشورهای توسعه یافته مسبوق به سابقه است و از این موارد می توان به افرادی چون خانم میشل بورک معاون ارشد یک شرکت ارتباطی در کشور کانادا، خانم شرلی بلومفیلد رئیس یکی اپراتورهای ارتباطی در کشور آمریکا، خانم مری مک داول یکی از مدیران ارشد شرکت نوکیاست و خانم کریس رین یکی از مدیران ارشد ارتباطات در کشور سوئد اشاره کرد.

اتفاقی که باید منتظر بود و دید در آینده چه تغییر و تحولی را در این شرکت ارتباطی به وجود خواهد آورد و مینا مهرنوش تا چه میزان این توان را خواهد داشت که مطالعات و توانمندی های و سوابق مطالعاتی خود را وارد عرصه مدیریتی کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل